Početna Auto 348 pregleda

Novost iz Koreje u Hrvatskoj: Vozili smo KGM Torres Hybrid

FOTO: Dubravko Kolarić

Srce prilično neobičnog pogona, koji koncepcijom dosta podsjeća na Renaultov hibrid, čini 1,5-litreni turbobenzinac u Millerovu ciklusu uparen s dva elektromotora, jednim pogonskim i jednim generatorom

Treća izvedba Torresa, nakon benzinske i električne, stigla je u Hrvatsku. Novi KGM Torres Hybrid predstavlja ključan korak u evoluciji ove južnokorejske marke, koju smo donedavno znali kao SssangYong, i prvi je model koji koristi napredni Dual Tech hibridni sustav razvijen u suradnji s kineskim BYD-om. Riječ je o automobilu koji kombinira poznatu korejsku robusnost s novom razinom učinkovitosti i tehnologije, uz nižu potrošnju i dojmljivu udobnost.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

KGM Torres Hybrid pripada C-SUV klasi, dakle segmentu kompaktnih SUV-ova, a veličinom je malo iznad prosjeka klase. Dugačak je 470,5 cm, širok 189 cm i visok 172 cm, s međuosovinskim razmakom od 268 cm. Masa vozila iznosi oko 1720 kilograma, što ga svrstava među lakše hibridne SUV-ove u svojoj kategoriji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajnerski, Torres ostaje vjeran filozofiji "Powered by Toughness", kombinaciji terenske robusnosti i modernih linija. Prednji kraj dominira vertikalnim LED svjetlima i istaknutom maskom koja podsjeća na terenac, dok su bokovi čisti, s naglašenim rubovima blatobrana. Stražnji dio donosi karakteristična uspravna svjetla i lažni nosač rezervnog kotača, čime se zadržava dojam klasičnog terenca, ali u modernoj, urbanoj interpretaciji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izvana se novitet od dosadašnjih Torresa razlikuje tek u detaljima. Svjetlosni potpis sada je diskretniji, dostupni su naplatci od 17, 18 i 20 inča, a top-izvedba Black Edition ističe se tamnim detaljima i crveno obojenim kočionim čeljustima. Torres i dalje izgleda moćno i avanturistički, zadržavajući proporcije pravog "terenca", a konstrukcija karoserije izrađena je od 78 posto visokootpornog čelika, što je prema tvrdnjama proizvođača najviše u klasi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je doživjela veće promjene. Potpuno nova središnja konzola, dvoslojna ambijentalna rasvjeta i novi panoramski zaslon koji objedinjuje dva zaslona od 12,3 inča stvaraju moderan i pregledan kokpit. Grafika je oštra, a sučelje intuitivno, iako i dalje gotovo sve funkcije, pa i klima-uređaj, zahtijevaju dodir zaslona. Novi upravljač i ergonomična sjedala s ventilacijom dodatno pojačavaju osjećaj kvalitete. Stražnja klupa ostaje iznimno prostrana, a prtljažnik nudi od 703 do 1662 litre.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Srce prilično neobičnog pogona, koji koncepcijom dosta podsjeća na Renaultov hibrid, čini 1,5-litreni turbobenzinac u Millerovu ciklusu uparen s dva elektromotora, jednim pogonskim (177 KS) i jednim generatorom (129 KS). Ukupna snaga sustava iznosi 204 KS i 300 Nm, uz automatski mjenjač e-DHT koji samostalno bira između serijskog, paralelnog i električnog načina vožnje. Litij-ionska baterija kapaciteta 1,83 kWh zadužena je za energiju električnog dijela sustava, a posebnost je i LFP 12-voltni akumulator koji štedi mnogo mase u odnosu na standardni akumulator kakav se koristi u velikoj većini drugih automobila. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,5 sekundi, a najveća brzina elektronički je ograničena na 180 km/h.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji je Torres Hybrid pri malim brzinama gotovo bešuman, a prelazak na benzinski motor je gotovo neprimjetan. Na otvorenoj cesti i autocesti sustav pametno kombinira snagu oba izvora, dok tri režima vožnje, Eco, Comfort i Sport, mijenjaju karakter od štedljivog do prilično živahnog. Deklarirana WLTP potrošnja iznosi 6 l/100 km, što nije malo u usporedbi s hibridnima slične veličine, no kako bismo saznali koliko automobil troši u realnim uvjetima morat ćemo pričekati test.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Torres Hybrid pokazuje i ozbiljnu razinu sigurnosne tehnologije. Standardno donosi paket sustava za pomoć u vožnji s čak 20 funkcija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na cesti se novi Torres ponaša mirno i stabilno, s dobro prigušenim vibracijama i izvrsnom zvučnom izolacijom. Ovjes s McPhersonom sprijeda i multilinkom straga pruža dobru udobnost, a volan precizan osjećaj pod rukama. Nije to sportski SUV, ali za obiteljski automobil od gotovo 4,71 metar dužine, uravnoteženost i tišina u vožnji ugodno iznenađuju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U konačnici, Torres Hybrid donosi dobar kompromis između tradicionalne robusnosti i nove hibridne tehnologije. S cijenom od 33.899 eura, te bogatom opremom, ponudom prostora i velikim prtljažnikom, novi KGM-ov SUV ima sve preduvjete da privuče kupce u Hrvatskoj.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.