Početna Magazin 2063 pregleda

Loša edukacija mladih glavni je problem učestalih nesreća

Prometna nesreća
Vidi galeriju 1/5
Loša edukacija mladih glavni je problem učestalih prometnih nesreća Loša edukacija mladih glavni je problem učestalih prometnih nesreća Loša edukacija mladih glavni je problem učestalih prometnih nesreća Loša edukacija mladih glavni je problem učestalih prometnih nesreća Loša edukacija mladih glavni je problem učestalih prometnih nesreća

Brojne su nas nesreće zadnjih dana ponukale da nešto napišemo u cilju smanjenja broja takvih sudara, koji nerijetko odnose živote nevinih ljudi

Prometna nesreća | Author: Danilo Pavletic/PIXSELL foto: Danilo Pavletic/PIXSELL

Ovih se dana puno piše i govori o tome kako je moguće da mladi ljudi voze 'bijesne' aute s puno 'konja', a to je posljedica nedavne prometne nesreće sa smrtnim posljedicama, koju je skrivio dvadesetogodišnji vozač Mercedesa s 500 'konja', u kojoj su poginule dvije osobe. Uvjereni smo kako ipak nije problem u tome. Svaki, ali baš svaki automobil smrtna je opasnost za nesmotrene vozače pa čak i onaj sa samo 50 KS može postati pravo smrtonosno oružje u rukama nepromišljena vozača. 

Prometna nesreća | Author: Dusko Jaramaz/PIXSELL foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Samim kritikama i prozivanjima nećemo stati nakraj tomu, štoviše to nikada nećemo moći potpuno suzbiti, ali ono što možemo napraviti, pa i ovim putem apeliramo na to, je pokušati smanjiti broj nesavjesnih i neiskusnih vozača na našim prometnicama. Prije svega tu mislimo na edukacije mladih vozača 'punih sebe', a koji su u mogućnosti voziti 'bijesne' aute, ali i onih nesigurnih koji također predstavljaju prijetnju u prometu. 

Nesreća | Author: Ice Bike foto: Ice Bike

Osim što stalno spominjemo povećanje broja prometnih policajaca koji će, za promjenu, umjesto da gledaju najsitnije pogreške savjesnih vozača koji su prekoračili brzinu za 5 kilometara na sat, pratiti stanje u prometu te isključivati sve potencijalno opasne vozače iz prometa, valja povećati i broj kamera koje će biti istaknute i na koje će vozači biti upozoreni pa i adekvatno kažnjeni zbog oglušivanja na ograničenja brzine.

SEKS I AUTOŠKOLA | Author: Željko Hladika/PIXSELL foto: Željko Hladika/PIXSELL

No, prije svega toga, valja dodatno poraditi na edukaciji samih vozača. Mislimo kako bi već u osnovnoj školi valjalo podići razinu edukacije i usmjeravanja mladih vozača kako bi jednoga dana, kad stupe u autoškolu, već bili pripremljeni za 'testove' koji će ih na cesti snaći. Nakon toga, u srednjim bi školama trebalo omogućiti svakomu učeniku da okuša svoje vozačke sposobnosti, ali i da u osnovi nauči kako se autom upravlja i koje opasnosti donosi samo sjedanje za upravljač nekoga vozila, a poslije i izlazak na cestu. Već u ranoj fazi odrastanja djece valja im 'usaditi' u glavu da cesta nije pista i da se na njoj ne odvijaju utrke. 

ŠKOLA DOBRE VOŽNJE | Author: Filip Brala/PIXSELL foto: Filip Brala/PIXSELL

Zatim, autoškole bi trebale podići ljestvicu, trebalo bi uvesti i obvezne tečajeve sigurne vožnje, a bez položena takvog ispita ne bi se moglo dobiti vozačku dozvolu. Osim toga, mlade vozače u autoškolama treba skloniti od staklenoga zvona i suočavati ih sa stvarnim situacijama u prometu, s kojima će se susretati svakoga dana. Jedino ćemo tako dobiti veći broj dobrih vozača pa tako i smanjiti broj prometnih nesreća jer nedostatak iskustva najveći je neprijatelj mladih 'šofera'.

ŠKOLA DOBRE VOŽNJE | Author: Filip Brala/PIXSELL foto: Filip Brala/PIXSELL

 

Pogledajte naš test novog Porschea 911:

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

 

  • kPlusPlus

    Škola za život kaže ministrica Didivljaka.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.