Početna Auto 115 pregleda

Test Peugeot 208 Hybrid: Odličan novi pogon za popularnog lavića

FOTO: Dubravko Kolarić

Najveći dobitak je odličan pogonski sklop s kojim je 208 dobio izuzetno štedljivu alternativu koja nas je svojom potrošnjom itekako podsjetila na dizel koji je odavno nestao iz ovog auta

Stellantis je nedavno uveo odličan novi pogon. Iako je po definiciji blagi hibrid od 48 V, u praksi se ponaša kao pravi "puni hibrid" te je sposoban za vožnju na struju itekako primjetne uštede u gradskom prometu, sve ono što većina blagih hibrida uglavnom ne može. Ovaj motor smo prvi puta testirali u ovom Peugeotu, redizajniranom izdanju 208-ice koja je ove godine stigla u Hrvatsku, i odmah ćemo vam otkriti da je pogon zaista odličan i da je "kao skrojen" za popularni gradski Peugeot. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na test smo dobili redizajnirani 208 u najbogatijoj i najatraktivnijoj GT opremi s hibridnim pogonom snage 100 KS. Opcija GT, namijenjena je kupcima koji žele automobil s više sportskog imidža, koji se postiže 17-inčnim aluminijskim naplatcima, diskretnim spojlerom, vidljivim ispušnim otvorom, crnim poklopcima na retrovizorima i zatamnjenim staklima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Da je riječ o redizajnu vidljivo je po novom prednjem dijelu s novim svjetlosnim potpisom, maskom i blago modificiranim stražnjim dijelom gdje imamo novu grafiku svjetala i veliki natpis Peugeot.  U žutoj boji, koja je također došla uz redizajn, auto izgleda pomalo agresivno i dosta napadno, pa to definitivno nije opcija za sve kupce. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iznutra se auto nije puno promijenio u odnosu na prije redizajna. Originalni I-cockpit i dalje dominira i daje dozu osobnosti unutrašnjosti ovoga automobila. Na poziciju instrumenta iznad malog volana vrlo se lako naviknuti. U oči upada novi 10-inčni veći zaslon, te atraktivni instrumenti s 3D efektom koji su serija u ovoj opremi. Auto ima i nešto konvencionalnih kontrola u obliku klavirskih tipki za izravan pristup različitim podizbornicima na središnjem zaslonu, uključujući klima uređaj.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

 Moramo spomenuti i vrlo atraktivna sportska sjedala, lijepog dizajna i materijala od kože i alcantare. Vrlo su udobna, a komforu pridonosi i činjenica da su prednja sjedala grijana, električno pokretana i imaju funkciju masaže. Apsolutni luksuz za ovu klasu. Ponuda prostora je na razini prosjeka klase. Čuda nisu moguća u gradskom autu tako da se straga osobe više od 185 cm neće osjećati najudobnije dok u prtljažnik stane samo skromnih 309 litara. Spomenimo i da se kvaliteta materijala i izrade doimaju vrlo dobrima.  Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon je najbolji dio ovog automobila i jedna od najboljih novosti koja nam je u posljednje vrijeme stigla iz Peugeota (Stellantisa). Benzinski 1,2-litreni trocilindrični motor koji radi u Millerovom ciklusu uparen je s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest brzina. U taj mjenjač ugrađen je i elektromotor koji u kombinaciji s baterijom kapaciteta 0,89 kWh pretvara automobil u gotovo pravi full hibrid, samo malo manje sposoban za električnu vožnju od Toyotinih ili Renaultovih hibrida. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

