Kadett C s pogonom na stražnje kotače pojavio se u kasno ljeto 1973.
Prije točno 50 godina prvi je put lansirana treća poslijeratna generacija kompaktnog Opelovog bestselera, Opel Kadett C. Pametni obiteljski automobil, šarmantan drugi automobil s praktičnim prtljažnikom ili sportski coupé – obitelj Kadett C imala je mnoga lica od 1973. do 1979. Kadett C s pogonom na stražnje kotače pojavio se u kasno ljeto 1973. s atraktivno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.Odmah nakon premijere automobil je postao vrlo popularan.
„Kadett ne samo da se vozi iznimno dobro, već je i čvrsto izrađen i dovršen. Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu”, pisali su stručnjaci za ispitivanje automobila časopisa „Auto Motor und Sport”.
Kupci su imali bogat izbor i mogli su lako pronaći pravu verziju Kadetta za njihov ukus. Treća generacija Kadetta izvorno je bila dostupna kao limuzina s dvoja ili četvora vrata u normalnoj i luksuznoj verziji, kao karavan s trima ili petorima vratima te kao coupé. Uslijedit će još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao „svjetski automobil”. Ne samo da je silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u Ujedinjenoj Kraljevini. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima.
U zapadnoj Europi pogon su u početku omogućivali 1,2-litarski motori s 52 KS i 60 KS. Početkom 1975. paleti motora se priključila posebno ekonomična benzinska pogonska jedinica od 1,0 litre s 40 KS. Mislilo se i na one koji su željeli nešto bolje performanse. Vrh ponude je od 1975. bio GT/E model s motorom koji je imao elektronsko ubrizgavanje goriva i 105 KS.
Kad je „generacija C” počela silaziti s proizvodne trake 1973., bio je to prvi Kadett koji je imao sigurnosne pojaseve u tri točke. Bila je to sigurnosna značajka koja spašava živote i koja je, zahvaljujući jednostavnom korištenju jednom rukom, povećala prihvaćenost među mnogim ljudima kojima se nisu sviđali sigurnosni pojasevi. Svi gumbi i prekidači bili su lako dostupni i s vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su uvijek bili lako čitljivi, što se u to vrijeme nije podrazumijevalo.
Najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije. Razmak između kotača bio je 20 mm veći nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno unaprijedilo. Dodatno razvijena stražnja osovina je usklađena, pridonoseći neutralnom upravljanju i visokoj razini aktivne sigurnosti. Značajke kao što su "sigurnosni upravljač" za ublažavanje udaraca, zone deformacije sprijeda i te koncept "sigurnosne ćelije" u prostoru za putnike smanjile su rizik od ozljeda u slučaju sudara.
Kad je Kadett GT/E proslavio svoju premijeru na salonu IAA u Frankfurtu 1975 godine., Opel je dokazao da je treća generacija Kadetta ne samo sigurna, već i vrlo sportska. Njegov 1,9-litarski motor s Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva razvijao je 105 KS. S približnom težinom od tek 900 kilograma odlično je ubrzavao i mogao je doseći najveću brzinu od 184 km/h. Mišljenja o njegovu dizajnu bila su podijeljena, a posebno je oduševljavao ljubitelje automobilskih utrka: iznad linije pojasa GT/E je bio jarko žut, a ispod crn. GT/E je bio uspješan i u automobilskom sportu. Walter Röhrl i Rauno Aaltonen ostvarili su uspjehe s trkaćim modelom GT/E sa 225 KS na reli utrkama u Monte Carlu i Portugalu.
Opel je 1976. ponudio i Kadett u svojevrsnoj kabrio verziji. Verzija Kadett Aero koju je proizveo Baur, stručnjak za karoseriju iz Stuttgarta, bio je kabriolet sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivim stražnjim staklom. Danas se ovaj auto smatra klasikom i privlači pažnju na brojnim okupljanjima i utrkama starih automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.