U odnosu na konkurente Citroën C3 se ističe hrabro izvedenim dizajnom i izrazito mekanim ovjesom kakav nema nijedan sličan auto u klasi...
![1 1 | Author: Marko Prpić/PIXSELL](/media/dg/f7/70/2db386730944c27704eb.jpeg)
Polo, Clio, Swift, Fiesta, Ibiza, Corsa, i20..., deseci su dobrih novih automobila u klasi i svaki se na svoj način bori za tržišni udio. Nije se lako istaknuti, no Citroën kupce modela C3 nastoji privući hrabrim i jedinstvenim dizajnom po uzoru na veći C4 Cactus. S Airbump plastikama na boku, obrubima blatobrana i odbojnika izgleda kompaktno, skoro kao mali SUV. No, crni Airbump dolazi doplatom 1500 kuna, baš kao i ukrasni, usput rečeno vrlo efektni poklopci kotača koji stvaraju dojam kako je riječ o aluminijskim naplacima. Atraktivni vizualni dojam izvana zaokružuju prednja svjetla za maglu, isto uz doplatu 700 kuna.
![1 1 | Author: Marko Prpić/PIXSELL](/media/dg/da/f3/d7e1e67a0a8d2bddb7df.jpeg)
Ipak, udobnost je najveća vrijednost Citroëna C3. Više nego ijedan konkurent može se pohvaliti mekoćom ovjesa. Iako je podvozje dobrim djelom bazirano na prethodnoj generaciji istoimenoga modela, u Citroënu su željeli zadržati osnovne postulate po kojima su poznati. Zato su ovjes podesili vrlo meko i omogućili dugačak hod ovjesa. Malo koji auto iz toga segmenta tako meko i lako prelazi preko neravnina i rupa kao što to čini novi C3. Posljedica takve mekoće je i nešto izraženije naginjanje karoserije u zavojima, no i meko podešeni servoupravljač sugerira laganu i smirenu vožnju.
![1 1 | Author: Marko Prpić/PIXSELL](/media/dg/90/0c/c4be9ca152dded42cd5c.jpeg)
Uostalom ni njegov motor nije namijenjen jurnjavi. Riječ je o trocilindričnome motoru s obujmom 1,2 litre, koji u izvedbi bez turba razvija skromne 82 KS. No, u vožnji je živahan, lako se vrti u visoke okretaje i čini se temperamentnim pa je vožnja čak i zabavna. A, dugački hod najvišega stupnja prijenosa omogućava i komotnu vožnju na autocesti pa se njime može i na dulji put. Usto i dobro zvuči. Dojam malo kvari jedino ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, koji se ne može pohvaliti činjenicom da je među preciznijima ili onima s kraćim hodom ručice. Ali se testirani C3 može pohvaliti prihvatljivom potrošnjom. Prosječno je trošio 7,1 litru, uz nježniju vožnju može se spustiti i na šest litara, a za još manju potrošnju treba se jako potruditi. Što se tiče unutrašnjosti, s obzirom na četiri metra dugu karoseriju, mjesta je sasvim dovoljno.
![1 1 | Author: Marko Prpić/PIXSELL](/media/dg/81/2e/5ea280477e17cb94f072.jpeg)
Sprijeda i straga sjedi se komotno, a i prtljažnik je s 300 litara obujma jedan od većih. Sjedala su vrlo mekana i dodatno apsorbiraju vožnju po neravnim cestama, pa je vožnja na kratkim relacijama doista ugodna. I unutrašnjost je karakteristično dizajnirana. Izgleda skladno, jednostavno i pregledno. Isto vrijedi za instrumente u klasičnoj analognoj tehnici, no i za očekivati je za ovu klasu auta i cjenovni razred dosta tvrde plastike posvuda. Paket opreme Feel donosi solidnu količinu opreme, no ne i veliki središnji digitalni zaslon ili start/stop sustav. No, tu su sustav upozorenja na izlazak iz trake, ručni klimatizacijski uređaj s efikasnim sustavom odmagljivanja i provjetravanja te audiosustav s komandama na upravljaču...
![1 1 | Author: Marko Prpić/PIXSELL](/media/dg/57/af/86a5a4c795231fdab03c.jpeg)
Sasvim dovoljno za ugodan boravak u gradskom autu. Korektno opremljeni C3 s početnim motorom i drugim dostupnim paketom Feel stoji 93.490 kuna, što je korektna cijena s obzirom na ono što pruža. Tko cijeni pomalo neobičan dizajn i kome je udobnost na prvome mjestu, kako po pitanju ovjesa tako i sjedala, neće pogriješiti. kupnjom ovog auta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.