Bosch i TomTom udružili su se na inovativnoj tehnologiji mapiranja za automatiziranu vožnju. Mape visoke preciznosti ključne su za visokoautomatiziranu vožnju. Autoceste i ceste slične autocestama u Njemačkoj bit će digitalizirane za automatsku vožnju do kraja 2015.
Sve nas zanima kako će izgledati budućnost mobilnosti i što će se i kojom brzinom iz laboratorijskih i prototipnih uvjeta preseliti u praksu na cestu i ulice. Najme, razvoj automatizirane vožnje slagalica je s mnogo dijelova. Tvrtka Bosch najavila je kako se približava potpunom rješenju zajedno s nizozemskim pružateljem karti i prometnih usluga, tvrtkom TomTom. Dvije su se tvrtke dogovorile o suradnji na području karata za visokoautomatiziranu vožnju. Prema ovom dogovoru TomTom dizajnira potrebne karte dok Bosch, na temelju svog rada na projektiranju sustava, definira specifikacije kojima ove karte moraju udovoljavati.
Autoceste i ceste slične autocestama u Njemačkoj bit će digitalizirane za automatsku vožnju do kraja 2015
Čak i sada karte se rabe u automatiziranim vozilima koje Bosch ispituje na određenim javnim cestama u Njemačkoj (A81) i u Sjedinjenim Državama (I280). Automatizirana vožnja na autocestama od 2020. bit će moguća samo s kartama visoke preciznosti. Do kraja 2015. trebale bi biti spremne nove karte visoke preciznosti za automatiziranu vožnju za sve autoceste i ceste slične autocestama u Njemačkoj. Pokrivenost cesta trebala bi se proširit kasnije na ostatak Europe i Sjevernu Ameriku.
Karte za visokoautomatiziranu vožnju i karte rabljene u trenutačnim navigacijskim sustavima uglavnom se razlikuju u dva aspekta. Prvo, preciznost je značajno viša - do u decimetar. Drugo, materijal karte za visokoautomatiziranu vožnju sastoji se od više slojeva. Tradicionalni temeljni sloj za navigaciju rabi se za izračunavanje rute od A do B, uključujući niz cesta po kojima treba voziti. Sloj za lokalizaciju Koristi novi koncept pozicioniranja koji omogućava iznimno precizne podatke karte, a automatizirano vozilo ih rabi za precizno određivanje svog položaja u traci.
Karte za visokoautomatiziranu vožnju moraju biti precizne do u decimetar
Da bi to napravilo, vozilo uspoređuje prepoznati okoliš s odgovarajućim informacijama u sloju za lokalizaciju. Na taj način vozilo može precizno odrediti svoj položaj u odnosu na cestu i okruženje. Sloj za planiranje koji slijedi nakon lokalizacijskog sloja sadrži ne samo atribute kao što su površinske oznake cesta, prometni znakovi, ograničenja brzine itd., već i 3D informacije o geometriji ceste, uključujući zavoje i nagibe. Uz pomoć tih vrlo detaljnih informacija o traci automatizirano vozilo može odlučiti kada i kako promijeniti traku.
U visokoautomatiziranoj vožnji sigurnost i udobnost uvelike ovise o ažuriranom materijalu karte. Na primjer, najnovije informacije o ograničenju brzine moraju odmah biti dostupne. Samo tada vozila mogu odabrati najbolju proaktivnu strategiju vožnje. Zato treba zabilježili nedavne promjene na cestama, kao što su izmijenjene postave traka ili novi prometni znakovi, te je neophodno koristiti se povratnim informacijama iz voznih parkova vozila opremljenih s potrebnim senzorima. Informacije o promijenjenim uvjetima na cesti zabilježene na ovaj način prebacivat će se na poslužitelj, potvrditi i unijeti u digitalnu bazu podataka karte. Ažurirana mapa tada će se poslati natrag visokoautomatiziranom vozilu u pokretu, što će mu omogućiti da učinkovito vidi dalje od svojih senzora.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.