Početna Auto 363 pregleda

Nova Dacia Spring: Ovo su sve novosti

FOTO: Dacia

Ovim redizajnom Dacia svoj model želi učiniti mnogo modernijim i opremiti ga za veliki okršaj u klasi "jeftinih" električnih automobila

Posljednjih mjeseci širile su se glasine da će Dacia ove godine predstaviti potpuno novu generaciju Springa, svog jedinog električnog modela, koji je ujedno i najjeftiniji (pravi) električni auto na našem tržištu. Spring je sada i službeno otkriven, no nismo dobili potpuno novi model već samo redizajn. No on je toliko opsežan da Spring s pravom možemo proglasiti sasvim novim modelom, osim potpuno primijenjenog izgleda sprijeda i straga mali električni SUV donosi potpuno novu unutrašnjost i veći prtljažnik, a pogoni su gotovo nepromijenjeni. 

Author: Dacia foto: Dacia

Dacia Spring došla je na tržište u jesen 2021., no od onda do danas se na autu promijenilo dosta toga. Već 2022. smo dobili malo osvježen izgled s novim Dacia logotipom, a prošle je godine u ponudu dodan i snažniji motor sa 65 KS koji je bio dobrodošlo osvježenje uz dotadašnji slabašni od samo 44 KS. Ovim redizajnom Dacia svoj model želi učiniti mnogo modernijim i opremiti ga za veliki okršaj u klasi "jeftinih" električnih automobila u koju uskoro stiže Citroen e-C3, a nakon njega i novi Twingo te brojni drugi konkurenti s cijenom oko 25.000 eura. 

Author: Dacia foto: Dacia

Dizajnerskim promjenama Spring pokušava slijediti smjer koji je nedavno zacrtao novi Duster. Prednji i stražnji dio su dosta modernijeg i razigranijeg dizajna i na njima nema gotovo nikakvih sličnost s dosadašnjim Springom. Svjetlosni potpis sada prikazuje karakteristične Dacia elemente u obliku slova Y, maska je potpuno drugačija, a tu su i novi branici sprijeda i straga. Dokaz da ovo nije samo običan redizajn je i stražnji dio koji je potpuno promijenjen s drugačijim oblikom svjetla koje sada povezuje crna plastična ploha s upečatljivim natpisom Dacia. 

Author: Dacia foto: Dacia

Također na novom Springu više nema integriranih krovnih nosača jer Dacia tvrdi da nisu previše potrebni na minijaturnom gradskom automobilu. To pridonosi "čišćoj" silueti auta. Redizajnom Spring donosi i nove boje Safari Beige i Brick Red, no ukupna ponuda ostaje skromna, kupci mogu birati između samo šest boja. 

Author: Dacia foto: Dacia

Unutrašnjost je potpuno promijenjena i ovdje sada nema baš nikakve sličnosti s dosadašnjim modelom. Unutrašnjost malo nalikuje na onu u novom Dusteru, a sve verzije sada serijski imaju nove 7-inčne digitalne instrumente. Dodirni zaslon i dalje nije serija kod osnovnih verzija koje umjesto toga imaju držač za pametni telefon. Bogatije verzije imaju prilično veliki 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Promijenjeni su i svi ostali detalji u unutrašnjosti, prednja konzola je potpuno, nova kao i središnja s novom ručicom "mjenjača", a tu je novi upravljač modernije izgleda. Paleta boja iznutra i materijali također su promijenjeni. Spring iznutra izgleda osjetno privlačnije.

Author: Dacia foto: Dacia

Iako nije mijenjala motore, Dacia je malo poboljšala pogon time što je Springu dodala "B" način rada na ručici mjenjača kakao bi vozači mogli poboljšati rekuperaciju u određenim situacijama. No automobil i dalje nema P položaj mjenjača, a parkirna kočnica je, vrlo neobično za današnje nove aute, klasična manualna ručna.  

Author: Dacia foto: Dacia

Tu je i mnogo novih detalja, a najvažniji je dodatni prtljažnik pod prednjim poklopcem koji je idealan za spremanje kablova za punjenje. 

Author: Dacia foto: Dacia

Redizajnom je Spring, suprotno trendovima dodatno skraćen (s 3,73 na 3,70 metara), što je svakako praktično za grad te je malo smanjilo i krug okretanja. Također, narastao je i prtljažnik i to za za osam posto na, za ovu klasu odličnih, 308 litara. Sa spuštenim stražnjim sjedalima u Spring sada stane 1.004 litre.

Author: Dacia foto: Dacia

Baterija ima 26,8 kWh, a Dacia predviđa da će WLTP doseg za sve verzije biti veći od 220 km. To je prilično skromno u odnosu na tipičnu električnu karoseriju no Spring je prvenstveno gradski auto kojem toliki doseg može biti dovoljan. Nema ništa novog ni u pogledu punjenja, standardni je i dalje samo AC punjač od 7 kW uz koji se baterija napuni za oko 4 sata, a punjenje DC strujom snage 30 kW nudi se kao opcija. To omogućuje punjenje baterije od 20 do 80 posto u 45 minuta. Ono što je novo je opcija opcija dvosmjernog punjenja (Vehicle to Load) koja omogućuje punjenje ili pokretanje vanjskih uređaja naponom 220 volti i do oko 3,5 kW pomoću adaptera koji se uključuje u u utor za punjenje na autu. 

Author: Dacia foto: Dacia

Ponuda motora ostaje nepromijenjena, što znači da Spring i dalje ima verzije s 44 i 65 KS. Obje su organične na 125 km/h, a a ubrzanja su skromna: 19,1 sekundi do 100 kod slabije i 13,7 kod snažnije. 

Author: Dacia foto: Dacia

Oprema je bogatija, no Spring i dalje ostaje netipično lagan električni auto. Čak i vrhunska Extreme verzija teži samo 964 kilograma. U usporedbi s prethodnikom, masa je povećana samo za šest kilograma.

Author: Dacia foto: Dacia

Novi model će se nuditi u tri razine opreme Essential, Expression i Extreme. Narudžbe kreću od proljeća ove godine, a isporuke kreću tijekom ljeta. Cijene još nisu objavljene, no sigurno je da će Spring ostati najjeftiniji električni auto na tržištu. Trenutna najjeftinija verzija košta od 23.700 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.