Unatoč prednostima 'strujića' u odnosu na tadašnje benzinske automobile, prodaja nikad nije dovoljno porasla zbog nedostatka električne infrastrukture
Električni automobili posljednjih godina mijenjaju svjetsko tržište korak po korak, ali malotko zna da je zapravo zlatno doba 'strujića' bilo krajem 19. i početkom 20. stoljeća. U to vrijeme su na prometnicama još uvijek prevladavali konji, ali kad je riječ o automobilima, najveću dominaciju su imali upravo električni automobili.
Pet godina prije nego što je Karl Benz predstavio svoj prvi automobil, odnosno 1881. godine, prilično su se poboljšali kapaciteti baterija te su se takve baterije konačno mogle koristiti u industriji. Tako se francuski izumitelj Gustave Trouvé odmah 'primio posla' i već iste godine napravio prvi električni tricikl. Iako to zapravo nije automobil, upravo ovo vozilo je bilo primjer mnogim budućim proizvođačima automobila.
Riječ o francuskom izumu se brzo pročula pa su se mnogi inženjeri odlučiti okušati u takvom pothvatu. Prvi je uspio britanski izumitelj Thomas Parker koji je 1884. godine proizveo prvi produkcijski električni automobil. Za razliku od drugih inženjera, Parker je imao mnogo iskustva s elektrifikacijom londonske podzemne željeznice pa je tako za automobil razvio punjivu bateriju s velikim kapacitetom.
Sljedećih desetak godina, električni automobili se sve više razvijaju te započinju opasnu borbu protiv motora s unutarnjim izgaranjem. Dva najpopularnija automobila su bila Flocken Elektrowagen i Electrobat koji su bili praktični, a puno tiši od 'prljave' konkurencije pa je ujedno i vožnja bila ugodnija.
Došao je kraj 19. stoljeća, a električni automobili su imali znatno veću prodaju nego auti s Ottovim motorima. Tako su 'strujići' već korišteni za taksiranje, a 1898. godine je napravljen i prvi brzinski rekord koji je iznosio 63,15 km/h. Iste godine je i Ferdinand Porsche napravio svoj prvi automobil nazvan P1, koji je također bio električan, da bi tri godine kasnije istu tehnologiju primijenio u prvom hibridu na svijetu.
Unatoč prednostima 'strujića' u odnosu na tadašnje benzinske automobile, prodaja nikad nije dovoljno porasla zbog nedostatka elektroenergetske infrastrukture. Takvom padu je dodatno pridonijelo kada su širom svijeta pronađena velika nalazišta nafte te je ona postala puno pristupačnija tadašnjim vozačima. Tako su do 1910. godine skoro svi proizvođači električnih automobila ili propali ili započeli proizvoditi benzinske motore te je završilo zlatno doba električnih automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.