Toyoti su trebale četiri generacije da Prius učini vrhunskim i rafiniranim automobilom kojemu se zaista ništa ne može prigovoriti. Kia je Nirom to uspjela iz prve
Novi hibridni crossover potpuno nas je oduševio na testnim vožnjama u okolici Barcelone, gdje smo ga "upoznali" u sklopu njegove velike europske premijere. Najvažnije ćemo reći odmah: u kombiniranoj vožnji u gradu, po brdskim cestama i na autocestama trošili smo samo 4,5 l/100 km, kada smo se trudili štedjeti. Kada smo pak pokušali izvući najviše iz tog automobila potrošnja je bila 5,9 l/100 km. Oduševljenje malom potrošnjom dodatno je podigao naš prosjek u gradu - samo 3,8 l/100 kilometara. Tim brojkama Niro se odmah dokazao kao jedan od najštedljivijih hibrida na tržištu.
No nije sve u potrošnji. Vrlo zanimljiv je i pristup koji je Kia odabrala za kreiranja svojega novog hibrida. Tehnologija koju je Hyundai grupa odabrala za Niro i novi Hyundai IONIQ u mnogo toga se razlikuje od tehnologije Toyote Prius, koja je nakon stotina tisuća prodanih primjeraka u četiri generacije svojevrsno mjerilo u ovoj klasi.
Glede motorizacije Kia se ugledala na Prius. Naime, hibridni pogon se sastoji od električnog i benzinskoga motora koji, kao i u Toyoti, koristi takozvani Atkinsonov ciklus koji pridonosi većoj iskoristivosti pa tako i manjoj potrošnji goriva. Benzinski 1,6-litreni motor razvija 105, a električni 44 KS, a kombinirana snaga deklarirana je na 141 KS, što se itekako osjeti kada odaberete sportski način vožnje i nagazite papučicu za "gas".
Ono čime se Niro razlikuje od Priusa i većine drugih konkurenata jeste mjenjač. Umjesto naporna i često iritantna varijabilnoga CVT-a (mjenjač kao u skutera) Niro ima automatik sa šest brzina i dvostrukom spojkom. Zbog toga je tiši i ugodniji za agresivnije vožnje ili naglog ubrzanja, poput pretjecanja. Znatno tiši i ugodniji nego što smo to navikli u drugih hibrida.
Baterija u Niru, kao tipičnome klasičnom hibiridu, ima mali kapacitet, otprilike samo 5-10 posto onoga koji imaju manji električni automobili. Stoga Niro nije niti namijenjen vožnji isključivo pogonom na struju. Štoviše, za razliku od Priusa, niti nema prekidač za vožnju u električnome načinu rada. Ipak, on do krajnosti iskorištava pogon na struju pa je sporijom vožnjom i "laganim gasom" moguće prevaliti i nekoliko kilometara. Osim toga Prius i samo pogonom elektromotorom može održavati brzine i do 120 km/h, što je puno više od tipičnoga konkurenta. Zbog svega toga potrošnja i na otvorenoj cesti, koja je inače rak-rana klasičnoga hibrida, može biti iznimno mala. Baterija hibridnoga sustava puni se za kočenja ili pomoću benzinskoga motora, a sve to funkcioniora tako da vozač ni ne primijeti bilo kakve promjene.
Ne želite li znati ništa kako hibridni sustav funkcionira ni ne morate. Niro možete voziti i kao potpuni laici, nećete primijetiti neke velike razlike u odnosu na obični automatik, osim što se za paljenja benzinski motor zapravo ne upali već se to dogodi tek prilikom jačega stiska na papučicu "gasa". Vozač može birati između dva načina vožnje, ekološkog i sportskog. Jedini veliki Nirov nedostatak premala maksimalna brzina – 162 km/h. Danas je to zaista malo u usporedbi s podjednako snažnim konkurentima. Ubrzanje do 100 km /h je 11,5 sekundi, sasvim prihvatljivo.
Glede prostranosti Niro je solidan. Može poslužiti i kao obiteljski automobil, jer straga ima sasvim dovoljno mjesta i za odrasle osobe, a u prtljažnik stane 427 do 1425 litara. Oduševljava i sustavima pomoći u vožnji, ima sve najnovije i najnaprednije tehnologije. Primjerice, na posebnome poligonu uvjerili smo se kako će automatski zakočiti pri nižim brzinama naiđe li na prepreku poput pješaka. Adaptivni tempomat automatski održava razmak u odnosu na vozilo ispred, ubrzava i koči te može potpuno zaustaviti auto ako zastane kolona u kojoj vozite.
Tu je i sustav koji lagnim pomacima upravljača automobil automatski zadržava u voznoj traci približite li se previše crti. U kombinaciji ova dva sustava Niro može voziti potpuno samostalno no samo petnaestak sekundi jer se nakon toga sustav održavanja u traci gasi. Naime, zakonski je zabranjeno da se automobil kreće potpuno autonomno pa vas nakon nekoga vremena Niro prisiljava da vratite ruke na upravljač.
I oprema novoga hibridnog crossovera nas je oduševila. Primjerice, u top-paketima moguće ga je opremiti luksuznim detaljima poput sjedala s grijanjem i hlađenjem, sustavom za automatsko parkiranje, bežičnim punjačem mobitela i JBL audisustavom snažnim 320 W.
Cijena novog Nira u Hrvatskoj još se ne zna, a auto na naše tržište dolazi nakon ljeta.
KIA NIRO
Cijena 185.000 kuna
Motor: 4 cilindra, benzinski/elektromotor
Obujam: 1591 ccm
Snaga motora: 77 kW/105 KS pri 5700 o/min
Snaga elektromotora: 32 kW/44 KS
Nominalna snaga: 104 kW/141 KS pri 5700 o/min
Moment: 265 pri 1000-2400 o/min
Mjenjač: DCT, šest stupnjeva
Najveća brzina: 162 km/h
Ubrzanje: 11,5 s
Potrošnja: 3,8/3,9/3,8 l/100 km
Emisija CO2: 88 g/km
Dimenzije: 4355/1805/1535 mm
Prtljažnik: 427 l
Masa: 1425 kg
Jamstvo: 7 godina
Ocjena: 9
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.