Na Zelenom paklu u Nürburgringu zbog sigurnosti uvedeno je privremeno ograničenje brzine od 200 km/h i 250 km/h na nekoliko sektora na kojima mogu vozila poletit. Rekordni krug Porschea 918 Spyder u konkurenciji 'street-legal' auta možda nikad neće biti oboren
S proizvodne trake u Njemačkoj sišao je zadnji proizvedeni primjerak automobila Porsche 918 Spyder, model koji i dalje drži rekordno vrijeme kruga na Zelenom paklu, na popularnom Nürburgringu u klasi 'street-legal' automobila. Rekord je postignut u rujnu 2013. godine i vrijeme rekordnog kruga je 6 minuta i 57 sekundi. Rekord je to koji možda nikad neće biti oboren. Pitate se zašto? Nije problem da netko drugi neće doći s bržim automobilom, već u činjenici kako su se zbog sigurnosnih razloga značajno prmijenila pravila vožnje po stazi Zelenog pakla.
Zašto je do toga došlo moramo se vratiti u ožujak kada se desila strašna nesreća u kojoj je auto poletio sa staze i usmrtio gledatelja. Njemački stručnjaci za utrke su pomno proučili situaciju i zaključili kako brzinu treba ograničiti na 200 km/h i 250 km/h na nekoliko sektora na kojima vozila mogu poletiti. Za trkaće vozače potpuno je nerazumno da na trkaćoj stazi ima ograničenje maksimalne brzine, osobito na stazi u kojoj su se vozači i strojevi naprezali do samog limita i preko njega. Stručnjaci smatraju kako ograničenje maksimalne brzine i nije tako sporno, jer na kraju i uz takvo ograničenje svaki vozač će pokušati odvesti krug što je moguće brže od drugog vozača.
Naravno da uvođenje ograničenja maksimalne brzine nije svima dobtro palo, osobito tvrtki Koenigsegg koja je uvjerena kako bi njen najnoviji model super automobila One 1 sa 1341 KS lakoćom oborio postojeći rekord Porschea i to kako kažu za najmanje 10 sekundi. No, da bi to i ostvarili izračuni pokazuju da bi morali voziti brzinom 298 km/h tamo gdje je ograničene 200 km/h. Vlasnici staze i dalje stoje u odluci da ograničenje brzine ostaje na snazi, bilo na njoj istovremeno 40 vozila ili samo jedno. Kada je u ožujku uvedeno ograničenje brzine, najavljeno je samo kao privremeno rješenje koje vrijedi do kraja godine, kada će se ponovo razmotriti što i kako odlučiti.
Teško je pri višim brzinama od ograničenja osigurati da automobili na pojedinim dijelovima doslovce polete, a fizička rekonstrukcija čak 88 godina stare trkaće staze teško je izvediva kako automobili ne bi letjeli. Proizvođači automobila koji i dalje testiraju svoje automobile na ovoj stazi imaju ugrađeni GPS uređaj koji brzinu vozila na spornim dionicama ograničava na propisanu. Kada se trenutačno pogledaju raspoložive mogućnosti, vrlo lako se može desiti kako će ograničenje brzine na Zelenom paklu ostati trajno, a s tim će u anale ostati zapisan i Porcheov rekord.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.