Peta generacija Clija jednostavno je – za peticu. Donosi mnogo novosti, tehnološka rješenja kojima nema ravnih u klasi, nove motore i potpuno novu filozofiju u unutrašnjosti
Renault Clio trenutnon je najprodavaniji gradski auto u Europi i s 15 milijuna primjeraka najprodavaniji francuski auto u povijesti. Već te dvije činjenice dovoljno govore o koliko važnome modelu je riječ i zato se Renault potrudio novi model učiniti posebnim, u mnogim detaljima najnaprednijim gradskim autom na svijetu. Koliko je Clio dobar uvjerili smo se u Portugalu, gdje smo među prvim novinarima na svijetu dobili priliku voziti petu generaciju bestselera. Napravili smo gotovo 300 kilometara i saznali kako se Clio vozi i koje novosti donosi.
Sve na Cliju je sto posto novo. Za njega je napravljena nova platforma, osmišljene su nove tehnologije, novi su i motori, samo je izgled prepoznatljiv. Da bi ostao kompaktan i praktičan u gradu, dimenzije su, suprotno stalnome trendu rasta auta u ovoj klasi, neznatno smanjene. Clio je sada dug 405 cm, no u unutrašnjosti nudi mnogo više mjesta nego u prethodniku, a u prtljažnik stane 391 litra, što je apsolutni rekord u odnosu na konkurente. Za usporedbu, još aktualni Clio itz četvrte generacije ima prtljažnik s obujmom 330 litara.
Clio je dobio i sofisticiranu 'aerodinamiku', primjerice – rešetke na maski automatski se zatvaraju pri višim brzinama, što smanjuje otpor zraka i pridonosi manjoj potrošnji. Također, auto je lakši od prethodnika i ima nove motore, što sve pridonosi manjoj potrošnji. Osnovni model ima jednolitreni benzinski motor sa 75 KS, snažniji jednolitreni motor s turbopunjačem razvija 100 KS, a top-model ima 1,3-litreni motor i 130 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem sa sedam brzina i dvostrukom spojkom. Tu su i dizelaši s 85 i 115 KS, a poslije će u ponudi biti i prvi hibridni Clio, čije se tehničke karakteristike još ne znaju.
Auto se i mnogo bolje vozi zbog naprednijeg ovjesa i novog serva upravljača. Isprobali smo benzinske verzije sa 100 i 130 KS, a prosječna potrošnja na testnim rutama je bila 5,6 l/100 km sa slabijim i 6,3 l/100 km sa snažnijim motorom. Posebno impresionira udobnost ovjesa, no i glede dinamike auto je znatno 'sposobniji+ od prethodnika. Jurnjava njime može biti pravi užitak.
Clio je serijski je opremljen radarom i kamerom te nizom sustava za pomoć u vožnji. Sustav poluautonomne vožnje najnapredniji je u klasi malih automobila, a Clio samostalno usporava, koči i ubrzava te gotovo potpuno samostalno vozi u prometnim gužvama.
U unutrašnjosti novi Clio impresionira kamo god pogledate. Po kvaliteti materijala bolji je i od premium konkurenata, a novi Smart Cockpit impresionira dizajnom i ergonomijom. Instrumenti su digitalni, a nudit će se verzije sa zaslonom od sedam inča (kombinacija digitalnih i analognih) i 10 inča (verzija koja stiže poslije). Središnji dodirni zaslon ima dijagonalu 7 ili 9,3 inča. Mnogo detalja moguće je individualizirati, a tu je novi napredniji sustav infotainmenta. Impresivan je i audiosustav Bose s devet zvučnika, posebno razvijen za ovaj auto. Clio nudi i mnogo više individualizacije nego prethodnik.
Bit će ponuđeno nekoliko paketa opreme, a novost je RS Line, inačica koja svojim dizajnerskim elementima 'oponaša' Renaultove sportske modele. Na hrvatsko tržište Clio stiže u rujnu, a cijena se zasad ne zna.
Provjerili smo koliko su sportski auti zapravo brži od običnih:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Zvone
Ivan11
Marin
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.