Početna Novosti 135 pregleda

Hoće li EU sada odustati od svoje zabrane za benzince i dizelaše?

FOTO: Canva

Svijet automobila se posljednjih godinu dana drastično mijenja. I to ne u smjeru u kojem su se nadali proizvođači automobila i EU zakonodavci kada su sve karte bacili na električne aute. Rast prodaje električnih vozila se zaustavio, a većina kupaca im ne vjeruje i ne namjerava ih kupiti u budućnosti zbog raznih razloga: cijene, punjenja, dosega, velikog pada vrijednost rabljenih i nemogućnosti prodaje rabljenih automobila. Shvatili su to i proizvođači automobila koji posljednjih mjeseci masovno odustaju od svojih planova za elektrifikaciju i namjeravaju produžiti trajanje motora s unutarnjim izgaranjem duže nego što su isprva planirali.  

ZAOKRET Predomislili se: VW troši 60 milijardi eura na razvoj benzinaca i dizelaša

Sada se postavlja pitanje što će u pogledu svega napraviti EU. Zabrana za automobile na fosilna goriva je izglasana i treba stupiti na snagu 2035., no nije "zapisana u kamenu" i poput svakog zakona ili propisa može se mijenjati ili modificirati. Hoće li EU promijeniti svoju odluku, imajući u vidu kakve probleme u mobilnosti građana i gospodarske posljedice za čitavu industriju može izazvati. 

EKOLOGIJA Predomislili se: Britanci odgađaju zabranu benzinaca i dizelaša?

Ursula von der Leyen upravo je ponovno izabrana za predsjednicu Europske komisije, a s njenim ponovnim izborom raste nada za više prostora za e-goriva. U isto vrijeme raste pritisak da se poništi odluka o ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine.  Elektromobilnost je u zastoju diljem Europe i jasno je da bez poticaja vrlo slabo funkcionira. Potražnja za električnim automobilima je sve manja. Osim toga, u Europi je fokus na ratu u Ukrajini , što automatski znači da se zaštiti klime posvećuje manje pažnje i manje novca. Zbog svega ovoga EU bi mogla preispitati svoju odluku što prije da spasi što se spasiti može. 

UDARAC EU Pravno mišljenje: Zabrana benzinaca i dizelaša je nezakonita!

Za mnoge marke automobila prelazak na struju je bio osnovni uvjet za njihovu strategiju razvoja u budućnosti i davao im je sigurnost planiranja. Ali sada ih niska potražnja i kazne EU-a za CO2 emisije prijete stjerati u kut. Sada se čini da je predanost otvorenosti prema raznim tehnologijama, ne samo za e-goriva, jedini izlaz za proizvođače. 

ŠOK IZ EU Zbog novih EU pravila s cesta nestaju deseci milijuna dizelaša?

Zabrane i strogi fokus na električne pogone dovode samo do stvaranja suprotstavljenih tabora. Električni automobili i motori s unutarnjim izgaranjem ne moraju biti suprotnosti, jer i uz motore na unutarnje izgaranje može se doći do cilja nulte emisije CO2. Međutim, proizvođači automobila moraju dosljedno ići tim putem, a to ne mogu kada je pred njima neizvjesna budućnost: s jedne strane strogi propisi, a s druge strane kupci koji to ne žele ili ne mogu platiti. 


 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.