Početna Magazin 4147 pregleda

Ovo su tipovi najglupljih vozača koje srećemo svakodnevno

FOTO: park.ca

Vožnja lijevom trakom autoceste, prestrojavanje bez gledanja, kasne reakcije na zeleno svjetlo semafora, nedopuštanje drugim vozačima da se prestroje ispred...

Iako gotovo svi vozači sami sebe smatraju dobrima i uzornima pa čak i natprosječno dobrima, što su pokazale i razne ankete, situacija u stvarnosti je potpuno drugačija. Većina vozača fokusirana je samo na sebe ili pak nije fokusirana na vožnju i promet dok sjede za volanom. Zato zanemaruju druge sudionike u prometu, što nesvjesno, što namjerno, što iz neznanja ili pak zbog prevelike ležernosti, čiste obijesti pa čak i sebičnosti. Ovo su neki od tipova takvih vozača, a srećemo ih u prometu svakodnevno.

 

'Englezi'

Fenomen lijeve trake u Hrvata pojava je kakva se ne viđa drugdje u svijetu i glavni je razlog slaboga protoka prometa i prometnih gužvi. Čim se za to ukaže prilika, odnosno kada naiđe na dvije ili više prometnih traka u jednome smjeru, ovaj vozač u trenu se prestroji u krajnju lijevu traku i tako putuje sve do svog odredišta. Ne doživljava nikoga, nije mu jasno zašto mu se s vremena na vrijeme straga 'zalijepi' neki automobil ili zašto mu 'blicaju'. Ovaj fenomen do danas je neobjašnjen. Nedokučivo je zašto takve vozače toliko privlači lijeva traka. Možda su živjeli u Engleskoj pa su navikli voziti lijevom trakom? Na prvim satima u autoškolama tumači se kako je desna prometna traka vozna, a lijeva preticajna. Dakle, kratko i jasno: ne vozi lijevom trakom osim ako ne pretičeš! Bez obzira na ograničenje, bez ikakvih filozofija: vozi i pusti druge da voze.

VIDEO: Kako se riješiti sporih vozača u lijevoj traci | Author: YouTube foto: YouTube


'Mobiteldžije'

Ne samo dok čekaju u koloni, već i za vožnje 'skrolaju' po mobitelima, a nerijetko tipkaju i objema rukama. Drže prevelik razmak od vozila ispred sebe, sporo voze i onemogućavaju normalan protok prometa. Koncentracija i zanimanje za svijet izvan vlastitog automobila, odnosno pametnoga telefona, minimalni su ili nikakvi. Dok im pogledi i misli putuju društvenim mrežama, što je opasnije od telefoniranja, izlažu sebe i druge velikoj opasnosti. Upotreba mobitela za vožnje stoga je s razlogom zabranjena. Isključiti mobitele, uključiti mozak!

Dolaze kamere koje detektiraju korištenje mobitela u vožnji | Author: Shutterstock foto: Shutterstock


'Blicavci'

Ove vozače svrstavamo u dvije kategorije. Prva kategorija je onaj vozač 'blicavac' koji kada ga prestignete odmah 'raspali' po 'blicanju' dugim svjetlima. Tako će vam dati na znanje kako to što ste ga prestigli nije u redu prema nekim njegovim načelima i shvaćanjima. Drugu kategoriju vozača 'blicavaca' srećemo na autocestama i obilaznicama. Uglavnom voze aute više klase, egoistični su, jure lijevom prometnom trakom, agresivno 'napadajući' sve ispred sebe i već izdaleka 'blicaju' jer im se moraš u trenu maknuti u desnu prometnu traku. Čak i kada je očigledno da je automobil ispred njega već u postupku preticanja, 'blicavac' se neće ustručavati agresivno svojim ksenonima signalizirati mu da se skloni s puta.

LED svjetla | Author: Audi foto: Audi


'Egoisti'

Vrlo je učestao tip vozača na našim prometnicama, prisutan u svim skupinama – mladi, stariji, muški, ženski, prosječni, loši... Ova osobina često je direktno povezana i s vrstom automobila, odnosno poimanjem vlastitoga prijevoznog sredstva. Vozač egoist svoj automobil (uglavnom iz više klase) percipira kao statusni simbol ili pak nešto više od samoga vozila pa ostale sudionike u prometu smatra manje vrijednima. Narav ovakvih vozača otkriva se u raznim situacijama, a ponajviše kada bi vas takav vozač trebao propustiti ispred sebe. Bila riječ o preticanju, prestrojavanju, uključivanju u promet i slično, svaki pokušaj ustupanja ili suradnje u prometu on doživljava kao napad na njegov ego.

Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start


'Rezervisti'

Obitavaju na autocestama, spori su i sporo ubrzavaju kad se odluče na preticanje, a često voze i ispod ograničenja pa ih pretiču i kamioni. Rezervisti su poznati po tome što si 'rezerviraju preticanje'. Voze desnom prometnom trakom prilično sporo, odlučuju se na preticanje vozila ispred sebe s velike udaljenosti i započinju skretanje u lijevu prometnu traku. Oni vide da ste vi u lijevoj traci i vozite znatno brže te ste im vrlo blizu, ali to ih ne sprečava u njihovu naumu. Tada zbog njih morate naglo zakočiti i kada ste već drastično usporili i približili im se, uplaše se i pobjegnu natrag u desnu prometnu traku. Automobil koji su krenuli preticati još je nekoliko stotina metara ispred njih, mogli su komotno još neko vrijeme voziti desnom trakom prije preticanja. Tako ne bi doveli sebe i druge u opasnost lošom procjenom i nepromišljenim manevrima.

