Originalni Twingo prodan je u 2,42 milijuna primjeraka, a neki od njih su završili i u Hrvatskoj, gdje mnogi i danas "vjerno ispunjavaju svoje zadaće"
Renault Twingo je predstavljen na pariškom sajmu automobila, i bila je to zaista senzacija koja je odjeknula svijetom automobila. Svijet nikada nije vidio ništa slično: mali automobil monovolumenskog koncepta i simpatičnog futurističkog dizajna koji nije nalikovao na bilo što drugo na tržištu, niti na bilo što drugo što je Renault do tada proizvodio.
Izgled je bilo ono što je privuklo pažnju, no unutarnje vrijednosti Twinga su ono što je osvojilo kupce. Revolucionarni automobil preko noći je redefinirao klasu najmanjih automobila kada je stigao na tržište početkom 1993. godine i postao jedan od najzapaženijih uspjeha u povijesti ove marke.
Ime Twingo izmišljeno je kao mješavina Twista, Swinga i Tanga, naglašavajući razigranost malog automobila. Podrijetlo prepoznatljivog monovolumenskog oblika vuče korijene iz tri studije. To su bile Matra P41 (Matra je dizajnirala i Espace), Renault Vesta II i, vjerovali ili ne, FSO Beskid 106 iz Poljske, prototip maloga uta koji nikada nije realiziran u seriji.
Najupečatljivije dizajnerske karakteristike prve generacije Twinga bile su simpatično lice s dva velika poluovalna svjetla koja su neodoljivo podsjećala na oči i tri otvora za zrak na poklopcu motora. U unutrašnjosti je Twingo svojim pametnim prostornim konceptom slijedio ideju Renaulta 4, koji nije bez razloga imao nadimak - mali div.
Zeleni elementi u inače prilično jednostavnom kokpitu bili su tipični za ranije modele Twinga. Boja je službeno nazvana "zelena jabuka", a prekidač za sva četiri žmigavca trebao je podsjećati na klaunov nos. Unutrašnjost je bila puna zgodnih detalja ali i tu je bilo i nešto moderne tehnologije: središnji digitalni brzinomjer postao je najprepoznatljiviji detalj u unutrašnjosti i to ostao do kraja proizvodnje.
Recept za uspjeh prvog Twinga bila je genijalna mješavina mladenačkog šarma i jedinstvene svestranosti. Dug samo 3,43 metra, mali automobil nudio je nevjerojatno mnogo prostora. Posebno se istaknula stražnja klupa koja se uzdužno pomicala za 17 cm. Ovisno o namjeni, na raspolaganju je bio veliki prostor za noge straga ili do 261 litara prostora za utovar. Iznadprosječnu prostranost omogućila je kombinacija dugog međuosovinskog razmaka (2,34 metra), impresivne širine za to vrijeme (1,63 metra) i poprilične visine (1,42 metra). Ni današnji najmoderniji auti ove klase uglavnom nisu ni približno prostrani kao što je bio Twingo.
Za pogon je bio zadužen 1,2-litreni benzinski motor od 55 KS koji je već ranije korišten u Renaultu 5. Tek su kasnije ljubitelji Twinga mogli naručiti znatno snažniji 1.2 16V sa 75 KS, a stigao je i novi 1,2-litreni osnovni motor sa 60 KS. Oprema je bila prilično skromna, no sadržavala je sve što je bilo uobičajeno za ono doba. Uz nadoplatu su se mogli dobiti i luksuzni detalji poput klima uređaja i platnenog krova kojeg je bilo moguće otvoriti. Kasnije su uvedene i mnogo bogatije verzije opreme. Top verzija Initiale iz 1999. je u seriji imala detalje poput klima uređaja, CD radija i sjedala presvučenih kožom. Uz nadoplatu je bila čak dostupna i navigacija.
Renault je također više puta nadogradio Twingo tijekom njegovog 15-godišnjeg životnog ciklusa, kako opremom, tako i pogonskom tehnikom, na primjer s Quickshift-5, inovativnim automatiziranim ručnim mjenjačem koji je papučicu spojke učinio nepotrebnom. Od 1996. nudio se i automatski mjenjač sa samo tri brzine. Kasnije su dodana dva prednja i dva bočna zračna jastuka. U ljeto 1998. Twingo je prošao veliki redizajn i dobio je lakirane i modificirane prednje i stražnje branike, novu instrument ploča i druge tehničke promjene.
Krajem 2000. Twingo je još jednom opsežno moderniziran (sigurnosna tehnika, kočnice, motor), a u jesen 2004. dobio je još jedan blagi redizajn koji je prepoznatljiv po Renaultovom znaku na vratima prtljažnika. U kolovozu 2004. osnovni motor s osam ventila mijenja novi sa 16 ventila, no performanse osnovnog motora ostale su nepromijenjene.
Karijera prvog Twinga je trajala gotovo 15 godina što dovoljno govori o njegovoj popularnosti i uspjehu. Godine 2007 predstavljen je drugu generaciju Twinga. No ona nije bila ni približno uspješna, popularna, a ni praktična kao original, kao ni danas aktualna treća.
Originalni Twingo prodan je u 2,42 milijuna primjeraka, a neki od njih su završili i u Hrvatskoj, gdje mnogi i danas "vjerno ispunjavaju svoje zadaće". Pouzdanost i izdržljivost bio je još jedan plus koji je od ovog automobila već "za života" napravio legendu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.