Početna Moto 5309 pregleda

Jurilice na dvama kotačima: Ovo je deset najbržih na svijetu

Kawasaki Ninja H2R
FOTO: Kawasaki

Općepoznato je da maksimalna brzina nikada nije bila presudna u odabiru, testovima ili razgovorima o motociklima. No ta stavka u tablici performansa uvijek je bila jedna od najzanimljivijih za pročitati i znati, posebice otkada su motocikli počeli juriti preko magičnih 300 kilometara na sat...

Author: Kawasaki foto: Kawasaki

U isto vrijeme te brojke maksimalne brzine uvijek su bile fascinantne i realno – najčešće pitanje laika na temu motocikala. Potaknuti time, odlučili smo istražiti koji su trenutno najbrži motocikli na svijetu i koliko brzo mogu pojuriti kad im se 'odvrne' gas. U popis su 'upali' isključivo motocikli iz serijske proizvodnje,a namijenjeni su i proizvedeni za široku upotrebu na cesti ili pisti. Treba spomenuti kako je spočetka XXI. stoljeća. zbog beskrajna nadmetanja, uveden kakav-takav standard i dogovor svih proizvođača, koji je ograničavao maksimalnu brzinu na 299 km/h. Ipak. posljednjih godina proizvođači su ipak odlučili preskočiti sada već zastarjelu 'barijeru' i proizvoditi motocikle koji se mogu dičiti puno većim krajnjim brzinama. 

 

 

10. Suzuki GSX-R 1000 − 296 km/h

'Flagship' model japanske tvrtke pretprošle je godine predstavljen u potpuno novome ruhu. Velike izmjene napravljene su na dizajnu, tehnologiji, ali i pogonskom agregatu. Unatoč snazi 202 'konja', u većini testiranja (zbog raznih faktora) novi GSX-R nije uspio prijeći 296 km/h.

Suzuki GSX-R 1000 | Author: Suzuki foto: Suzuki

 

9. Kawasaki Ninja ZX-10R − 298 km/h

I ovaj japanski 'superbike' približio se magičnoj brojci od 300 kilometara na sat pa se priključio društvu deset najbržih na dvama kotačima. Novi model iz 1000 kubika razvija velikih 200 KS, a može se pohvaliti i nečime što konkurenti nemaju, a to su četiri uzastopne titule u Svjetskom Superbike prvenstvu (WSBK). 

Novi Kawasaki ZX-10R | Author: Kawasaki foto: Kawasaki

 

8. Suzuki Hayabusa − 299 km/h

Legendarni japanski motocikl kroz dva desetljeća prerastao je u jedan od simbola modernih superbrzih motocikala. U posljednoj generacji (prije nedavnoga gašenja proizvodnje) iz četverocilindričnoga rednog agregata razvijao je 197 konjskih snaga, a mogao je pojuriti do 299 km/h.

Author: Suzuki foto: Suzuki

 

8. BMW S1000RR − 299 km/h 

Bavarski ultimativni stroj za jurnjavu na dvama kotačima krajem prošle godine predstavljen je u potpuno novome ruhu i novoj generaciji koja još nije stigla na ceste. No do toga trenutka 'pozabavit' ćemo se još uvijek aktualnom generacijom, predstavljenom 2015. godine. Ona razvija 196 KS i maksimalno juri gotovo okruglih tri stotine kilometara na sat. 

BMW S1000 RR | Author: BMW foto: BMW

 

7. Aprilia RSV4 RF − 305 km/h 

Talijanska V4 ljepotica diči se dizajnom, odličnim voznim karakteristikama i odnedavno velikom snagom. Nakon velike modernizacije prve generacije modela RSV4 dodan je, između ostaloga, naziv RF, a snaga je povećana na 201 KS. Tako je i maksimalna brzina preskočila magičnu granicu i iznosi 305 kilometara na sat. 

Aprili RSV4 RF | Author: Aprilia foto: Aprilia

 

6. Ducati Panigale V4 − 308 km/h 

Ovaj motocikl prošle je godine uveo revoluciju u Ducati, ali i općenito u klasu supersportskih motocikala. S tehničke strane najbliži je motociklima s MotoGP specifikacijom i prvi supersportski Ducati (ako se ne ubroji egzotični Desmosedici RR) s četirima cilindrima. Iz 1103 kubika razvija 214 KS i juri dobrano iznad 300 kilometara na sat. 