 

Author: Auto start Arhiva foto: Auto start Arhiva


'Izletači'

Kvartovski ili ulični 'izletači' vrebaju iz bočnih uličica čekajući priliku za skretanje na glavnu cestu. Skrenut će ispred vas u isti smjer kojem se krećete, ali to će učiniti kada se najmanje nadate, odnosno kada već pomislite da nema šanse da to učine. Primijetite ga, na oprezu ste, u međuvremenu je 'izletač' već nekoliko puta pogledao lijevo i desno, pogledi su vam se sreli, već mislite: 'Ma neće, odustao je, sad mu je već kasno', i eto ga! Ipak je izletio! Ne samo to, nego tada više ne gleda u smjeru iz kojega vi dolazite, već je namjerno okrenuo glavu u drugu stranu da se ne bi susreo s vašim bijesom i prijekornim pogledom. Svjesno je to učinio, na neki način vam oduzevši prednost i oslanja se na vašu reakciju, koja zahtijeva naglo kočenje. 'Izletavačima' se ne žuri. Oni nisu to učinili jer 'negdje gori' pa je hitno. On će jedva 'prešaltati' u drugu i dalje nastaviti vožnju 30 ili 40 km/h.

Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

 

'Pospanci'

Takvi vole i 'zaspati' pred semaforom kada su prvi u koloni pa bez trube i 'vanjskoga podražaja' ne registriraju prometnu signalizaciju. 'Pospanac' pred semaforom toliko je nezainteresiran i nesvjestan prometa i situacija oko sebe da ih ne doživljava ni kada se upali zeleno svjetlo. Često se nađu dva vozača ove vrste jedan pored drugoga, zeleno se upalilo, svaki je u svome filmu i nitko ne kreće. Gledaju u mobitele, gledaju jedan drugoga, 'zuje' pogledom svud oko sebe, samo ne tamo gdje bi trebali – u semafor. Netko iz kolone je zatrubio i tek tada se vraćaju u stvarni svijet, ubacuju u prvu i kreću.


Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

 

'Čekači crvenoga'

Za razliku od onih koji 'zaspu' pred semaforom, postoje vozači koji kada prilaze raskrižju sa semaforom usporavaju vozilo, čak i debelo ispod ograničenja, jer se boje da bi se baš tada moglo upaliti crveno svjetlo. Kao da žuto ne postoji. Oni su nesigurni i nisu nikada savladali osnovne tehnike vožnje pa uglavnom auto vozi njih, a ne oni auto. Zato se i boje svega. Tako prilazeći semaforu miču nogu s gasa i drže ju iznad kočnice, za svaki slučaj, dok je još zeleno. Ako se u zadnji tren desi ono što je takav vozač pesimistično i očekivao pa je prisiljen naglo kočiti a ne može stati na vrijeme ispred semafora, on je u stanju sa sredine raskrižja, gdje se zaustavio, panično se vratiti unatrag, ispred semafora.
 

Author: Auto start Arhiva foto: Auto start Arhiva

 

'Maglenkaši'

Oni s prvim danom jeseni uključuju svjetla za maglu i ne gase ih sve dok ne dođe vrijeme montaže ljetnih guma. Osobito vole stražnja svjetla za maglu, jer se osjećaju sigurnije kad ih imaju uključena. Tako je bolje da su uključena nego da nisu, čak i kad samo pada lagana kiša, jer smanjena je vidljivost pa da netko ne naleti straga. Zanimljivo je kako su 'maglenkaši' tako brižni i ažurni oko te banalne sitnice, a ostale mnogo bitnije stvari u prometu zanemaruju. Svjetla za maglu u pravilu se koriste kada je vidljivost manja od 50 metara. To je dakle izuzetno gusta magla na kakvu se u nas uistinu rijetko može naići, što bi značilo da se pravi uvjeti za korištenje svjetla za maglu gotovo i ne pojavljuju.

Author: Arhiva foto: Arhiva

 

'Žmigavci'

Oni jednostavno ignoriraju lijevu ručkicu iza volana i to njima samo predstavlja opterećenje ili pak to ne smatraju bitnim faktorom u prometu. Dok vi kulturno čekate, da biste iz bočne ulice izašli automobilom na glavnu cestu, da prođe automobil koji vam dolazi slijeva, on na kraju skrene desno u ulicu iz koje se vi spremate izaći. I to mrtvo-hladno učini bez žmigavca. Takav vozač nije ni svjestan svoje nekulture, sebičnosti, a sve kad bi mu se netko i potrudio objasniti što je učinio, on vjerojatno i dalje u tome ne bi vidio ništa loše.

Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start
Svijest, kultura i navike u prometu faktori su na kojima se treba poraditi individualno ne bi se postalo boljim i savjesnim vozačem. Tako će se omogućiti bolji i brži protok prometa, a opasnosti od mogućih nezgoda svest će se na minimum.

 

 

  • Balkan_DashCam

    Izlgledalo bi simpatično da nije previše opasno... u cijelom regionu svakodnevno se krše prometni propisi u ogromnim količinama.... ono što naši timovi evidentiraju na cestama je sam mali dio svih opasnih radnji:   https://www.youtube.com/BalkanDashCam

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.