Volvo LCP 2000 (Light Component Project) iz 1979. godine sa 700 kg i malim trocilindričnim turbo dizelskim motorima trošio je 4 l/100km - vizija automobilske budućnosti
Lagani materijali, alternativno gorivo, izuzetno niska potrošnja - sve su to ključne riječi automobila današnjice. No, ovo su bile i karakteristike automobila budućnosti zamišljene od Volva pod imenom LCP 2000 (Light Component Project), koje su predstavljene prije točno 30 godina, u kasno proljeće 1983. godine. Ideja o LCP konceptu rodila se 1979. godine kao svojevrsna kombinacija studije električnog vozila iz 1976. godine i projekta ultralaganog automobila po imenu Ellen. Bilo je potrebno stvoriti pokretni prototip ultralaganog automobila koji je učinkovit po pitanju potrošnje goriva, a istovremeno siguran i praktičan kao i svaki normalan automobil. Tim koji je vodio genijalni inženjer Rolf Mellde trebao je iskoristiti prednosti novih materijala i tehnologija. LCP je trebao uspješno ugostiti minimalno dvoje ljudi, imati maksimalno 700 kg te trošiti manje od 4 l/100km. Za 1979. godinu prilično nerealna kombinacija.
Napravljena su ukupno četiri automobila, svi s malim tehničkim razlikama, a prvi put su predstavljeni na seminaru o životnom okolišu u Stockholmu u proljeće 1983. godine. LCP 2000 je izgledao poput automobila, ali ipak drugačije - klinasti hatchback s dvoje vrata, ravnim stražnjim dijelom i plastičnim poklopcem prtljažnika koji je služio i kao ulaz na stražnju klupu. Ovo neobično rješenje uporište je imalo u sigurnosti i ponudi prostora. Ovaj je automobil imao i dovoljno prtljažnog prostora. Ukoliko bolje pogledate u LCP-u ćete prepoznati elemente Volva 480, predstavljenog tri godine kasnije.
LCP je bio opremljen specijalno dizajniranim turbodizelskim motorima. Oba su bile trocilindarske koncepcije, ali jedan je bio 1,3 litarski sa 50 KS izrađen od legure magnezija, a drugi 1,4 litarski sa 90 KS izrađen od lijevanog željeza i s uljnim hlađenjem. Snaga se na prednji par kotača slala preko petstupanjskog ručnog mjenjača ili elektrificiranog CVT-a. Za pogon su koristili razne vrste alternativnog goriva poput uljne repice. U izradi automobila korištene su različite vrste plastike, magnezija i aluminija, a mala senzacija su bili okviri vrata od karbonskih vlakana, tada potpuno novog i nekorištenog materijala.
Ipak, tržište nije bilo spremno za ovaj ekološki osviješten automobil. Konvencionalni automobili su bili predominantni i svi su bili u potrazi za što boljim performansama. No, LCP 2000 je kao koncept i ideja izazvao velik interes. Studije potrošnje energije tijekom životnog ciklusa od proizvodnje, korištenja, te enventualne reciklaže bile su baza za EPS ekološku strategiju Volva. Danas je LCP 2000 izložen u Volvo muzeju te i dalje, 30 godina nakon predstavljanja, izaziva mnogo interesa, možda čak i više nego kad se pojavio. To je još jedan dokaz inovativnog razmišljanja koji karakterizira Volvo.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.