Početna Auto 76 pregleda

Domagoj Đukec BMW, voditelj dizajna eksterijera

Domagoj Đukec
Vidi galeriju 1/4
Domagoj Đukec BMW, voditelj dizajna eksterijera Domagoj Đukec BMW, voditelj dizajna eksterijera Domagoj Đukec BMW, voditelj dizajna eksterijera Domagoj Đukec BMW, voditelj dizajna eksterijera

Vision Future Luxury predstavljen u Beijingu najava je kako će ubuduće izgledati bavarski auti; bit će jednostavnijih a još dinamičnijih linija, shark nose, bez usisnika za zrak, s OLED svjetlima…

BMW već dugo nije predstavio kon­cept. Zato smo na Salonu u Beijingu predstavili naš najnoviji koncept BMW Vision Future Luxury. Mi smo vodeći proizvo­đač premium auta na svijetu, a već dugo nismo napravili kon­cept kojim bi to pokazali. Imali smo razne koncepte pod nazi­vom Vision. Oni su predstavlja­li našu viziju održivog razvoja, ekološkog au­ta, infotaiment susta­va, ali ne i luksuza. Reći ćete; – lani je predstav­ljen BMW Gran Lusso Coupé Concept Pininfarina!? OK, ali to je auto napravljen samo za Vi­llu d’Este. Njegov je cilj bio dati događanju na značaju. Slavio je umjetnost izrade auta, a mi smo jačali mišiće. Gran Lusso je bazi­ran na seriji Sedam F01 i ne pred­stavlja novu tehnologiju. Vision Future Luxury potpuno je druga priča! To je naša vizija luksuza za sljedeću generaciju BMW-a.

Bavarska je tvrtka uspjela s autima postići isto ono što je pošlo za rukom francuskom kreatoru s torbicama; njih nema kineskih, indijskih brazilskih i turskih, već samo francuskih i to savršenih originala. Mi smo na čelu i mi moramo stvoriti budućnost koju će ostali slijediti.

Koncept je dimenzijama jed­nak F01, iako proporcijama izgleda veći. Komuniciramo novi jezik površina prvo na kon­ceptima. Tako ovaj pokazuje kako će izgledati BMW-i sljedeće gene­racije. Oni će imati jednostavnije linije, s naglaskom na velikim bu­brezima. Vision Future Luxury sprijeda nema usisnike za zrak. Jednostavna i velika bočna povr­šina stavlja naglasak na boju auta. BMW tehnološki može sve, ali ne želi se time razmetati i zato to ne pokazuje izvana. Izvana je mo­guće zamijetiti samo detalje. Pri­mjerice, ovakva svjetla je moguće izvesti samo sofisticitranom teh­nologijom. OLED tehnologija je odlična stvar. Milimetarski tanka pločica svijetli homogeno i pre­cizno, za razliku od LED svjetla koja predstavljaju niz točkica. Mi želimo stvoriti svjetleću skulptu­ru od različitih 2D pločica koje spojene u skulpturu daju jako čist i monumentalan dojam.

Otvori za zrak iza prvih kotača dio su Efficient Dynamics filozofije i služe da zrak koji uđe u motor kroz prednje usisnike ne stvara turbulencije izlazeći kroz kota­če. Otkada koristimo te otvore, imamo više slobode za dizajnira­nje prednje maske. Mercedes je jako dobar u aerodinamici. Tako E klasa ima koeficijent otpora zraka samo 0,22, ali Mercedes je za to žrtvovao stil i stražnji kraj je jako kockast. Mi želimo oble oblike, što je na žalost loše za aerodinamiku. Luxury ima kro­mirani otvor za zrak iza kotača, koji se proteže skroz ispod vrata. Mi želimo svim elementima dati funkciju, a ne stavljamo ih samo kao ukras. Mercedes koristi ja­ko puno ukrasa, a to je nešto što rade Koreanci. I dok to ekipa iz Stuttgarta radi profinjeno, u ko­rejskim slučajevima nerijetko je riječ o istinskom kiču. S druge strane, Audi radi samo funkci­onalne stvari. Naša je filozofija poetika preciznosti. Mi radimo jako glatke plohe i stvaramo intelektualne oblike. Odabrali smo luksuzni koncept, jer smo razvili luksuznu tehnologiju.

E klasa ima koeficijent otpora zraka samo 0,22, ali Mercedes je za to žrtvovao stil. Mi želimo oble oblike, što je loše za aerodinamiku.

