Početna Auto 362 pregleda

Opel Zafira-e Life: Kakav je električni kombi u praksi?

FOTO: Dubravko Kolarić

Realno, ovaj auto je sasvim dobra solucija za velike obitelji ili prijevoznike koji rade vrlo mnogo kilometara, no ne na dugim relacijama

Vjerojatno se sjećate Zafire. Bila je, u svoje vrijeme, vrlo popularan kompaktni monovolumen, doživjela tri generacije i zabilježila vrlo dobru prodaju. No kako su monovolumeni izašli iz mode Opel je 2019. ukinuo ovaj model. No ime Zafira je preživjelo. Njega sada (uz dodatak riječi Life u nazivu) nosi top izvedba Opelovog putničkog kombija koji je u svojim skromnijim verzijama poznat kao Vivaro. Zafira-e Life je električna verzija ovog auta. Putnički kombi i električni pogon još uvijek  su vrlo rijetka kombinacija pa smo s puno znatiželje pristupili testu ovog automobila kojeg smo dobili na sedmodnevni test. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najviše nas je, naravno, zanimao doseg, no tome ćemo se posvetiti malo kasnije. Na početku ćemo se posvetiti dizajnu i unutrašnjosti ovog auta. Iako je električna, Zafira-e izvana izgleda kao tipični putnički kombi s dizelskim motorom. Velike staklene, površine, dvoja bočna klizna vrata, tipičan dizajn za moderni kombi. Nema nikakvih posebnih aerodinamičkih finesa, tu su čak i velike otvorene rešetke na prednjem dijelu koje su prilično netipične za električna vozila. Na prvi pogled ne biste nikada rekli da se radi o električnom automobilu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je izuzetno prostrana, kao što biste i očekivali od automobila ovakvog oblika koji  gotovo pet metara dugačak i gotovo 190 cm visok. Unutrašnjost ima osam sjedala s time da su dva u prvom redu i po tri u sljedeća dva. Na svakom od sjedala ima dovoljno mjesta za dvometraše, a prtljažnike je također raskošan s 603 litara te se preklapanjem sjedala volumen povećava na čak 3061 litara. Dakle u unutrašnjosti ima više nego dovoljno dovoljno mjesta za velike obitelji i svu njihovu prtljagu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić  

Uređenje unutrašnjosti nije luksuzno kao što smo navikli u top modelima kombija iz Volkswagena ili Mercedesa, no što se tiče opreme ništa ne nedostaje. Putnici u stražnja dva reda imaju na raspolaganju stoliće, stalke za boce, praktične pretince, pa čak i odvojenu kontrolu klime koja se namješta pomoću tipki i okretnih gumbova smještenih na krovu vozila.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vozačko okruženje također nije luksuzno, no vrlo je ergonomično. Pozicije sjedenja nešto je uspravnija nego u klasičnim automobilima, preglednost iz vozačevog sjedala je odlična, a okruženje vrlo funkcionalno. I ovdje je u središtu dodirni zaslon, no Zafira u unutrašnjosti nije toliko digitalizirana kao što biste očekivali od električnog automobila: klima ima odvojene komande što svakako hvalimo, a tu je i nešto dodatnih fizičkih tipki.  Čak ni instrumenti nisu digitalni, već, što ej danas dosta neobično kod novih auta, analogni. Kvaliteta izrade se doima dobrom, a dosta tvrde plastike uobičajeno je i u mnogo luksuznijim kombi vozilima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za pogon testirane Zafire brine se vrlo dobro poznati motor snage 136 KS koji se upotrebljava u nizu drugih električnih modela Stellantis grupacije, pa tako i u maloj Corsi. Ovolika snaga nije velika za jedan težak električni kombi, no u praksi smo se uvjerili da je sasvim dovoljna te automobilu omogućava solidno dobra ubrzanja i dovoljno dobra međuubrzanja za preticanje na otvorenoj cesti. Ni kada je ovaj kombi potpuno opterećen nismo dobili dojam da mu nedostaje snage. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja i doseg su definitivno najslabije strane električnih kombi vozila,a  tako je i s ovom Zafirom. Ne možete očekivati čuda od baterije neto kapaciteta od 68 kWh koja se mora nositi s aerodinamikom i čeonom projekcijom kombija te maskom većom do dvije tone pa je doseg po WLTP-u pomalo skromnih 317 kilometara u kombiniranom ciklusu. Koliko je to realno nismo uspjeli potpuno dokučiti jer Zafiru smo vozili u jednom od najhladnijih razdoblja ove zime kada su temperature povremeno padale ispod nule. Takvo vrijeme osjetno utječe na doseg tako da smo tijekom testa uz umjerenu nogu na gasu ostvarivali prosjeke potrošnje koji bi bi dovoljni za oko 230 kilometara kombinirane ili oko 280 kilometara gradske vožnje. S obzirom da u takvim vremenskim uvjetima doseg pada i do 40 posto, tvrdnja od 317 km dosega čini se relativno realnom, naravno uz umjeren stil vožnje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

