Početna Auto 253 pregleda

300 mu konja njegovih

Golf VW
Vidi galeriju 1/7
300 mu konja njegovih 300 mu konja njegovih 300 mu konja njegovih 300 mu konja njegovih 300 mu konja njegovih 300 mu konja njegovih 300 mu konja njegovih

Detalji ga čine drukčijim od običnog Golfa, pa čak i GTI-ja, a najveće se razlike kriju ispod poklopca motora koji skriva filigransku tehnologiju i rasnu konjicu

Golf R je remek djelo njemačkog inženjerstva, a u vožnji je ne¬vjerojatno učinkovit. Ne samo da je najbrži serijski Golf svih vremena, nego je i je¬dan od najbržih kompakata ikad stvorenih. Prava je poslastica za istinske oktanofile i prava je pri¬vilegija biti za njegovim upravljačem. On je samo vrhnje auto industrije koja stremi najvećim izazovima i teško mu je u ovom trenutku naći suparnika koji istovremeno spaja ekstremne sportske užitke, vrhunske performanse, filigransku izradu i statusne simbole. Igračka je to za probrane.

Dobro: upravljivost, snaga, svestranost. Loše: premali prikaz stupnja prijenosa na zaslonu.

Njegovih 300 konja stoji 404.153 kn, a za stotinu prevaljenih kilometara morate samo za Eurosuper izdvojiti gotovo 200 kuna. Dvije kune po kilometru cijena je maestralnog užitka s Golfom R. Dakako da tvornički podaci govore sasvim suprotno, dakako da se Golf R može voziti s prosječnom potrošnjom i ni¬žom od sedam litara. Al’ znajte da ćete u takvom slučaju uzde morati držati nategnute, da ćete pritisak na pedalu gasa morati dozirati na jednak način na koji leptir slijeće na cvijet. No što ako to ne želite, ako to ne morate, ako vam je na pameti samo pustiti igru na veselje? I kako mu odoljeti, kako ne otpustiti svu tu silnu konjicu, podignuti decibele iznad 90, proizvesti rapsodiju i grmljavinu iz četiri ispušne cijevi, zaigrati okretaje i iznad 5000/min, sunovratiti se u vinkl zavoj i izaći iz njega strelovito bez napinjanja, proklizavanja, kao na tračnicama…?

Kad sve to imate na raspolaganju prepustit ćete se uživanju, a brigu o kućnom budžetu prepustiti za neku drugu prigodu. Slatki je to grijeh koji valja platiti, no zar oni smrtnici koji si tako dobar auto mogu priuštiti razmišljaju u takvim kategorijama? Mi jesmo nakon što smo u samo dva dana potrošili pun spremnik goriva. Odista je šokantno gledati otrežnjenje na brojčaniku benzinske crpke kojoj možda na najbolji mogući način polažete račune. Upravo tamo znat ćete jeste li se ponašali racionalno, ili ste podlegli strastima, jeste li mu financijski i statusno dorasli… Uživao sam prva dva dana poput malog djeteta, a onda sam odlučio kukavičko jaje podmetnuti preostalim članovima redakcije. Svi su bili oduševljeni ponudom, no njihova je euforija splasnula u trenutku kad su shvatili da imaju goriva jedva do prve benzinske postaje. Ako želite voziti ovakvu zvjerku, morate biti spremni to i platiti. – OK, nećete na benzinsku – otići ću ja i ispeglati karticu, al’ vidjet ćete me tek za dva dana, poručio sam svojima i odjurio. Ovakva moja reakcija dodatno je zagolicala znatiželju okoline i već ubrzo stvorio se red svih onih koji su bili spremni izdvojiti i zadnju kunu za čari koje nisu rezervirane za obične smrtnike. Da, Golf je u gradu, a i na otvorenoj cesti trošio i iznad 18 litara u prosjeku, ali može biti i daleko štedljiviji. Tvornica navodi da je 18 posto štedljiviji od prethodne generacije. U tako što je lako povjerovati, ali teško ostvariti.

