Početna Auto 611 pregleda

Nova Kia Stonic u Hrvatskoj: Sasvim preporođena, s cijenom ispod 20.000 €

FOTO: Dubravko Kolarić

Iz igre je ispao atmosferski 1,2-litreni benzinac s četiri cilindra, a okosnicu sada čini poznati 1,0-litreni T-GDI turbo trocilindraš

Jedan od najpopularnijih malih SUV-ova na našem tržištu, Kia Stonic, stigao je u Hrvatsku u temeljito redizajniranom izdanjuNa prezentaciji održanoj jučer u Zagrebu, predstavljen je model koji je nakon osam godina na tržištu doživio temeljitu transformaciju, drugi redizajn, ali toliko značajan da izgleda kao potpuno nova generacija. S obzirom na to da Stonic čini više od trećine Kijine prodaje u Hrvatskoj, jasno je zašto su očekivanja velika.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi Stonic nije samo blago dotjeran, već je potpuno dizajnerski prerađen i sprijeda i straga. Slijedeći Kijinu dizajnersku filozofiju "Opposites United", automobil sada izgleda znatno modernije, agresivnije i vizualno bliže većim SUV modelima poput Sportagea.

Dizajn koji podsjeća na veće SUV modele

Prvi dojam je da je Stonic odrastao. Iako je zadržao gotovo identične kompaktne dimenzije s međuosovinskim razmakom od 258 mm, novi, istaknutiji odbojnici produžili su ga za 25 milimetara na ukupno 417 cm. Najveće promjene vidljive su na prednjem dijelu, gdje dominiraju nova LED svjetla s prepoznatljivim "Star Map" potpisom, uža i oštrije oblikovana maska hladnjaka te potpuno redizajniran odbojnik.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Promjene se nastavljaju i straga, gdje su nova svjetla, preoblikovana vrata prtljažnika i čišći profil odbojnika zaokružili moderan izgled. Cjelokupnom dojmu pridonose i novi dizajni 16 i 17-inčnih aluminijskih naplataka (15" čelični u osnovi), dok su u paletu boja dodane dvije nove, nijanse: Adventurous Green i Yacht Blue. Sportski nastrojena GT-Line izvedba donosi još agresivnije detalje i ekskluzivne 17-inčne kotače.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Revolucija i u kabini

Kao i vanjski dizajn, unutrašnjost je prava revolucija za jedan redizajn. Kabina nema gotovo nikakve veze s prethodnikom i donosi tehnologiju koja je donedavno bila rezervirana za skuplje Kie. U bolje opremljenim verzijama dominira panoramski zaslon koji spaja dva 12,3-inčna ekrana, jedan za digitalne instrumente i drugi za infotainment sustav.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ispod središnjeg zaslona nalazi se nova višenamjenska dodirna traka koja zajedno s dva kotačiča zamjenjuje klasične fizičke tipke za klimu i medije. Tu su i novi upravljač (dvokrak ili trokrak, ovisno o opremi), redizajnirana središnja konzola, ambijentalna rasvjeta te dodaci poput USB-C priključaka i bežičnog punjača za pametne telefone. Zbog idenitičnih dimenzija ponuda prostora u kabini se nije mijenjala, a i obujam prtljažnika ostao je nepromijenjenih 352 litre.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Samo trocilindrični benzinci

Ispod poklopca motora nema velikih iznenađenja, ali je ponuda modernizirana. Iz igre je ispao atmosferski 1,2-litreni benzinac s četiri cilindra, a okosnicu sada čini poznati 1,0-litreni T-GDI turbo trocilindraš. Dostupan je u dvije verzije: osnovnoj sa 100 KS te kao blagi hibrid sa 115 KS i 48V tehnologijom. Slabija verzihja može se upariti sa šesterostupanjskim ručnim ili sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DCT), dok snažnija dolazi samo uz DCT mjenjač.Novi Stonic je opremljen je i jednim od najsveobuhvatnijih paketa naprednih sustava za pomoć vozaču.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena među najnižima u klasi, ali pod jednim uvjetom

Prodaja redizajniranog Stonica u Hrvatskoj je već započela. Početna cijena za osnovni model Smart s motorom od 100 KS i ručnim mjenjačem iznosi 21.049 eura. Kia nudi i popust od 1.200 eura za gotovinsko plaćanje, čime se početna cijena spušta ispod 20.000 eura.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na vrhu ponude nalazi se bogato opremljena GT-Line izvedba s blagim hibridom i automatskim mjenjačem, čija cijena iznosi 31.999 eura. Kao i uvijek, tu je i Kijino tvorničko jamstvo od 7 godina ili 150.000 prijeđenih kilometara. Nudi se čak pet razina opreme (smart, Life, Pulse, Style i GT-Line) pa je izbor prilično velik.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.