Glavni razlog za pad prodaje Audija, BMW-a i Mercedesa bilo je Kinesko tržište s velikim padom prodaje
Nakon vrlo uspješne 2023. godine, prodaja velike njemačke trojke je pala. Prodaja BMW Grupe prošle je godine smanjena u usporedbi s prodajom u 2023. godini za 4 posto na 2.450.804 vozila , od čega je na marku BMW otpadalo 2.200.177 jedinica. (-2,3%). Ipak, BMW ističe da je BMW Grupa, unatoč globalnom usporavanju potražnje za električnim vozilima, uspjela povećati prodaju električnih vozila. Prodano je 426.594 primjeraka što je rast od +13,5 posto.
Glavni razlog za pad prodaje bilo je Kinesko tržište. Tamo je prodaja smanjena za 13,4 posto na 714.530 automobila. Također, pad se dogodio i u Njemačkoj te je iznosio 5,3 posto (267.285 automobila).
Mercedes-Benz Grupa prodala je 1.983.400 osobnih automobila u 2024. godini što je pad prodaje od 3 posto. Mercedes-Benz je prošao još gore od BMW-a u Njemačkoj. Prošle godine je prodaja osobnih automobila s trokrakom zvijezdom na njihovom domaćem tržištu iznosila 213.500 primjeraka, 9 posto manje nego godinu dana ranije. U Kini je prodano 683.600 automobila, uz pad prodaje od 7 posto. Globalna prodaja Mercedes-Benz osobnih električnih vozila prošle je godine pala 23 posto na 185.100 primjeraka.
Audi daleko zaostaje za konkurentima iz "velike njemačke premium trojke". U 2024. prodao je 1.671.218 automobila diljem svijeta, što je 11,8 posto manje nego 2023. godine. Za razliku od BMW-a i Mercedes-Benza, prodaja Audija pala je na svim ključnim tržištima. U Kini je prodano 649.434 automobila (-10,9%), u SAD-u 196.576 automobila (-14%), u Njemačkoj 198.342 automobila (-21,3%), a u ostatku Europe 466.209 automobila. (-5,9%). Audijeva globalna prodaja električnih vozila prošle je godine pala za 8 posto na 164.000 primjeraka.
Kad već spominjemo njemačke premium marke ne treba preskočiti ni Porsche. Ova njemačka marka također je završila godinu u minusu, jer im je prodaja pala za 3 posto na 310.718 automobila. Glavni krivac za to je električni Taycan s padom prodaje od čak 49 posto.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.