Volvo LCP 2000 (Light Component Project) iz 1979. godine sa 700 kg i malim trocilindričnim turbo dizelskim motorima trošio je 4 l/100km - vizija automobilske budućnosti
Lagani materijali, alternativno gorivo, izuzetno niska potrošnja - sve su to ključne riječi automobila današnjice. No, ovo su bile i karakteristike automobila budućnosti zamišljene od Volva pod imenom LCP 2000 (Light Component Project), koje su predstavljene prije točno 30 godina, u kasno proljeće 1983. godine. Ideja o LCP konceptu rodila se 1979. godine kao svojevrsna kombinacija studije električnog vozila iz 1976. godine i projekta ultralaganog automobila po imenu Ellen. Bilo je potrebno stvoriti pokretni prototip ultralaganog automobila koji je učinkovit po pitanju potrošnje goriva, a istovremeno siguran i praktičan kao i svaki normalan automobil. Tim koji je vodio genijalni inženjer Rolf Mellde trebao je iskoristiti prednosti novih materijala i tehnologija. LCP je trebao uspješno ugostiti minimalno dvoje ljudi, imati maksimalno 700 kg te trošiti manje od 4 l/100km. Za 1979. godinu prilično nerealna kombinacija.
Napravljena su ukupno četiri automobila, svi s malim tehničkim razlikama, a prvi put su predstavljeni na seminaru o životnom okolišu u Stockholmu u proljeće 1983. godine. LCP 2000 je izgledao poput automobila, ali ipak drugačije - klinasti hatchback s dvoje vrata, ravnim stražnjim dijelom i plastičnim poklopcem prtljažnika koji je služio i kao ulaz na stražnju klupu. Ovo neobično rješenje uporište je imalo u sigurnosti i ponudi prostora. Ovaj je automobil imao i dovoljno prtljažnog prostora. Ukoliko bolje pogledate u LCP-u ćete prepoznati elemente Volva 480, predstavljenog tri godine kasnije.
![VOLVO LCP VOLVO LCP | Author: Volvo](/media/dg/f3/84/e69fc5e70a96201c9d76.jpeg)
LCP je bio opremljen specijalno dizajniranim turbodizelskim motorima. Oba su bile trocilindarske koncepcije, ali jedan je bio 1,3 litarski sa 50 KS izrađen od legure magnezija, a drugi 1,4 litarski sa 90 KS izrađen od lijevanog željeza i s uljnim hlađenjem. Snaga se na prednji par kotača slala preko petstupanjskog ručnog mjenjača ili elektrificiranog CVT-a. Za pogon su koristili razne vrste alternativnog goriva poput uljne repice. U izradi automobila korištene su različite vrste plastike, magnezija i aluminija, a mala senzacija su bili okviri vrata od karbonskih vlakana, tada potpuno novog i nekorištenog materijala.
Ipak, tržište nije bilo spremno za ovaj ekološki osviješten automobil. Konvencionalni automobili su bili predominantni i svi su bili u potrazi za što boljim performansama. No, LCP 2000 je kao koncept i ideja izazvao velik interes. Studije potrošnje energije tijekom životnog ciklusa od proizvodnje, korištenja, te enventualne reciklaže bile su baza za EPS ekološku strategiju Volva. Danas je LCP 2000 izložen u Volvo muzeju te i dalje, 30 godina nakon predstavljanja, izaziva mnogo interesa, možda čak i više nego kad se pojavio. To je još jedan dokaz inovativnog razmišljanja koji karakterizira Volvo.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.