Iako je sada prmijerno prikazan, ovo je službeno još uvijek prototip u razvoju, Toyota planira tržišno lansiranje 2027. godine
Dugo se čekalo, ali "zvijer iz Japana" je napokon stigla. Slijedeći smijer kultnog modela Toyota 2000GT i legendarnog Lexusa LFA, Toyota Gazoo Racing predstavio je svoju novu perjanicu, model GR GT. Zamišljen i razvijen kao trkaći automobil legalan za cestu, ovo je najimpresivniji sportski auto koji je ikad nosio Toyotinu značku, a čekanje se itekako isplatilo.
Razvoj modela GR GT i njegove trkaće izvedbe GR GT3 vođen je filozofijom stvaranja sve boljih automobila proizašlih iz automobilskog sporta. Cijeli proces nadgledao je predsjednik Toyote, Akio Toyoda, poznat po svojoj ljubavi prema sportskim autima i brzoj vožnji, a u timu su bili i profesionalni vozači utrka Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka i Naoya Gamou. Pristup je jasan, vozač je na prvom mjestu, a težište automobila i vozača gotovo su identični kako bi se postigao osjećaj potpunog jedinstva.
Srce zvijeri: Potpuno novi V8 hibrid
U srcu GR GT-a kuca potpuno novi 4,0-litreni twin-turbo V8 motor, prvi takav u jednom serijskom Toyotinom modelu. Uparen je s jednim elektromotorom, a cijeli hibridni sustav razvija "više od 650 KS i 850 Nm okretnog momenta". Snaga se na stražnje kotače prenosi putem novorazvijenog 8-stupanjskog automatskog mjenjača s mokrom spojkom. Mjenjač je smješten straga (transaxle), što s optimalnim pozicioniranjem baterije i spremnika goriva rezultira gotovo savršenim rasporedom mase od 45:55. Motor ima "hot-V" konfiguraciju turbina i suhi karter, tehnologije preuzete iz svijeta utrka koje omogućuju niže težište.
Za razliku od uobičajenog procesa gdje se aerodinamika prilagođava dizajnu, ovdje je pristup bio obrnut. S obzirom na to da Toyota cilja na maksimalnu brzinu veću od 320 km/h, inženjeri aerodinamike i dizajneri radili su zajedno od samog početka. Prvo je stvoren idealan aerodinamički oblik, a tek onda su dizajneri na temelju njega oblikovali vanjski izgled. Rezultat je forma koja beskompromisno služi funkciji - hlađenju i stvaranju potisne sile. Unutrašnjost je također podređena vožnji, s ergonomijom koja pruža optimalan položaj za upravljačem i preglednost nužnu za vožnju na granici.
Tehnologija s trkaće staze za cestu
GR GT je prvi Toyotin model s potpuno aluminijskim okvirom šasije, što osigurava iznimnu krutost uz nisku masu. Paneli karoserije izrađeni su od kombinacije aluminija i plastike ojačane ugljičnim vlaknima. Ovjes je također novorazvijen, s dvostrukim poprečnim ramenima od kovanog aluminija na obje osovine.
Za zaustavljanje su zadužene Brembo karbonsko-keramičke kočnice, a kontakt s podlogom osiguravaju gume Michelin Pilot Sport Cup 2, razvijene isključivo za ovaj model. Sustav kontrole stabilnosti omogućuje višestupanjsko podešavanje, dopuštajući vozaču da prilagodi razinu asistencije svojim vještinama i uvjetima na cesti. Razvoj je uključivao bezbrojne sate na simulatorima, ali i testiranja na najzahtjevnijim stazama svijeta poput Nürburgringa i Fuji Speedwaya.
Kao i ostali GR modeli, GR GT je brušen do krajnjih granica i poboljšavan kako bi ispunio očekivanja najzahtjevnijih vozača. Iako je sada prmijerno prikazan, ovo je službeno još uvijek prototip u razvoju, Toyota planira tržišno lansiranje 2027. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.