Početna Magazin 73 pregleda

BMW serije 3 E90 slavi 20 godina: Zadnji klasični BMW srednje klase?

Vrijeme je prema E90 bilo blagonaklono. Dizajn koji je nekad bio osporavan danas djeluje skladnije i smirenije od mnogih novijih modela

Kada je 2005. godine predstavljena BMW-ova serija 3 generacije E90, reakcije nisu bile jednodušne. Dapače, dio publike dočekao ju je s podignutom obrvom. Razlog nije bila tehnika, nego dizajn. Era Chrisa Banglea u BMW-u i danas dijeli obožavatelje marke, a E90 je jedan od ključnih modela tog razdoblja. Dvadeset godina kasnije postavlja se logično pitanje: ima li taj auto potencijal postati tražen youngtimer, pa jednoga dana i oldtimer?

E90 zauzima posebno mjesto u povijesti serije 3. To je posljednja generacija u kojoj su pod istom oznakom objedinjene sve karoserijske izvedbe, limuzina, Touring, Coupé i Cabriolet, prije nego što su se potonje dvije osamostalile u seriju 4. Istodobno, to je i prva serija 3 u kojoj 320i više nije imao šest cilindara, što je tada doživljeno gotovo kao "svetogrđe".

Author:

Tehnički, E90 je bio jasan iskorak u odnosu na E46. Automobil je narastao u svim smjerovima, dobio čvršću karoseriju, napredniju elektroniku i osjetno sigurnije ponašanje na cesti. U ponudi motora raspon je bio iznimno širok, od skromnih četverocilindarskih benzinaca i dizelaša do snažnih rednih šesterocilindraša, koji su i danas jedan od glavnih aduta ove generacije. Posebno se isticao 335i s tro-litrenim biturbo motorom i 306 KS, svojevrsni "prikriveni M3" za one koji su htjeli performanse bez V8-a i za manje novca.

Author: GUENTER SCHMIED foto: GUENTER SCHMIED

Na drugom kraju spektra bio je 320d, tada možda i ključni model za europsko tržište. Pouzdan, štedljiv i dovoljno snažan, upravo je on u velikoj mjeri zaslužan za prodajni uspjeh E90 generacije. Ukupno je proizvedeno gotovo tri milijuna primjeraka ove serije 3, od čega je oko 60 posto otpalo na limuzine, što danas znači i relativno dobru dostupnost na tržištu rabljenih vozila.

Author:

Unutrašnjost je također bila prijelazno rješenje. Klasični, prema vozaču zakrenuti kokpit zamijenjen je ravnijom arhitekturom, a prvi put u seriji 3 uveden je i iDrive. U početku kritiziran, danas se gleda kao važan i pametan korak prema modernim infotainment sustavima. Author:

Vrijeme je prema E90 bilo blagonaklono. Dizajn koji je nekad bio osporavan danas djeluje skladnije i smirenije od mnogih novijih modela. U kombinaciji s još uvijek analognim osjećajem vožnje, kvalitetnom mehanikom i snažnim motorima, E90 sve više izlazi iz zone "običnog rabljenog auta". Posebno očuvani primjerci sa šestcilindarskim motorima, ručnim mjenjačem i bogatom opremom već sada pokazuju potencijal za rast vrijednosti.

Author:

Dvadeset godina nakon debija jasno je da E90 nije samo prijelazna faza u povijesti serije 3. Za sve veći broj entuzijasta, on postaje zadnji "klasični" BMW srednje klase, dovoljno moderan za svakodnevnu upotrebu, ali i dovoljno autentičan da zasluži status budućeg klasika.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.