Posjet laboratoriju Virtual Engineering Lab marke Volkswagen otkrio je nove načine kako bi u budućnosti dizajn automobila mogao biti korjenito promijenjen
U Volkswagenovu Virtual Engineering Labu u Wolfsburgu svijetle 24 ekrana – na nekima su prikazane grafike, a na drugima blješte stotine redaka s kodovima. Usred prostorije se model Golfa izrađen iz plastelina, u mjerilu 1:4. Frank Ostermann proučava model, zatim mijenja kotače i stražnja svjetla te modificira vanjska zrcala. Dizajn vozila mijenja gestama i govornim naredbama. Sve to moguće je u samo nekoliko sekundi i to zahvaljujući proširenoj stvarnosti (engl. Augmented Reality), a softver je u potpunosti razvijen u Volkswagenovu laboratoriju.

Ostermann nosi takozvane HoloLens naočale s konceptom pomiješane stvarnosti (engl. Mixed Reality). Mobilno računalo koje je proizveo Microsoft projicira virtualne sadržaje na fizički objekt pomoću funkcije upravljanja gestama i govornim naredbama. Dovoljno je pokazati prstom i HoloLens naočale odmah će projicirati neku drugu boju laka na Golfu, montirati druge kotače i promijeniti branike. Prvobitni Golf R-Line pretvorit će se u sasvim novu verziju.

Ali čemu sve to? Proširena i virtualna stvarnost pomaže u uštedi vremena i troškova razvoja. Radni koraci mogu postati brži i učinkovitiji, primjerice pomoću softvera HoloLens iz laboratorija Virtual Engineering Lab. HoloLens ne projicira samo svaku promjenu dizajna ili opreme na fizičkome modelu, a ovom tehnologijom različiti projektni timovi mogu u isto vrijeme međusobno surađivati neovisno o svojim lokacijama – primjerice timovi iz Wolfsburga, Chattanooge i Šangaja.

Naime, svi sudionici mogu u svakome trenutku vidjeti aktualni dizajn modela u obliku projekcije, pa više nisu potrebne vremenski zahtjevne dorade kao što je slučaj s modelom od plastelina. „Timovi mogu pratiti minimalne izmjene na modelu, međusobno ih uspoređivati i donositi odluke. Tako će puno prije stići do cilja“, objašnjava Ostermann. Softver za HoloLens trenutačno je još u fazi ispitivanja, a u budućnosti bi trebao omogućiti dizajniranje kompletnoga portfelja modela marke Volkswagen.

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.