Tesla je procijenio kako se litij-ionska baterija može potpuno ugasiti s prosječno 11.356 litara vode, što je dovoljno za 15 godina života jednoga čovjeka
Električni i hibridni automobili relativno često imaju problema sa samozapaljenjem, a upravo to se najčešće događa zbog načina na koji su baterije napravljene. Naprimjer, baterija Teslina Modela S 85 se sastoji od čak sedam tisuća ćelija koje su ispunjene lakozapaljivim litijem.
Takva baterija je odličan izvor energije, ali u slučaju oštećenja vrlo lako se može zapaliti. Iako je svaka ćelija zaštićena sigurnosnim slojem, zbog iskrenja i velike topline, često se pokrene lančana reakcija zapaljenja ćelija pa se vatra brzo može proširiti na ostatak automobila.
Tesla je procijenio kako se takva baterija može potpuno ugasiti s prosječno 11.356 litara vode, što je dovoljno za 15 godina života jednoga čovjeka. No nizozemski vatrogasci su osmislili potpuno novo rješenje kojim bi se uštedjele velike količine vode. Umjesto da se baterija 'beskonačno' polijevaju, Nizozemci su pripremili tank pun vode, u koji se električni automobil ubaci nakon zapaljenja.
Upravo su to rješenje imali priliku prvi put testirati prije dva dana, kada se u BMW-ovu salonu samozapalio hibridni model i8. Prema svjedocima, iz automobila se u jednome trenutku samo počelo dimiti pa je jedan zaposlenik vrlo brzo reagirao i izveo i8-icu izvan salona. Vatrogasci su po dolasku na mjesto nesreće podignuli automobil, umetnuli ga u tank pa ga tako ostavili 24 sata.
Rješenje ovih vatrogasaca pokazalo se veoma uspješnim pa vjerujemo da će se vatrogasne službe diljem svijeta ugledati na Nizozemce te da će se uštedjeti velike količine vode koje bi inače bile samo tako bačene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.