BMW M3 već desetljećima se smatra jednom od najboljih sportskih limuzina koje možete kupiti. Svaka generacija je imala svoju posebnost pa je tako uvijek zanimljivo vidjeti kako se starije generacije bore protiv svojih modernih sljedbenika
BMW M3 je jedna od najpoznatijih i najpoželjnijih sportskih limuzina na svijetu. Sve je počelo 1986. godine kada je BMW odlučio napraviti automobil za utrke DTM, koji bi imao zadaću nadmašiti Mercedesov model 190E 2.3-16. Kako bi se uopće mogli kvalificirati, trebalo je proizvesti 5000 automobila koji bi sadržavali jednake komponente, ali pod uvjetom da su legalni za cestovni promet. Iako se smatralo da potražnje za takvim automobilima neće biti, BMW se iznenadio iznimno velikim interesom kupaca te je na kraju prodao preko 16.000 vozila.
Sve ostalo je povijest. Dosada je proizvedeno pet generacija BMW-a M3, a na svakoj volimo vidjeti koliko odstupa od prethodne generacije. Takvu utrku nam je pružio jedan poznati YouTube kanal koji je uspio poredati četiri generacije, a svaka je posebna limitirana serija. Najstarija je naravno 'kockica' u verziji Roberto Ravaglia, koja je ujedno najrjeđa (proizvedeno je samo 25 komada). Pokreće ju 2,3-litreni četverocilindraš koji razvija 215 konjskih snaga i 240 Nm okretnoga momenta. Kombinacija takvoga motora i mase samo 1200 kilograma omogućava da E30 M3 do stotke dolazi za samo 6,7 sekundi.
Generacije E36 nažalost nema u navedenoj utrci, ali zato je tu BMW M3 E46 CSL. Olakšana verzija klasičnoga M3 nema radio i klima-uređaj, ali ima karbonski krov. Samim time CSL je olakšan 110 kilograma. Pokreće ga 3,2-litreni 'šestak' koji razvija 360 konjskih snaga i 370 Nm okretnoga momenta. Takvom snagom i masom od 1385 kilograma može do stotke stići za 4,9 sekundi.
Treći kandidat za utrku je BMW M3 E92 GTS. Pokreće ga 4,4-litreni motor V8 koji razvija 450 konjskih snaga i 440 Nm okretnoga momenta. GTS se razlikuje od standardnoga modela jačim motorom, manjom masom za čak 134 kilograma te limitiranom produkcijom (proizvedeno je samo 135 primjeraka). Do 'stotke' će doći za samo 4,6 sekundi, a može postići brzinu 305 km/h.
Šećer na kraju je najnoviji BMW F80 M3 u limitiranoj seriji CS. Ispunjen je karbonskim detaljima pa je tako smanjena masa spram standardnoga modela. Osim toga, ispod poklopca je 3-litreni redni 'šestak' s dva turbopunjača pa razvija 460 konjskih snaga i 600 Nm okretnoga momenta. Snaga se prenosi na zadnje kotače pomoću 7-brzinskog automatskog mjenjača s dvije spojke. Do stotke dolazi za samo 3,9 sekundi. Iako je rezultat utrke očigledan, video se svakako isplati pogledati zbog prekrasne simfonije svakoga modela.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.