Početna Novosti 104 pregleda

Bizarni električni Renault je prešao 1000 km bez punjenja i to velikom brzinom

FOTO: Adrien Cortesi
Adrien Cortesi

Filante Record 2025 pravi je laboratorij na kotačima. Težak samo 1000 kilograma, gotovo upola manje od Scenica s kojim dijeli bateriju, ovaj automobil je vrhunac inženjerstva

Renault je započeo ovu godinu predstavljanjem upečatljivo dizajniranog Filante Recorda 2025., stvorenog da se istakne prvenstveno u smislu električne učinkovitosti. Dugo vremena nije bilo jasno što Renault točno planira postići s njim. Do sada. Električni testni auto  je sada prešao više od 1000 kilometara bez punjenja.

 Iako sam doseg nije baš neko "svjetsko postignuće", zanimljivije je vidjeti prosječnu brzinu koju je Renault Filante Record 2025 postigao tijekom svoje vožnje. Naime, Renaultov neobični auto je prešao 1008 kilometara za manje od deset sati, prosječnom brzinom od 102 km/h. Pothvat je ostvaren s baterijom kapaciteta 87 kWh, identičnom onoj koja pokreće serijski model Scenic E-Tech Electric. 

Author: Adrien Cortesi foto: Adrien Cortesi Adrien Cortesi

Za usporedbu, Električni pickup Chevrolet Silverado EV postavio je u kolovozu ove godine svjetski rekord u dosegu za cestovna električna vozila, prevalivši čak 1704 kilometra s jednim punjenjem. Iako je ta brojka izuzetno impresivna, rezultat nije postignut u realnim uvjetima, a Silverado EV ima ogromnu bateriju, dva do tri puta veću od baterija tipičnih električnih auta današnjice. Kako bi srušila svjetski rekord za doseg, ekipa inženjera iz General Motorsa vozila je Silverada punih sedam dana, krećući se brzinom od svega 30 do 40 km/h, bez klime, bez viška tereta, na savršeno napumpanim gumama i uz posebne aerodinamičke prilagodbe auta.

Author: Adrien Cortesi foto: Adrien Cortesi Adrien Cortesi

Renaultov cilj nije bio samo srušiti rekord u dosegu pod svaku cijenu. Kako su i sami istaknuli, mogli su ugraditi ogromnu bateriju ili voziti "puževim korakom od 30 km/h" kako bi maksimizirali udaljenost. Umjesto toga, zadatak je bio puno teži - prijeći više od 1000 kilometara za manje od deset sati, uz održavanje prosječne brzine koja odgovara onoj na autocesti. Test je odrađen 18. prosinca na stazi UTAC u Maroku, gdje je tim nakon devet sati i 52 minute vožnje uspio u svom naumu. Potrošnja je iznosila svega 7,8 kWh na 100 kilometara, što je rezultat koji današnji serijski električni automobili "mogu samo sanjati".

Filante Record 2025 pravi je laboratorij na kotačima. Težak samo 1000 kilograma, gotovo upola manje od Scenica s kojim dijeli bateriju, ovaj automobil je vrhunac inženjerstva. Dizajn inspiraciju vuče iz Renaultove bogate povijesti obaranja rekorda, od modela 40 CV iz 1925. do Étoile Filante pogonjenog turbinom iz 1956. godine. Kokpit nalik onome u borbenom avionu i pozicija vozača kao u bolidu Formule 1 samo naglašavaju njegovu svrhu.

Author: Adrien Cortesi foto: Adrien Cortesi Adrien Cortesi

Ključ uspjeha leži u tri elementa: ekstremnoj aerodinamici, minimalnoj masi i naprednoj tehnologiji. Nakon testiranja u zračnom tunelu, inženjeri su značajno redizajnirali oplate kotača i smanjili usisnike zraka kako bi otpor bio što manji. U izradi su korišteni ultralaki materijali poput karbonskih vlakana i 3D printanih aluminijskih komponenti, a ugrađeni su i napredni "steer-by-wire" i "brake-by-wire" sustavi. Partneri projekta bili su Ligier, zadužen za šasiju i pogonski sklop, te Michelin, koji je razvio posebne gume s niskim otporom kotrljanja.

Author: Adrien Cortesi foto: Adrien Cortesi Adrien Cortesi

Iza ovog tehnološkog pothvata stajao je predani tim ljudi. Nakon što je prvi pokušaj u Francuskoj otkazan zbog lošeg vremena, ekipa se preselila u Maroko. Za upravljačem su se tijekom gotovo deset sati izmjenjivala tri vozača: Laurent Hurgon, Constance Léraud-Reyser i Arthur Ferrière. Iz Renaulta poručuju kako ovo nije bilo samo inženjersko pokazivanje mišića, već da će se sve spoznaje primijeniti u razvoju budućih serijskih modela. A da je u konceptu ostalo još rezerve, dokazuje podatak da je nakon prijeđenih 1008 kilometara u bateriji ostalo 11 posto kapaciteta, dovoljno za dodatnih 120 kilometara vožnje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.