Svijet automobila se posljednjih godinu dana drastično mijenja. I to ne u smjeru u kojem su se nadali proizvođači automobila i EU zakonodavci kada su sve karte bacili na električne aute. Rast prodaje električnih vozila se zaustavio, a većina kupaca im ne vjeruje i ne namjerava ih kupiti u budućnosti zbog raznih razloga: cijene, punjenja, dosega, velikog pada vrijednost rabljenih i nemogućnosti prodaje rabljenih automobila. Shvatili su to i proizvođači automobila koji posljednjih mjeseci masovno odustaju od svojih planova za elektrifikaciju i namjeravaju produžiti trajanje motora s unutarnjim izgaranjem duže nego što su isprva planirali.
Sada se postavlja pitanje što će u pogledu svega napraviti EU. Zabrana za automobile na fosilna goriva je izglasana i treba stupiti na snagu 2035., no nije "zapisana u kamenu" i poput svakog zakona ili propisa može se mijenjati ili modificirati. Hoće li EU promijeniti svoju odluku, imajući u vidu kakve probleme u mobilnosti građana i gospodarske posljedice za čitavu industriju može izazvati.
Ursula von der Leyen upravo je ponovno izabrana za predsjednicu Europske komisije, a s njenim ponovnim izborom raste nada za više prostora za e-goriva. U isto vrijeme raste pritisak da se poništi odluka o ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine. Elektromobilnost je u zastoju diljem Europe i jasno je da bez poticaja vrlo slabo funkcionira. Potražnja za električnim automobilima je sve manja. Osim toga, u Europi je fokus na ratu u Ukrajini , što automatski znači da se zaštiti klime posvećuje manje pažnje i manje novca. Zbog svega ovoga EU bi mogla preispitati svoju odluku što prije da spasi što se spasiti može.
Za mnoge marke automobila prelazak na struju je bio osnovni uvjet za njihovu strategiju razvoja u budućnosti i davao im je sigurnost planiranja. Ali sada ih niska potražnja i kazne EU-a za CO2 emisije prijete stjerati u kut. Sada se čini da je predanost otvorenosti prema raznim tehnologijama, ne samo za e-goriva, jedini izlaz za proizvođače.
Zabrane i strogi fokus na električne pogone dovode samo do stvaranja suprotstavljenih tabora. Električni automobili i motori s unutarnjim izgaranjem ne moraju biti suprotnosti, jer i uz motore na unutarnje izgaranje može se doći do cilja nulte emisije CO2. Međutim, proizvođači automobila moraju dosljedno ići tim putem, a to ne mogu kada je pred njima neizvjesna budućnost: s jedne strane strogi propisi, a s druge strane kupci koji to ne žele ili ne mogu platiti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.