Najpopularniji rumunjski auto i jedan od najprodavanijih SUV-ova na svijetu podrvgnuli smo neobičnom i zahtjevnom testu u kojemu smo provjerili kako se SUV s prednjim pogonom 'snalazi' izvan asfalta...
Istina je – poprilično dobro! Naša testna Dacia s prednjim pogonom i običnim zimskim gumama savladala je gotovo sve zadatke koje smo pred nju postavili. Odlično se 'snašla' na makadamu i na zahtjevnijemu terenu u šumi, no pokleknula je u duboku blatu, a, ruku na srce, kao što bi i svi ostali SUV-ovi bez pogona na sve kotače.
Testirali smo ju do krajnosti i otkrili da je 'sposobna' za sve jednostavne i srednje zahtjevne offroad avanture. Ako se mislite novim Dusterom upuštati u bilo kakve avanture, pomoću ovoga testa možete saznati dokle će vaša Dacia uspjeti doći. A sada malo o autu.
Otkada je ovaj kompaktni SUV iz C-segmenta plasiran na tržište prodano je 1,1 milijun primjeraka pa je postao treći najprodavaniji SUV u Europi. Dacijin bestseler stoga je u drugoj generaciji zaslužio poboljšanja u svim segmentima. Iako je zadržana ista platforma, ovo je sasvim nov automobil. Novi dizajn eksterijera i interijera podaruje Dusteru moderniji i moćniji izgled, a bogatija oprema i bolja zvučna izolacija podižu razinu komfora.
Estetika je naglašena novim svjetlosnim sklopom sprijeda i dnevnim LED svjetlima, a straga su također nova kvadratna svjetla koja će novomu Dusteru osigurati laku prepoznatljivost. Interijer je ugodniji i ergonomičniji nego prije, unatoč tvrdim plastičnim površinama, a prostor u kabini je komotniji i prostraniji. Usklađenost, dizajn i praktičnost prekidača na zavidnom su nivou. Klima-uređaj je automatski, a multimedijski uređaj Med Nav ima dodirni zaslon s dijagonalom sedam inča. Parkiranje olakšava set kamera Round view monitor, a za svaki slučaj tu su i retrovizori, ali veći nego prije.
Na testu smo imali kombinaciju osnovnoga benzinskog motora 1.6 SCe i najbolje opreme Prestige. Ovaj motor počeo se ugrađivati u Duster krajem 2016. godine, dolazi iz Nissana, a ugrađivan je u Qashqai i Juke. Ima aluminijski blok umjesto željeznoga i razvodni lanac umjesto zupčastoga remena. U suradnji s Renaultom dorađen je 2005. godine pa je otad ugrađivan u više od dvadeset modela francusko-japanskoga koncerna.
Za razliku od Renaultova, ovaj motor ima dva bregasta vratila, efikasnije ubrizgavanje goriva te veću snagu i okretni moment. Profitirao je i glede najveće brzine, manje emisije CO2 i malo manje potrošnje goriva. Japanski benzinac sa 115 KS uglađen je i tih, a u kombinaciji s ručnim mjenjačem u gradskoj se vožnji pokazao sasvim solidnim, no za vožnje autocestom pokazuje znakove mlakosti i sporo 'nabire' brzinu pa se čini slabijim no što jeste.
Oštećene prometnice i neasfaltirane podloge gotovo su neprimjetne iz perspektive vozača. Duster ima dobro odmjeren ovjes i solidne terenske značajke, kao i prethodnik, a podnica je 21 cm iznad tla pa omogućava i avanturističke vožnje u prirodi. Isprobali smo njegove mogućnosti u blatnjavim zimskim uvjetima i odlučili provjeriti gdje je granica do koje ovaj SUV bez pogona na sve kotače može ići.
Bez previše očekivanja uputili smo se na blatnjave poljske puteve i porozno tlo, a Duster se izvukao iz situacija gdje se to nije očekivalo. Da je umjesto običnih zimskih guma imao gume namijenjene terenskoj vožnji, rezultati bi bili još bolji. U detaljima i u vožnji nije toliko rafiniran kao skuplji konkurenti, ali je solidno napravljen, udoban i praktičan. Atmosferski benzinac 1,6 osnovni je motor, dostupan samo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem. Cijena ovog auta je 124.150 kuna.
Bacite oko i na naš YouTube kanal:
(KLIKNI OVDJE)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.