U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" govorimo o automobilima koji su obilježili našu prošlost, ali su bili toliko neupadljivi ili neuspješni da smo ih vrlo brzo zaboravili. Današnji gost je Renault koji je u svoje doba bio zvijezda, no kojeg danas rijetko tko pamti...
Znate za njih, ali ste ih nekako i zaboravili. Ovi automobili obilježili su našu prošlost, neki od njih su svojedobno bili i vrlo uspješni, no istodobno toliko neupadljivi da su brzo zaboravljeni. U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" podsjećamo vas na automobile koje ipak ne bismo trebali prepustiti zaboravu. Iz ovog ili onog razloga...
Lansiranjem Renaulta 9 i 11, Renault je zakoračio u 80-e godine prošlog stoljeća. Automobilska moda tog doba bili su kutovi i oštre linije na tisuću i jedan način, a ni Renault nije bio iznimka u tome. Takve linije nastavile su dominirati dizajnom svih Renaulta sve do modela 19, pa je tako u "pravokutnom stilu" dizajniran i Renault 21. Ovaj automobil bio je jedna od najuspješnijih limuzina srednje klase u svoje vrijeme, a i dan danas vrijedi za jedan pod najuspješnijih Renaulta ove klase ikada. Ipak, 21 nije bio ni po čemu poseban pa sjećanje na njega definitivno nije ostalo tako očuvano kao ne neke druge modele iz tog doba, primjerice Peugeot 405 ili Mercedes 190.
Između 1986. i 1995. napravljeno je više od dva milijuna primjeraka posljednjeg Renaultovog modela srednje klase koji je umjesto imena "nosio broj".
Renault 21 je na tržište stigao 1986. godine kao nasljednik Renaulta 18. Prvo je predstavljena limuzina s petera vrata, a ubrzo nakon nje otprilike 20 centimetara duži karavan sa sufiksom "Nevada".
Kreator oštre, ali besprijekorne i tada vrlo atraktivne linije bio je slavni talijanski dizajner Giorgetto Giugiaro. Njegov dizajn karakterizira ne samo odsutnost bilo kakvog oblika krivulje, već i visoka aerodinamička učinkovitost. Koeficijent otpora od 0,29 bio je jedan od najboljih u serijskim automobilima sredinom 1980-ih, što nije samo smanjilo potrošnju goriva, već je i omogućavalo veću maksimalnu brzinu.
Automobil je bio vrlo prostran za limuzine srednje klase onog doba, kako u kabini, tako i u prtljažniku u koji je stalo 490 litara, odnosno čak 534 litre u karavanu. Ono što je bilo posebno zanimljivo, karavanski 21 je nudio i opciju dva dodatna sjedala u prtljažniku koja su bila primjereno velika za djecu do 10 godina starosti, ne i odrasle.
Što se tiče motora Renault 21 je imao Jednu posebnost: Ovisno o snazi i vrsti pogona, motori su postavljeni uzdužno i poprečno. A nudila se stvarno prava raskoš motora u varijantama s pogonom na prednje i na sve kotače. Četverocilindrični benzinski motori imali su obujam od 1,4 do 2,2 litre i snagu od 69 KS do čak 175 KS, a četverocilindrični dizelski motori s obujmom od 1,9 do 2,2 litre razvijali su 64 do 88 KS.
Vrhunac ponude i najpoželjniji imao je turbo benzinca koji se ugrađivao isključivo u limuzinu. Njegovih 175 KS bilo je dovoljno za maksimalnu brzinu od 227 km/h što je Renault 21 tada činilo jednim od najbržih automobila u klasi.
U svibnju 1989. Renault 21 je prošao kroz veliki facelift, u kojem su neki oštri oblici, primjerice prednja svjetla postali malo zaobljeniji, a unutrašnjost modernija i opremljenija. Novost je bila i hatchback verzija s kosim stražnjim krajem po uzoru na Volkswagen Passat B2 koji je nedavno prije toga otišao u mirovinu. I Nevada i limuzina su ostali i dalje u ponudi.
Renault 21 je, kao mnogi auto toga doba imao i karijeru u automobilskom sportu. Natjecao se francuskoj seriji touring automobila "Superproduction", a trkaća verzija je imala čak 416 KS te postizala 290 km/h.
Do kraja proizvodnje napravljeno je točno 1.682.606 primjeraka limuzinskog Renaulta 21 i 424.372 karavanskih Nevada. Automobil je naslijedila prva generacija Lagune koja je predstavljena 1994. godine i uz 21 predstavlja svojevrsni vrhunac popularnosti Renaultovih modela srednje klase. Ubrzo nakon toga sve je krenulo nizbrdo što se tiče Renaultovih limuzina srednje klase koje su se sve lošije prodavale, nagoviještajući time polako pad za čitavu klasu.
Renault 21 je bio izuzetno popularan model u svoje doba na našim prostorima. Zbog partnerstva s proizvođačem bio je jedan od rijetkih "zapadnih auta" kojeg se u nekadašnjoj Jugoslaviji moglo dobiti za razumne novce (većina zapadnih auta imalo je nametnute ogromne poreze). U doba kraja bivše države, ali ii u prvim godinama Hrvatske 21 je bio svojevrsni statusni simbol i moglo ga se je često vidjeti na cesti, prvenstveno u bijeloj boji. Do danas ih je ostala samo šačica i prava je rijetkost vidjeti 21 u prometu.
Renault 21 se pokazao dosta pouzdanim automobilom, ali najveći mu je problem, kao i većini auta tog doba, bila hrđa zbog koje je i većina prodanih primjeraka do sada završila karijeru. Preživjeli primjerci u dobrom stanju danas uglavnom ne prelaze vrijednost od 3000 eura, a one u lošijem stanju moguće je dobiti u "bescjenje". Najcjenjeniji je ranije spomenuti Turbo čije cijene, u dobrom stanju, mogu lako premašiti 10.000 eura, a u "savršenom stanju i više od 20.000 eura".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.