Trudili smo se i sami. Mazili smo papučicu gasa i pazili da ne probudimo moćnu konjicu četverocilindarskog turbaka. I uspjeli smo na otvorenoj cesti postići prosjek od 7,1 litru – no znajte da je tako što posve neprirodno temperamentu ovog rasnog sportaša. Iako izgleda prilično diskretno, za R-om su se okretale brojne glave. Osim fantastičnim zvu¬kom i grmljavinom iz četiri ispušne cijevi, privlačio je posebnom metaliziranom bojom, novo dizajniranim prednjim odbojnikom i maskom hladnjaka, dvostrukim ksenonskim svjetlima, stražnjim difuzorom… Nebrojeni detalji čine ga potpuno drukčijim od običnog Golfa, pa čak i legendarnog GTI-ja. Ono što ga čini potpuno drukčijim i toliko učinkovitim krije se ispod lima. Pokreće ga dvolitreni TSI motor sa četiri cilindra u liniji koji je pretrpio brojne modifi¬kacije – od ventila preko turba, pa do glave motora, uključujući i elektroniku koja radi slično kao i u natjecateljskim automobi¬lima. Rezultat je ravno 300 KS dostupnih u rasponu od 5500 do 6200/min i 380 Nm okretnog momenta u nevjerojatnom rasponu od 1800 do 5500/min.

Agregat se odaziva u svim okretajima i režimima rada, pa čak i u bilo kojem stupnju prijenosa. Tome je zahvalan i jednostavno rečeno savršeni DSG mjenjač sa šest stupnjava prijenosa. On može raditi automatski, manualno putem ručice ili pedalica iza upravljača, a izuzevši standardnog, može imati i sportski mod rada u kojem radi brže i mijenja brzine na višim okreta¬jima. Da stvar bude bolja, Golf R ima 4MOTION pogon na sve kotače i to posljednje generacije. Bilo kakvo rasipanje snage svedeno je na minimum, a svako pritiskanje papučice gasa rezultira strelovitim ubrzanjem i maksimalnom iskoristivosti snage. O kakvim performansama govorimo najbolje pokazuju brojke. Sa DSG mjenjačem Golf R sprinta do stotke za 4,9 s, što je brojka vrijedna divljenja, a nimalo bezazlena nije ni maksimalna brzina od 250 km/h. I to elektronički ograničena!

Osim ubrzanjem i maksimalnom brzinom, prave vrijednosti Golfa R su i njegove vozne odlike. Cestu drži besprijekorno i teško je odrediti gdje su mu granice. Zbog toga treba imati respekt prema Golfu R. Naime, zbog ubrzanja i brzina koje s lakoćom postiže, lako se zaigrati pa sami sebe iznenadite kada pogledate gdje se i na kojim mjestima nalazi pokazivač na brzinomjeru… Koliko je poseban izvana, toliko je poseban u interijeru. Duboko profilirana sjedala, plavi pokazivači okretomjera i brzinomjera i detalji s logotipom R samo su neki od detalja koji se primjećuju na prvi pogled. Najvrednija stavka ovog Golfa je DCC sustav dinamičke kontrole šasije koji dolazi uz nadoplatu i za preporučiti ju je. Uz pomoć tipke moguće je odabrati mod rada; Comfort, Normal, Eco, Individual i Race. Ovisno o tome u kojem je režimu, Golf R potpuno mijenja ćud. Najveći je užitak voziti ga u Race modu, kada se i gromoglasno javlja zvukom iz ispušnih cijevi i grmi prilikom promjena stupnjeva. Zbog toga se isplati i ugasiti sjajan audio uređaj i klimu te voziti sa spuštenim prozorima i uživati u con tutta la forza – gromoglasnom oktanskom orkestru.

2.0 i 300 ks

Motor je iz serije EA888, a u odnosu na onaj u GTI-ju doživio je brojne promjene. Jedna od važnijih je kontrola topline motora (Thermal management) čiji se ispušni plinovi hlade rashladnom tekućinom. Time je skraćeno vrijeme zagrijavanja i smanjena potrošnja goriva.

Tehnički podaci

Volkswagen Golf R 4motion DSG
Cijena    osnovni model 356.502 kuna
Motor    4 cilindra, turbo benzinski
Obujam    1984 cm³
Snaga    221 kW /300 KS pri 5500 o/min
Moment    380 Nm pri 1800 o/min
Mjenjač    DSG, šest supnjeva
Maks. brzina    250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h    4,9 sek
Potrošnja    6,9 l/100 km
Test    12,4 l/100 km
Emisija CO2    159 g/km
Dimenzije d/š/v    4349/1799/1454 mm
Prtljažnik    343/1233 litara
Masa    1495 kg
Garancija    2 godine

Ocjena       9

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.