Ključna prednost ove ideje su niži troškovi. Bez vozača i uz mogućnost 24-satnog rada, cijena po kilometru može pasti ispod cijene tradicionalnog taksija, pa i javnog prijevoza
Volkswagen ima ambiciozan plan. U roku od dvije godine želi uvesti flotu potpuno autonomnih električnih minibuseva u europske gradove. Projekt koji se nekada činio mrtvim sada je dobio novi zamah zahvaljujući napretku umjetne inteligencije. Ime koje predvodi ovu inicijativu je Christian Senger, bivši član uprave VW-a i današnji CEO Volkswagen Autonomous Mobilitya.
Senger je prije nekoliko godina bio gurnut u drugi plan nakon fijaska s ranom ID. softverskom platformom. No, povratak je ostvario kroz projekt koji je izgledao osuđen na propast - autonomnu vožnju. Danas je upravo on ključni čovjek iza Volkswagenove podružnice Moia, koja razvija ID. Buzz Autonomous Drive, električni shuttle koji se samostalno kreće gradskim ulicama.
Još prije nekoliko godina globalni trend robotaksija izgledao je kao da je na umoru. Projekti Wayma i GM-ova Cruisea nailazili su na tehničke probleme, auti su blokirali ceste i izazivali nesreće. GM je čak ugasio Cruise. No, umjetna inteligencija se pokazala prekretnicom. Autonomna vožnja u SAD-u ponovno raste, a Waymo i Tesla sada voze gotovo bez incidenata.
Prema Sengeru, Europa zaostaje za SAD-om dvije godine, ali Volkswagen igra na sigurno. Za razliku od konkurencije koja serijske automobile naknadno preuređuje, ID. Buzz AD dolazi iz tvornice potpuno spreman za autonomnu vožnju. Vozilo koristi lidare te niz kamera, radara i senzora za 360° nadzor. Devet lidara, pet radara, 13 kamera i 27 senzora prate sve oko vozila, dok ono podatke u realnom vremenu razmjenjuje s drugim Volkswagenima u gradu.
Testna vožnja u Hamburgu pokazala je sustav u akciji. Putem aplikacije naručuje se vozilo, vrata se otvaraju automatski, a vožnja od pola sata protekla je bez ikakve intervencije sigurnosnog vozača. Shuttle nudi četiri sjedala, sigurnosne pojaseve koji se nadziru kamerama i potpuno digitalno iskustvo, uključujući check-in putem mobitela.
Ključna prednost ove ideje su niži troškovi. Bez vozača i uz mogućnost 24-satnog rada, cijena po kilometru može pasti ispod cijene tradicionalnog taksija, pa i javnog prijevoza, tvrdi VW. Uz to, vozilo nudi uslugu “od vrata do vrata”, što ga čini atraktivnim rješenjem za urbane zone, ali i prigradska područja gdje se klasične linije javnog prijevoza gase zbog neisplativosti.
Senger očekuje da će tržište autonomnih taxi usluga do 2035. u Europi i SAD-u vrijediti između 350 i 450 milijardi eura. Volkswagen već ima okvirni ugovor s Uberom za do 10.000 vozila u Los Angelesu i pregovara s Berlinom, dok nizozemski uvoznik Pon želi dovesti Moia shuttlee u Amsterdam. Iako Waymo dominira u SAD-u, a Baidu u Kini, Volkswagen želi europsko vodstvo u segmentu robotaksija. -
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.