Automobili su se kroz povijest značajno razvijali pa tako svakodnevno svjedočimo različitim novim tehnologijama poput pogona na vodik, autonomne vožnje i sličnih
Bez obzira na razvoj različitih novih tehnologija, jedna stavka se nije promijenila, a to je konstantno natjecanje tko može napraviti najbrži automobil. Vođeni tom činjenicom, odlučili smo istražiti koji serijski automobili su bili najbrži u svakome desetljeću postojanja automobila.
1900. – 1909. Mercedes Simplex 60HP
Prvi motori s unutarnjim izgaranjem bili su prilično spori i nepouzdani, ali je njihov razvoj tekao poprilično brzo. Godine 1903. Mercedes je razvio luksuzni model Simplex koji je razvijao punih 60 konjskih snaga iz 9,3-litrenoga četverocilindričnog motora. Takvom snagom je Simplex postizao brzinu 117 km/h.
1910. – 1919. Austro-Daimler Prince Heinrich
Već 1911. godine Austro-Daimler je proizveo slavni model Prince Heinrich, a njega je konstruirao jedan od najpoznatijih automobilskih inženjera – Ferdinand Porsche. Austrijski automobil je pokretao 5,7-litreni motor s četirima cilindrima, koji je razvijao 95 konjskih snaga. S obzirom na to da ima Porscheove gene, postizao je tada nezamislivih 137 km/h.
1920. – 1929. Duesenberg Model J
Duesenberg je bio američki proizvođač koji se volio potruditi u vezi s moćnim motorima i luksuzom pa je tako 1928. godine predstavio Model J. Pokretao ga je 6,9-litreni redni 'osmak' koji je razvijao čak 265 konjskih snaga, a s takvim motorom došao je vrlo blizu nekada dalekoj granici od 200 km/h, odnosno 192 km/h.
1930. – 1939. Duesenberg Model SJ
Četiri godine nakon Modela J, Duesenberg je počeo iskušavati tehnologiju kompresora pa je već spomenuti motor pojačao na 320 konjskih snaga. Automobil je napokon probio veliku granicu i postigao 225 km/h, a s obzirom na to da je proizvedeno samo 36 primjeraka, smatra se najvrjednijim američkim automobilom ikada. To potvrđuje i činjenica da je ove godine jedan primjerak prodan za 117 milijuna kuna.
1940. – 1949. Jaguar XK 120
Najveća zvijezda sajma automobila u Londonu, iz 1948. godine, bio je Jaguar XK 120. Nazvan je prema brzini koju je mogao postići – 120 mph, odnosno 193 km/h, ali se uza samo nekoliko modifikacija ta brzina mogla dići do 214 km/h. Pokretao ga je 3,4-litreni redni 'šestak' kojim je 1949. skinut rekord za najbrži serijski automobil.
1950. – 1959. Mercedes-Benz 300SL
Nakon tamnog i ratnoga razdoblja u Njemačkoj i u Europi, proizveden je Mercedes 300 SL te postao simbol njemačkog oporavka. Osim što se izdvajao svojim posebnim vratima poput leptirovih krila, pokretao ga je prekrasan 3-litreni motor s rednih šest cilindara. Razvijao je 215 konjskih snaga, ali s obzirom na malu masu, mogao je postići brzinu 245 km/h.
1960. – 1969. Lamborghini Miura
Nizak, širok i s centralno postavljenim motorom V12 – može li bolje od toga? Opis je to staroga Lamborghinija Miure koji svojom pojavom osvaja srca već više od 50 godina. Sa stražnje strane automobila dolazi prekrasan zvuk motora s 345 konjskih snaga. Takvom snagom ovaj Lamborghini je postigao brzinu 282 km/h.
1970. – 1979. Ferrari 512 Berlinetta Boxer
Nakon takvog uspjeha konkurentne Miure, Ferrari je odlučio poduzeti nešto u vezi s tim pa je tako stvorio model 512 Berlinetta Boxer. Kao što i naziv kaže, pokretao ga je motor boxer s 12 cilindara. Razvijao je 335 konjskih snaga, a, prema Ferrariju, mogao je postići brzinu 303 km/h.
1980. – 1989. Ferrari F40
Došli smo i do tog automobila koji je ugledao svjetlo dana 1987. godine. Bio je posljednji model koji je osobno odobrio osnivač Enzo Ferrari, a sa svojim performansama još uvijek je među najpoželjnijim superautomobilima na svijetu. Čista snaga 471 KS izlazi iz 2,9-litrenoga motora V8 s dvama turbopunjačima, a tom snagom postiže brzinu 323 km/h.
1990. – 1999. McLaren F1
S obzirom na već poznatu praksu u Formuli 1, McLaren se odlučio primijeniti takvo što i u automobilskoj industriji. McLaren F1 bio je prvi serijski automobil koji je koristio karbonski monokok, a onda je u njega dodan BMW-ov 6,0-litreni motor V12 koji razvija 618 konjskih snaga. Ovaj ultimativni superautomobil može postići brzinu 386 km/h.
2000. – 2009. Ultimate Aero TT
Nakon Duesenberga, europski automobili su većinom osvajali uloge najbržih automobila pa je tako Shelby odlučio prekinuti taj niz. Posudivši 6,3-litreni motor V8 iz Corvette, Shelby je stvorio ovu zvijer s 1185 konjskih snaga. Takvom snagom i minimalnom masom dolazio je do brzine 412 km/h, ali ste za vožnje morali biti iznimno oprezni. Aero TT nije imao niti ABS niti sustav protiv proklizavanja.
2010. – danas Koenigsegg Agera RS
Prošle godine švedski Koenigsegg je napravio vrlo posebnu zvijer, nazvanu Agera RS. Pokreće ju 5-litreni twin-turbo motor V8 koji razvija 1360 konjskih snaga. Svojim performansama srušio je sve s trona te postigao brzinu 447 km/h. To ga čini najbržim serijskim automobilom u povijesti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.