Lexus još uvijek krije ključne podatke o performansama, što jasno pokazuje da je razvoj još u tijeku. Ipak, jedno je sigurno, legenda se vraća. Samo s drugačijim pogonom....
Dobro ste pročitali. Ime koje je postalo sinonim za jedan od najboljih V10 motora u povijesti vraća se na scenu, no u potpuno neočekivanom izdanju. Lexus je na svjetskoj premijeri predstavio LFA Concept, najavu nasljednika kultnog superautomobila, koji umjesto benzina pokreće isključivo struja. To je sigurno šok za fanove, ali i hrabar korak u budućnost.
Drugačiji put od Toyote
Mnogi su očekivali da će novi LFA biti tek Lexusova verzija upravo predstavljenog Toyotinog superautomobila GR GT, koji pokreće moćni twin-turbo V8 hibridni pogon. Iako oba automobila dijele istu naprednu aluminijsku platformu, Lexus je odlučio krenuti potpuno drugačijim putem. Odluka o električnom pogonu proizašla je iz vizije predsjednika Toyote, Akija Toyode, i principa prenošenja znanja na nove generacije.
Tako se ime LFA više ne veže za motore s unutarnjim izgaranjem, već za vozila koja "utjelovljuju tehnologije koje inženjeri trebaju sačuvati i prenijeti dalje". Koncept je razvijen s odjelom Toyota Gazoo Racing, a temelji se na niskom težištu, maloj masi uz visoku krutost i vrhunskoj aerodinamici.
Veći, niži i s jasnim vezama s originalom
Novi LFA Concept značajno je narastao u odnosu na svog prethodnika, proizvedenog u samo 500 primjeraka. S dužinom od gotovo 4,7 metara i širinom od preko dva metra, duži je za dvadesetak i širi za petnaestak centimetara. Dizajn je, kako kažu izvori iz tvrtke, već "finiširan" za serijsku proizvodnju, pa je ovo što gledamo praktično serijski izgled.
Iako su oštre linije originala zamijenjene zaobljenijim i aerodinamičnijim formama koje podsjećaju na legendarni Toyotu 2000GT, poveznice s prvim LFA su itekako vidljive. Oblik prednje maske i usisnika zraka odaju počast originalu, kao i bočni otvori za zrak. Straga se pak nalazi svjetlosni potpis koji podsjeća na legendarni trostruki ispuh koji je proizvodio nezaboravan zvuk.
Futuristička unutrašnjost
Unutrašnjost je minimalistička i potpuno usmjerena na vozača, što Lexus naziva konceptom "Discover Immersion" ili "Otkrijte uranjanje". Umjesto klasičnih instrumenata, tu su futuristički ekrani, a klasični upravljač zamijenjen je volanom "u obliku jarma", dizajniranim da vozač ne mora mijenjati hvat tijekom skretanja. Nema središnjeg zaslona za infotainment, a sve ključne funkcije nalaze se nadohvat ruke.
Lexus još uvijek krije ključne podatke o performansama, snazi elektromotora, kapacitetu baterije i dosegu, što jasno pokazuje da je razvoj još u tijeku. Ipak, jedno je sigurno, legenda se vraća i u serijsku proizvodnju. Umjesto simfonije V10 motora, budućnost donosi zujanje struje, no Lexus obećava da uzbuđenje u vožnji neće izostati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.