Početna Magazin 7856 pregleda

Rast cijena baterija ruši san o jeftinim električnim autima

FOTO: Dreamstime

o svemu sudeći cijene električnih automobila neće padati ni u budućnosti jer je trend pada cijena baterija ove godine prekinut.

Konstantan pad cijena baterija za električne automobile trajao je nešto više od jednog desetljeća, a baterije su od 2010. do danas drastično pojeftinile. Cijena kapaciteta baterije od 1 kWh je u tih 12 godina s oko 1000 dolara pala na oko 141 dolara. Prodaja električnih automobila u tom je razdoblju eksponencijalno rasla unatoč tome što kupci pad cijena baterija nisu previše osjetili, jer se cijene električnih automobila nisu nikada spustile na razine koje bi si većina njih mogla priuštiti.

Po svemu sudeći cijene električnih automobila neće padati ni u budućnosti jer je trend pada cijena baterija ove godine prekinut. Prema podacima Bloomberga, cijene litij-ionskih baterija ove su godine porasle za oko sedam posto. To je prvi porast cijene od kada Bloomberg provodi istraživanje. 

Author: Dreamstime foto: Dreamstime

Nekoliko razloga je uzrokovalo porast cijena, a najvažniji među njima je rast cijena sirovina, prvenstveno nikla, kobalta i litija, važnih komponenti za proizvodnju modernih automobilskih baterija. Cijene tih sirovina počele su padati posljednjih mjeseci, no taj pad nije bio dovoljan da bi se odrazio na cijenu baterija koja raste zbog sve veće potražnje i dugih rokova isporuke. 

EU TRŽIŠTE Skupi su, ali potražnja za električnim autima jako raste

Prosječna cijena automobilskih baterija bila bi još veća da se tijekom posljednje tri godine nije dogodio masovni prelazak na LFP baterije za proizvodnju kojih nije potreban nikal i kobalt. Bloomberg pretpostavlja da će ove baterije do kraja godine "uzeti" čak 40 posto tržišta. 

Cijena baterija ovisi i o regiji u kojoj se one proizvode. prosječna cijena baterije koja se proizvodi u SAD-u je oko 24 posto više od one koja se proizvodi u Kini. Europa stoji još gore s oko 33 posto skupljim baterijama. Iz tog razloga je logično da sve više svjetskih proizvođača bira Kinu za državu u kojoj će proizvodit svoje električne modele i nakon toga ih izvoziti u ostatak svijeta. Tu su do sada napravili Tesla, BMW i Dacia, a istovjetan potez najavila je ovih dana i Volkswagen grupa. 

Author: Dreamstime foto: Dreamstime

Ipak, Bloomberg prognozira da rast cijena baterija neće postati trend. Za iduću godinu očekuju se da će cijene ostati povišene, dok bi do 2024. one ponovo trebale početi padati. Do 2026. one bi trebale pasti ispod razine od 100 dolara po kWh kapaciteta što je bio dugoročni cilj automobilske industrije. 

STELLANTIS Našli rješenje za veliku cijenu električnih auta. Radit će ih u Indiji?

I da se takav pad dogodi, kupci  automobila se ne trebaju nadati da će električni automobili postati jeftini. Cijena baterija od oko 5000 do oko 10.000 dolara po automobilu i dalje će uvelike premašivati proizvodnu cijenu klasičnih motora s unutrašnjim izgaranjem što znači da će i električni automobili ostati osjetno skuplji. Po svemu sudeći, ne promijeni li se nešto drastično uskoro ćemo doći do toga da si većina potencijalnih kupaca neće moći priuštiti nov automobil, bez obzira iz koliko bogate države oni dolazili. 

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • makan

    nema problema, umjesto baterija neka ugrade dizel - električni agregat
  • fliko

    Litij otišao puta dva u zadnjih godinu dana, neka je, jer se baterije ionako ne recikliraju.
  • Samo_u_prolazu

    Cak i da se baterije dijele, elektro energetska mreza nijedne zemlje to ne moze izdrzati. Tako da elektricna igracka nema buducnost :(

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.