naše mišljenje je da je ovo vrlo uvjerljiv pogonski sklop i savršena pogonska opcija za 208. Okruglih 100 KS iz turbo benzinca i dodatnih 29 KS iz elektromotora sposobni su prilično živahno pokretati 208. Pri manevriranju ili sporoj vožnji gradom elektromotor potpuno samostalno pokreće automobil kao i pri laganom krstarenju na većim gradskim brzinama.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jasno da je mali kapacitet baterije dovoljan samo za vrlo kratke dionice tako da Peugeotov pogon može otprilike 50 posto vožnje u gradu obaviti na struju dok se baterija uvijek iznova dopunjava regeneracijom ili pomoću benzinskog motora. Tih 50 posto manje je od "do 80 posto" koliko obećavaju hibridni sustavi Renaulta i Toyote no svejedno je vrlo impresivno za jedan blagi hibridni auto. Sve to rezultira značajnom uštedom goriva pa smo test završili s prosjekom potrošnje od 5,2 l/100 km u kombiniranoj vožnji i samo 4,4 l/100 km u gradu. Uz relativno velik spremnik goriva od 44 litre realan doseg s jednim punjenjem je oko 800 kilometara i to je vrlo dobro. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

No još bolja je uglađenost s kojom pogon 208-ice radi. Zbog čestog korištenja struje vrlo je tih, prelasci s električnog na benzinski način rada su glatki i neprimjetni, a mjenjač je vrlo komforan, brz i učinkovit. Također, pri višim brzinama, primjerice na autocesti pogon je vrlo uvjerljiv i nimalo nametljiv, kao što to znaju biti neki drugi hibridi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi i maksimalna brzina od 193 km/h itekako su dobri aduti za izlazak iz grada jer na otvorenim cestama 208 vozi suvereno i vrlo uvjerljivo međuubrzava prilikom preticanja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče ovjesa, on je u stanju zadovoljiti mnoge tipove vozača, kako one koji nemaju sportsku viziju vožnje tako i one koji je imaju. Osjećaj na upravljaču je izravan, a automobil se tečno i lako nosi sa svim vrstama zavoja. No, to ne znači da je ovjes posebno tvrd, što 208 čini odličnim za svakodnevnu upotrebu, čak i na lošijim cestama na kojima se svakodnevno borite s "ležećim policajcima" i i lošim asfaltom. Auto je izuzetno dobro uravnotežen pri brzini krstarenja na autocesti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Najveći dobitak novog 208 nisu neke "dizajnerske igrice"  ili bogatija i modernija oprema, kako to obično biva kod redizajna. Najveći dobitak je odličan pogonski sklop s kojim je 208 dobio izuzetno štedljivu alternativu koja nas je svojom potrošnjom itekako podsjetila na dizel koji je odavno nestao iz ovog auta. No nije sve samo u potrošnji, jer zbog dodatnog električnog motora automobil je uvjerljiviji od benzinca i kada su u pitanju performanse, ali i uglađenost vožnje. Peugeot je ovime napravio jako dobar posao. Naravno, sve to ima i svoju cijenu. Testni auto košta 29.413 eura, no kako ej to top model s još malo dodatne opreme, realniju sliku ćemo dobiti ako Hybrid 100 usporedimo s PureTech 100 benzincem. Razlika u istoj razini opreme je od oko 3500 do 4000 eura, a to svakako nije zanemariv iznos. No Hybrid za to donosi mnogo uglađeniju vožnju, automatski mjenjač i naposljetku uštedu goriva koja bi čitavu razliku mogla otplatiti nakon nešto više od 100.000 prijeđenih kilometara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Uglađen pogon
Štedljivost pogona
Vozne karakteristike

Minus: 

Cijena 
Mali prtljažnik
 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

masa: 1175 kg
dimenzije: 406 x 175 x 147 cm
obujam motora: 1199 cm3
snaga: 74 kW/100 KS
0-100 km/h: 9,8 s
najveća brzina: 193 km/h
potrošnja: 4,5  l/100 km
cijena:  29.413 € (testni model), 27.228 € (bez dodatne opreme), 18.212 (osnovni model, 1.2, 75 KS )

Važnija oprema testirani Peugeot 208 Hybrid 100 GT

Aluminijski naplatci 17", LED svjetla, automatska dvozonski klima uređaj, električno podesiva i grijana sportska prednja sjedala, masaža an prednjim sjedalima, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera s prikazom 360 stupnjeva, dodirni zaslon 10", navigacijski sustav, digitalni instrumenti, bežično punjenje telefona...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.