Ovim redizajnom Dacia svoj model želi učiniti mnogo modernijim i opremiti ga za veliki okršaj u klasi "jeftinih" električnih automobila
Posljednjih mjeseci širile su se glasine da će Dacia ove godine predstaviti potpuno novu generaciju Springa, svog jedinog električnog modela, koji je ujedno i najjeftiniji (pravi) električni auto na našem tržištu. Spring je sada i službeno otkriven, no nismo dobili potpuno novi model već samo redizajn. No on je toliko opsežan da Spring s pravom možemo proglasiti sasvim novim modelom, osim potpuno primijenjenog izgleda sprijeda i straga mali električni SUV donosi potpuno novu unutrašnjost i veći prtljažnik, a pogoni su gotovo nepromijenjeni.
Dacia Spring došla je na tržište u jesen 2021., no od onda do danas se na autu promijenilo dosta toga. Već 2022. smo dobili malo osvježen izgled s novim Dacia logotipom, a prošle je godine u ponudu dodan i snažniji motor sa 65 KS koji je bio dobrodošlo osvježenje uz dotadašnji slabašni od samo 44 KS. Ovim redizajnom Dacia svoj model želi učiniti mnogo modernijim i opremiti ga za veliki okršaj u klasi "jeftinih" električnih automobila u koju uskoro stiže Citroen e-C3, a nakon njega i novi Twingo te brojni drugi konkurenti s cijenom oko 25.000 eura.
Dizajnerskim promjenama Spring pokušava slijediti smjer koji je nedavno zacrtao novi Duster. Prednji i stražnji dio su dosta modernijeg i razigranijeg dizajna i na njima nema gotovo nikakvih sličnost s dosadašnjim Springom. Svjetlosni potpis sada prikazuje karakteristične Dacia elemente u obliku slova Y, maska je potpuno drugačija, a tu su i novi branici sprijeda i straga. Dokaz da ovo nije samo običan redizajn je i stražnji dio koji je potpuno promijenjen s drugačijim oblikom svjetla koje sada povezuje crna plastična ploha s upečatljivim natpisom Dacia.
Također na novom Springu više nema integriranih krovnih nosača jer Dacia tvrdi da nisu previše potrebni na minijaturnom gradskom automobilu. To pridonosi "čišćoj" silueti auta. Redizajnom Spring donosi i nove boje Safari Beige i Brick Red, no ukupna ponuda ostaje skromna, kupci mogu birati između samo šest boja.
Unutrašnjost je potpuno promijenjena i ovdje sada nema baš nikakve sličnosti s dosadašnjim modelom. Unutrašnjost malo nalikuje na onu u novom Dusteru, a sve verzije sada serijski imaju nove 7-inčne digitalne instrumente. Dodirni zaslon i dalje nije serija kod osnovnih verzija koje umjesto toga imaju držač za pametni telefon. Bogatije verzije imaju prilično veliki 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Promijenjeni su i svi ostali detalji u unutrašnjosti, prednja konzola je potpuno, nova kao i središnja s novom ručicom "mjenjača", a tu je novi upravljač modernije izgleda. Paleta boja iznutra i materijali također su promijenjeni. Spring iznutra izgleda osjetno privlačnije.
Iako nije mijenjala motore, Dacia je malo poboljšala pogon time što je Springu dodala "B" način rada na ručici mjenjača kakao bi vozači mogli poboljšati rekuperaciju u određenim situacijama. No automobil i dalje nema P položaj mjenjača, a parkirna kočnica je, vrlo neobično za današnje nove aute, klasična manualna ručna.
Tu je i mnogo novih detalja, a najvažniji je dodatni prtljažnik pod prednjim poklopcem koji je idealan za spremanje kablova za punjenje.
Redizajnom je Spring, suprotno trendovima dodatno skraćen (s 3,73 na 3,70 metara), što je svakako praktično za grad te je malo smanjilo i krug okretanja. Također, narastao je i prtljažnik i to za za osam posto na, za ovu klasu odličnih, 308 litara. Sa spuštenim stražnjim sjedalima u Spring sada stane 1.004 litre.
Baterija ima 26,8 kWh, a Dacia predviđa da će WLTP doseg za sve verzije biti veći od 220 km. To je prilično skromno u odnosu na tipičnu električnu karoseriju no Spring je prvenstveno gradski auto kojem toliki doseg može biti dovoljan. Nema ništa novog ni u pogledu punjenja, standardni je i dalje samo AC punjač od 7 kW uz koji se baterija napuni za oko 4 sata, a punjenje DC strujom snage 30 kW nudi se kao opcija. To omogućuje punjenje baterije od 20 do 80 posto u 45 minuta. Ono što je novo je opcija opcija dvosmjernog punjenja (Vehicle to Load) koja omogućuje punjenje ili pokretanje vanjskih uređaja naponom 220 volti i do oko 3,5 kW pomoću adaptera koji se uključuje u u utor za punjenje na autu.
Ponuda motora ostaje nepromijenjena, što znači da Spring i dalje ima verzije s 44 i 65 KS. Obje su organične na 125 km/h, a a ubrzanja su skromna: 19,1 sekundi do 100 kod slabije i 13,7 kod snažnije.
Oprema je bogatija, no Spring i dalje ostaje netipično lagan električni auto. Čak i vrhunska Extreme verzija teži samo 964 kilograma. U usporedbi s prethodnikom, masa je povećana samo za šest kilograma.
Novi model će se nuditi u tri razine opreme Essential, Expression i Extreme. Narudžbe kreću od proljeća ove godine, a isporuke kreću tijekom ljeta. Cijene još nisu objavljene, no sigurno je da će Spring ostati najjeftiniji električni auto na tržištu. Trenutna najjeftinija verzija košta od 23.700 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.