Ducati Panigale V4 S | Author: Auto start foto: Auto start

 

5. MV Agusta F4 R312 − 312 km/h 

Jedan je od najbržih cestovnih motocikala na svijetu, a proizveden je još davne 2010. godine. Sa 183 KS mogao je pojuriti sve do velikih 312 kilometara na sat. To je postignuto zahvaljujući većoj kubikaži (1078 cm3) i mjenjaču s dužim prijenosnim omjerima. 

MV Agusta F4 R312 | Author: MV Agusta foto: MV Agusta

 

4. Kawasaki Ninja H2 − oko 330 km/h 

Najnoviji model pripremljen za 2019. dobio je znatno povećanje snage 1,0-litrenoga četverocilindričnog agregata. Čak 230 KS razvija se uz pomoć ugrađenoga kompresora. Za razliku od 'hardcore' verzije H2R, ovaj se motocikl može registrirati za običnu cestovnu upotrebu. Službena brojka o maksimalnoj brzini je 300 km/h, no realno je nagađati kako će već na prvome testiranju pojuriti oko 330 km/h, s obzirom na to da je 30 KS slabiji prethodni model na slanome jezeru Bonneville, uz 'sitne' izmjene na aerodinamici, postigao brzinu 337 km/h.

Kawasaki Ninja H2 | Author: Kawasaki foto: Kawasaki

 

3. Lightning LS-218

Ovaj američki superbike zapravo je potpuno električan motocikl, a u ovaj popis se uvrstio zahvaljujući snažnome elektromotoru hlađenim tekućinom, koji razvija velikih i konstantnih 204 KS. Uz 226 Nm okretnoga momenta i 225 kilograma mase, LS-218 je na testiranju na slanome jezeru Bonneville postigao rekordnu brzinu 351 km/h. Time je postao jedan od najbržih produkcijskih motocikala na svijetu.

Author: Lightning foto: Lightning

 

2. MTT Y2K Superbike − 365 km/h 

Ovo je jedan od najneobičnijih motocikala u povijesti. Pitate se zašto? E pa rješenje leži u njegovu agregatu. Pokreće ga mlazni motor Rolls-Royce Allison, koji razvija 320 KS i doslovno 'lansira' ovaj motocikl do maksimalne brzine 365 km/h. Vjerovali ili ne, proizvedeno je nekoliko desetaka primjeraka Y2K, od kojih je nekoliko čak i registrirano za cestovnu uporabu u SAD-u. Tvrtka MTT taj je motocikl proizvodila od 2001. do 2005. godine, a 2015. je 'predstavila' i snažniji model 420 RR, koji je trebao razvijati 420 'konja'. Ipak, konačni proizvod još uvijek nije završen...

MTT Y2K | Author: MTT foto: MTT

 

1. Kawasaki Ninja H2R − 400 km/h 

Kako smo i prije u tekstu spomenuli, ovaj motocikl prava je 'hardcore' verzija pitomijega modela H2. To znači da je H2R potpuno deresriktiran motocikl koji nije namijenjen za cestovnu uporabu i nije prilagođen nikakvim ekološkim standardima ili cestovnim potrebama. Ipak, može se koristiti na trkaćoj stazi i zatvorenim poligonima. Neki primjerci čak su i nekako dospjeli na cestu, doduše u SAD-u. Iz 1000 kubika i uz pomoć kompresora, H2R razvija velikih 310 KS i maksimalno juri nevjerojatnih 400 kilometara na sat. To je potvrđeno još 2016. godine, kada je turski vozač motoutrka Kenan Sofuoglu ovim motociklom (s malim doradama u pogledu guma i aerodinamike) postavio brzinski rekord za otvorenja novoga mosta Osman Gazi Bridge u Istanbulu. Iako nije službeno potvrđen, do danas je ostao neslužbenim brzinskim rekorderom među serijskim motociklima. 

Kawasaki Ninja H2R | Author: Kawasaki foto: Kawasaki

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.