Početna Auto 512 pregleda

Opel Grandland GSe: Najsnažniji Opel današnjice

FOTO: Autostart

Grandland do 100 km/h ubrza za samo 6,1 sekundu, no ono što osjećate za volanom još je dojmljivije, pogotovo kada su u pitanju međuubrzanja

Opel Grandland GSe je novost u ponudi Opela, no i ranije smo imali nešto slično, samo se drugačije zvalo. GSe je zapravo evolucija dosadašnjeg Grandlanda Hybrid 4 koji je koristio isti pogonski sklop, no Opel mu je odlučio dati drugo, zvučnije ime, a uz to su došle i minimalne tehničke i vizualne promjene. Imenom GSe Opel jako asocira na legendarne GSi modele i svakako je to dobar potez jer radi se o top modelu u ponudi ovog proizvođača, trenutno najsnažnijem Opelu i jednom od najsnažnijih svih vremena. Više konja imale su samo "luda" Lotus Omega, nevjerojatna limuzina iz 90-ih godina i posljednja Insignia u OPC verziji. Grandland je ipak nešto sasvim drugačije od ova dva auta i nimalo "ludo". 

Author: Autostart foto: Autostart

Za pogon ovog SUV-a zadužen je poznati Stellantisov plug-ih pogon koji se sastoji od 1,6-litrenog turbomotora i elektromotora. U ovoj izvedbi elektromotora su dva, jedan sprijeda i jedan straga što za posljednicu ima pogon na sve kotače i ogromnih 300 KS koje je ovaj automobil sposoban isporučiti. Performanse su vrhunske. Veliki i prilično teški Grandland do 100 km/h ubrza za samo 6,1 sekundu, no ono što osjećate za volanom još je dojmljivije, pogotovo kada su u pitanju međuubrzanja. Ubrzanje je zbog pomoći elektromotora vrlo ujednačeno te linearno i pretjecanja su s ovim autom prava "dječja igra".

Author: Autostart foto: Autostart

I maksimalna brzina od 235 km/h ovaj automobil pretvara u pravog "gutača autoputa". Jedino štop pomalo smeta kada automobil forsirate na nagla ubrzanja je zvuk motora koji nije previše zabavan (čitaj: nije nimalo sportski) i često upadljivo glasan. Također, želite li juriti, automobil je pametno prije toga staviti u način rada Sport. Tako će i reakcije pogona biti brže, a mjenjač će brže i bolje reagirati. Što se tiče jurnjave kroz zavoje Grandland se ponaša očekivano. Ovjes GSe-a je poboljšan, s naglaskom ne sportske osobine, no u sportskoj vožnji se ipak ne može sakriti skoro 1,9 tona mase i činjenica da je ovo visoki SUV koji je više zamišljen kao "gutač kilometara" na autocesti nego vozilo za zabavu na brdskim cestama. 

Author: Autostart foto: Autostart

No ako vam baš nije do jurnjave Grandland je u stanju pružiti vrlo mnogo. Vozite li ga umjereno pokazat će svoju drugu, vrlo komfornu i vrlo tihu stranu. Ovjes je u stanju kvalitetno isfiltrirati i loše Hrvatske ceste i vrlo je udoban. Činjenica da je ovo plug-in hibrid pozitivno pritom djeluje i na potrošnju. Automobil je na našem testu u prosjeku trošio 7,3 l/100 kilometara u kombiniranoj vožnji kada je baterija bila prazna. Kada bismo ej napunili potrošnja je u gradu realno bila blizu nule. Kapacitet relativno male baterije dovoljan je za oko 40 do 50 kilometara prosječne kombinirane vožnje, u gradu do 60 km,  a ako ste štedljivi može i više. Dakle, ako uglavnom vozite po gradu i dnevno radite do 50 kilometara troškovi za gorivo će vam biti zanemarivi. Na autocesti ipak nije sve tako bajno jer se pri prosječnim brzinama od oko 130 km/h potrošnja penje na oko 9 litara na 100 kilometara. 

Author: Autostart foto: Autostart

Osim voznih osobina, Opel je i izgledom želio naglasiti da je ovo poseban automobil u njihovoj ponudi. Prednji is stražnji odbojnik su agresivniji, tu su jasni natpisi GSe, no najveći efekt je postignut bojom karoserije. Upotrijebljen je isti trik koji je bio dostupan i na Grandlandu Hybrid 4, dvobojna karoserija, odnosno crni poklopac motora. Jasno, ovo ostavlja jak dojam, no nije za svakoga pa se radi o dodatnoj opciji koju možete i ne morate odabrati. Nama se dosta dopala jer šalje jaku poruku da je ovo poseban Opel. Pogotovo u kombinaciji s bijelom bojom ostataka karoserije i crnim krovom, super pristaje novoj Opel Vizor masci koju ej Grandland dobio redizajnom. Automobilu dobro pristaju i atraktivni dvobojni naplatci od čak 19 inča. 

Author: Autostart foto: Autostart

U unutrašnjosti nema nikakvog traga agresivnim detaljima. Ovo je prvenstveno udoban i luksuzan SUV s vrlo komfornim sportskim AGR sjedalima koja su nas oduševila, vrlo ergonomičnog upravljačkog sučelja, s odvojenim klasičnim komandama za klimu, klasičnom ručicom mjenjača i dosta tipki što možda nije moderno no svakako ej praktičnije od "uguravanja svega i svačega" na zaslon što danas radi većina proizvođača. Ipak u Grandlandu su i dva dva zaslona, jedan za instrumente i jedan za infotainment.  Oni su redizajnom spojeni u jednu cjelinu kao i na aktualnoj Astri što je dosta moderniziralo izgled unutrašnjosti. Kvaliteta izrade i materijala je na visokoj razini. 

Author: Autostart foto: Autostart

Ovo je najsnažniji i najluksuzniji Opel u ponudi pa ne iznenađuje velika cijena od 59.818 eura. Ako želite Opel od 300 KS koji uz to ima pogon na sve kotače to je u redu, no ako želite plug-in hibrid možete proći i osjetno jeftinije uz plug-in hibridni Grandland s 225 KS koji je oko 10.000 eura jeftiniji. Najviše ćete uštedjeti odabirom osnovnog benzinca koji ej skoro upola jeftiniji od testiranog modela. 

Author: Autostart foto: Autostart

 

Plus:

Velika snaga i ubrzanja
Mala potrošnja uz punu bateriju
Puno fizičkih tipki u unutrašnjosti 

Minus: 

Nije previše zabavan u zavojima
Zvuk motora na visokim okretajima
Visoka cijena

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1867 kg
dimenzije: 448 x 191 x 161 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga benzinskog motora: 147 kW/200 KS  
ukupna snaga sustava: 221 kW/300 KS
električni doseg: 59 km
0-100 km/h: 6,1 s
najveća brzina: 235 km/h
potrošnja: 1,2 l/100 km
cijena: 59.818 € (testni model), 57.358 € (osnovni Grandland GSe), 46.886 € (osnovni plug-in hibrid 225 KS), 32.760 € (osnovni benzinac)

Važnija oprema Opel Grandland GSe
Alunaplatci 19”, dvobojna karoserija, adaptivni tempomat, ambijentalna rasvjeta, grijana i električno pokretana AGR sjedala presvučena Alcantarom, grijani vjetrobran, grijani upravljač, električno otvaranje prtljažnika, dodirni zaslon 10”, navigacija, digitalni instrumenti 12", LED Matrix svjetla,  sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.