Današnji auti su nemjerljivo bolji po gotovo svemu, no po nekim su stvarima stari auti bili mnogo bolji od ovih današnjih...
Auti su nekada sigurno imali više šarma i "dušu", no nećemo lagati i tvrditi da su bili bolji od ovih danas. Današnji auti su nemjerljivo bolji po gotovo svemu: mnogo su brži, udobniji, ekološki prihvatljiviji, nemjerljivo sigurniji, luksuzniji, a o modernoj tehnologiji u kabini da i ne govorimo. No po nekim su stvarima stari auti bili mnogo bolji od ovih današnjih. U nastavku vam donosimo pet karakteristikea po kojima su automobili nekada bili mnogo bolji od ovih današnjih modernih.
Fizičke tipke
Moderni automobili imaju toliko naprednih funkcija da bi ih bilo nemoguće sve razmjestiti po klasičnim tipkama, pa je razumljivo da proizvođači većinu funkcija "skrivaju" unutar menija na zaslon infotainmenta. No neke tipke se, po našem mišljenju, ne bi smjele dirati. Kontrola glasnoće zvuka audiosustava i kontrole klimatizacije trebale bi imati svoje tipke. Nekada je tako bilo na svim autima, a danas ih sve više ima unutar zaslona. Tipke bi bile praktične i za neke druge češće korištene funkcije automobila jer to je ugodnije za rukovanje i mnogo sigurnije od "čačkanja po zaslonu" u vožnji.
Vidljivost i preglednost
Iz kabine se nekada jasno vidjelo gdje autima počinje prednji, a završava stražnji dio, a i vidljivost iz kabine tijekom vožnje je bila mnogo bolja. Tanki i uspravniji A stupovi i veliki prozori značili su da su vozači imali izvrstan pogled prema van, a jednostavniji dizajn auta omogućavao nam je da mnogo lakše procijenimo udaljenost od prepreke prilikom parkiranja. Solidnom vozaču nekada ni senzori za parkiranje nisu bili potrebni, a o kamerama da i ne govorimo. Danas je tako nešto nužno jer automobili jedinstveno nisu pregledni.
Tempomat
Da, svi moderni automobili imaju tempomate, no na većini njih to više nije to. Klasične "glupe" tempomate zamijenili su oni s automatskim održavanjem razmaka koji sami koče i ubrzavaju po potrebi, a to nekada zna biti prilično iritirajuće jer auto prerano koči ili prekasno ubrzava. Rijetko koji auto uz takav tempomat ima i onaj običan koji je za mnoge situacije na autocesti ugodnije rješenje.
Ručni mjenjač
Ovo na sreću nismo još potpuno izgubili, ali kako stvari stoje ide se prema tome. Električni auti uglavnom nemaju brzine, a oni klasični sve rjeđe dolaze sa "dobrim-starim" ručnim mjenjačem. Na primjer, novi Passat i Tiguan uopće ga nemaju u ponudi. Iako je automatski komfornije rješenje, neki od njih nisu baš najbrži i najbolji, a ponekad se zaista poželimo "izguštati" s ručnim mjenjačem. Pogotovo u sportskim i snažnijim modelima gdje je on praktično već izumro.
Analogni instrumenti
Digitalni instrumenti "nacrtani" na zaslonu ispred vozača su možda napredniji, no ne mogu se mjeriti s elegancijom i preglednošću nekadašnjih, danas gotovo izumrlih, klasičnih analognih instrumenata. Digitalni instrumenti mogu se prilagođavati, što je simpatično, no rijetko kome zapravo treba. Sve informacije na njima moguće je staviti i na manji zaslon između klasičnih analognih "satova" no proizvođači to ne rade jer je "zastarjelo" i vjerojatno skuplje od zaslona.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.