Cayenne Electric u hrvatske i europske salone stiže u drugoj polovici 2026. godine, a Porsche već najavljuje proširenje ponude
Porsche je otvorio novo poglavlje lansiranjem Cayennea Electric, prvog potpuno električnog izdanja svojeg najprodavanijeg modela. Nakon godina u kojima je Cayenne bio dostupan isključivo s benzinskim motorima i plug-in hibridnim pogonima, električna verzija stiže u čak dvije izvedbe i odmah postavlja nove standarde snage u segmentu.
Osnovni Cayenne Electric razvija do 442 KS, dok brutalan Cayenne Turbo Electric doseže čak 1156 KS, što ga čini najsnažnijim cestovnim Porscheom u povijesti. Oba modela imaju pogon na sve kotače, a početne cijene kreću od 105.200 eura za osnovnu verziju i 165.500 eura za Turbo.
Najimpresivnija je, očekivano, Turbo izvedba. U standardnoj vožnji pruža 857 KS, no pritiskom na Push-to-Pass tipku, dostupno je 1034 KS na deset sekundi. Uz Launch Control oslobađa punih 1156 KS i monumentalnih 1500 Nm, pa sprint do 100 km/h traje samo 2,5 sekundi, a do 200 km/h samo 7,4 sekunde, što je brže od većine prestižnih superautomobila današnjice, praktično na razini najbržih hiperautomobila. Podjsednako impresivan je i podatak o vremenu na četvrt milje, koje iznosi 9,9 sekundi, nevjerojatno za jedan SUV.
Osim ogromne snage, ključ "ludih" performansi električnog Cayennea Turbo je i u novoj stražnjoj osovini s uljnim direktnim hlađenjem razvijenoj prema iskustvima iz Formule E. Upravo taj sustav omogućuje motoru da kontinuirano isporučuje ogromnu snagu, bez pregrijavanja i pada performansi.
Standardni Cayenne Electric je mnogo skromniji i nudi 408 KS u svakodnevnoj vožnji, odnosno 442 KS uz Launch Control, te do 835 Nm okretnog momenta. Do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi, što je i dalje teritorij ozbiljnih sportskih SUV-ova. Zajednički za oba modela je i sustav rekuperacije koji može vratiti do 600 kW energije, što znači da će mehaničke kočnice u svakodnevnoj vožnji jedva biti potrebne.
Obje izvedbe koriste novi paket baterija kapaciteta 108 kWh neto i 800-voltniu arhitekturu. Porsche tvrdi da se na snažnim punjačima od 390 do 400 kW kapacitet može podići s 10 na 80 posto za manje od 16 minuta. To električnom Cayenneu osigurava jednu od najviših realnih brzina punjenja na tržištu, s prosjekom koji omogućuje dodavanje struje za oko 28 kilometara dosega po jednoj minuti punjenja. Tu je mogučnost bežičnog punjenja snagom do 11 kW, a WLTP doseg iznosi do 642 kilometra za bazni model, odnosno do 623 kilometra za Turbo, što su odlične vrijednosti.
Dizajn zadržava prepoznatljive linije Cayennea, ali ih modernizira motivima s Macana Electric. Prednji prtljažnik od 90 litara, produljeni međuosovinski razmak za 13 cm i do 1588 litara stražnjeg prtljažnika (s preklopljenim sjedalima) čine ga praktičnijim i prostranijim od prethodnih generacija. Aerodinamički koeficijent od 0,25 potvrđuje da je Porsche ozbiljno radio na smanjenju otpora zraka, uključujući aktivni stražnji spojler i adaptivne aerodinamičke elemente.
Unutrašnjost donosi novu eru digitalizacije, predvođenu impresivnim Flow Display zaslonom, vertikalno postavljenim i lagano zakrivljenim prema dolje. Tu su i veliki digitalni instrumenti, opcijski zaslon za suvozača i ogromni head-up display s proširenom stvarnošću. Novi sustavi grijanja površina, prilagodljivo panoramsko staklo i različiti Mood Modes naglašavaju luksuznu orijentaciju modela.
Cayenne Electric u hrvatske i europske salone stiže u drugoj polovici 2026. godine, a Porsche već najavljuje proširenje ponude. Između osnovnog i Turbo modela očekuje se dolazak izvedbe Cayenne S snage oko 600 KS, dok bi se kasnije mogla pojaviti i GTS verzija, po uzoru na Macan Electric. Klasični benzinski i plug-in hibridni modeli ostat će u ponudi još godinama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.