No jedno valja priznati, ovakva Zafira nije idealan putnički kombi za putovanja na dulje dionice. Maksimalna brzina joj je tek 130 km/h, a pri vožnji autocestom brzinama od oko 120 km/h doseg pada na manje od 200 kilometara u idealnim uvjetima, zimi i manje. Stoga ovaj automobil svakako nije za obitelji koje često putuju na duže relacije ili poduzetnike koji bi njime prevozili putnike na duže relacije. Za punjenje Za punjenje baterije od 20 do 80 posto na brzom punjaču potrebno je oko pola sata, a na onom od 50 kW oko 50 minuta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dobnosti u vožnji, Zafira-e teško može pronaći auto koji bi joj parirao, prvenstveno zbog male razine buke u unutrašnjosti. S dizelskim motorom ovdje bi bilo mnogo glasnije. No udobnosti doprinosi i izuzetno udoban ovjes. Ponašanje u vožnji je uvjerljivo, a naginjanje u zavojima manje od očekivanog. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Na kraju se nameće pitanje kome je namijenjen ovakav automobil. Realno, on je sasvim dobra solucija za velike obitelji ili prijevoznike koji rade mnogo kilometara, no ne na dugim relacijama. S obzirom na to da dizelski kombiji inače nisu pretjerano štedljivi može se uštedjeti dosta na troškovima goriva što kupnju ovog automobila može učiniti isplativom. Uz 50.000 kilometara prijeđenih godišnje moguće je uštedjeti i više od 5000 eura godišnje na troškovima goriva (ako se vozilo puni kod kuće), a to taksistima i sličnim prijevoznicima definitivno nije nezanemarivo. Sve u svemu Zafira-e se pokazala solidnim automobilom na testu, no ostaje dojam da bi joj itekako dobro došla nešto veća baterija koja bi osjetno poboljšala upotrebljivost ovog auta na dužim relacijama. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Udobnost ovjesa
Tiha vožnja
Mali troškovi goriva

Minus: 

Mali doseg
Cijena
Mala maksimalna brzina

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2140 kg
dimenzije: 496 x 201 x 190 cm
snaga: 100 kW/136 KS
baterija (neto): 58 kWh 
0-100 km/h: 13,3 s
najveća brzina: 130 km/h
doseg kombinirano: 317 km
potrošnja: 26,6 kWh/100 km
cijena:  70.495 € (testni model), 66.295 € (bez dodatne opreme), 57.965 (osnovna Zafira-e Life, 50 kWh)

Važnija oprema testirana Opel Zafira-e Life M 75 kWh Business Edition

Čelični naplatci 17" s ukrasnim naplatcima, automatski dvozonski klima, dodatni stražnji klima uređaj  s odvojenim kontrolama straga, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji senzori za parkiranje, hands free ključ, dodirni zaslon 8", navigacija, adaptivni tempomat...

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.