Ovakav auto dobro se snalazi u različitim kontekstima. Na primjer, i ovdje imamo karbonsku strukturu poznatu iz modela i8, ali ovdje smo je stavili u kontekst s luksuzom. Stvorili smo igru karbona i kroma. Re­definirali smo B stup, jer nam to omogućava karbonska šasija. Tako smo dobili stražnja vrata koja se otvaraju u suprotnom smjeru. B stup uvijek smeta pri ulasku na stražnja sjedala. Zbog tehnoloških zahtjeva, možeš ga izostaviti samo na velikim autima, kao što je Rolls-Royce Phantom. Vision Futur Luxury nije stilska vježba, već je u nje­govu srcu upravo ta struktura. Ako je šasija karbonska, možeš je oblikovati kako želiš. Karbon­ska šasija nije „kutija“, poput metalne, u koju trpaš sadržaj, već je oblikuješ prema željama i potrebama.

Stražnji kraj BMW Vision Fu­ture Luxurya je potpuno čist i sadrži samo dvije čiste linije. Uživo to izgleda homogeno. Otvori koji odvode zrak na stražnjem kraju stižu i na se­rijske aute. Kvake su zastarjele i smetaju svakoj skulpturi. Ovaj koncept treba konzervativne kupce pripremiti na promjene. Prosječni kupac Sedmice ima 60 godina i nije mu lako prihvatiti promjene. Silueta ovog koncep­ta izrazito je kockasta, tipično BMW-ovska, a detalji su sofisti­cirani i daju dubinu. To je naša budućnost, realna budućnost, jer ovo nije koncept snova niti film „I Robot“, već je ovo najava nove generacije BMW-a.

Prosječni kineski kupac Rolls Roycea i Sedmice ima 35 godina, a europski je gotovo dvostruko stariji – znate li što to znači? Pravu glavolomku, jer EU starci vole konzervativno i sve na “gumbe”, a mladi dalekoistočni tigrovi traže sve na touch screen, infotaiment, OLED…

Istu ideju prenosimo i u inte­rijer. Cilj je imati što manje gumbi. Što je više tehnologije u autu, potrebno je više tipki i komandi. Kada imaš 60 godina, koliko imaju prosječni kupci Sedmice, ne da ti se koristiti sve te gumbe. Auto je namjerno predstavljen u Kini, jer na Dalekom istoku je tržište budućnosti. Za nas je to dodatni moment, jer prosječni kineski kupac Sedmice ima 35 godina, a auto mora istovreme­no biti zanimljiv i njima. Istih godina je i prosječni kupac Rolls- Roycea u Kini.

Predrasuda je da Kinezi vole kič. Tako je bilo prije, ali njihov ukus se brzo razvija. Više ne vole što glasnije, što upadljivije. Možda su sada Rusi jedini koji to još uvijek vole. Ki­nezi su postali sofisticirani i cije­ne izvornost, što je naša najvaž­nija prednost. Ne želimo izigrati povjerenje klijenata BMW-a. Mi tretiramo kupca drukčije nego ostale tvrtke. Mi mu nudimo jedinstveno iskustvo. Sponzo­riramo istinska kulturna doga­đanja, a ne bilo što. U Kini ljudi kupuju BMW, jer ne žele da im se podilazi. Oni vjeruju našem odabiru, našem proizvodu. Ima­mo Trojku napravljenu baš za Kinu, ali Kinezi više žele i cijene europsku verziju.

To je poput Louis Vuitton tor­bice koja mora tako izgledati i nikako drugačije. Ja sam ekspert za to kako mora izgle­dati BMW. Mi ne radimo aute za tržište kao Toyota. Mi imamo stav i osobnost. Mi oblikujemo ukus ljudi. Mi prodajemo više od Mercedesa. OK, njihova S klasa je prodavanija od Sedmice, kod njih je prosječna cijena proda­nog modela 60.000 €, a kod nas 40.000 €. Mercedes je kratko­trajno atraktivan, ali pitanje za njih je što je sljedeće? Mi smo na čelu i mi moramo stvoriti bu­dućnost koju će ostali slijediti. Trenutno svi kopiraju BMW – s­hark nose, proporcije, dinamika, čak nas i Peugeot kopira. Zato je sada moment za promjene! Moramo ponovno pomaknuti granicu i to smo učinili s Vision Future Luxuryem!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.