Vozila u Domovinskom ratu naziv je nove tematske izložbe u Muzeju automobila Ferdinand Budicki koja će se održati u periodu od 2. ožujka do 1. lipnja.2015. godine
Organizatori izložbe su Muzej automobila Ferdinand Budicki, Vojni muzej MORH-a i udruge branitelja Grada Zagreba koji će na 700 m2 izložbenog prostora u Muzeju automobila F. Budicki od 2. ožujka do 1. lipnja izložiti 20 automobila kamiona i motocikala koji su bili u upotrebi tokom Domovinskog rata. Posebno zanimljiv segment biti će improvizirana oklopna vozila koja su početkom rata građena za potrebe ZNG RH. Najveći dio izložbe „Vozila u domovinskom ratu“ sačinjavaju vozila Vojnog muzeja MORH-a koji već 17 godina čeka odgovarajući prostor kako bi građanima i turistima otvorio na uvid svoju bogati fundus. U postavi izložbe svoje mjesto naći će i povijesni vojni automobili i motori iz fundusa Muzeja automobila F. Budicki (Willys Jeep, Volkswagen Kurierwagen, Citroen 2CV, Indian Arrow Army Model, NSU OSL 21, Puch 200 itd. )
Prezentiramo i knjige „Vozila Hrvatske vojske 1991.-1995.“ Borisa Gregurića i Vojislava Jereba te „Improvizirana oklopna vozila 1991.-1995.“ V. Jereba i Davida Specera. Uz navedeno na izložbi će biti i stotinjak fotografija vezanih za gore opisanu temu, makete vojnih vozila te memorabilije i artefakti (predmeti, novine, amblemi itd.). Na digitalnim panelima emitirati će se dokumentarni film „Oklopnjaci u domovinskom ratu“ u trajanju od 45 min., U sklopu izložbe održati će se i predavanje ravnatelja Vojnog muzeja Marija Werhasa i Zlatka Ivkovića vezano za očuvanje vojne baštine. Tokom trajanja izložbe svi hrvatski branitelji uz predočenje iskaznice MORH-a ostvaruju pravo na besplatan ulaz u Muzej automobila Ferdinand Budicki. Svečano otvorenje izložbe predviđeno je 2. ožujka u 19:00 h
Početkom Domovinskog rata u Hrvatskoj, ukazala se potreba za opremanje postrojbi policije i vojske oklopnim vozilima. Oklopna vozila su služila kao zaštita braniteljima prilikom transporta, za prijevoz civila sa ratom zahvaćenih područja, evakuaciju ranjenih i poginulih branitelja, dostavu hrane i materijalno tehničkih sredstava na bojišnice, borbeno djelovanje po neprijateljskoj živoj sili, oklopnim vozilima, kamionima i drugim transportnim sredstvima te vojnim zrakoplovima. Od svibnja do prosinca 1991. u Hrvatskoj je izrađeno preko 250 različitih improviziranih oklopnih vozila. Radilo se na gotovo svim vrstama podvozja, od buldožera, traktora, kamiona ili autobusa pa sve do automobila, raznih prikolica, pa čak i vlakova te manevarskih lokomotiva.
Od materijala u izradi se koristilo sve što je bilo dostupno. Najčešći materijal korišten u izradi okloPnih vozila bio je čelični, ali i pancirni lim, razne mreže, kvarcni beton, guma, stakloplastika, drvo pa čak i vreće sa pijeskom. Ovakva vozila razlikovala su se kvalitetom izrade i dizajnom. Bilo je onih na brzinu i grubo sklepanih do onih dotjeranih do tvorničke kvalitete. Oklopnjaci su se proizvodili u proizvodnim pogonima poput brodogradilišta i raznih tvornica. Gradovi i mjesta u kojima su se izrađivali su Korčula, Dugi Rat, Split, Trogir, Punat, Pula, Rijeka, Karlovac, Zagreb, Varaždin, Sisak, Kutina, Čazma, Križevci, Bjelovar, Virovitica, Kutjevo, Požega, Našice, Osijek i Vinkovci.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.