U Hrvatskoj je ukupno najprodavanija Škoda Octavia, no čim iz jednadžbe izbacimo flotne kupce, slika se prilično preokreće... Pogledajte kako ona izgleda
Podaci tvrtke Promocija Plus za prvih jedanaest mjeseci 2025. jasno pokazuju kako se hrvatsko tržište novih automobila zapravo dijeli na dva potpuno različita svijeta. Jedan je onaj vidljiv u ukupnim registracijama, gdje su najjače marke Škoda, Volkswagen i Opel, a tržište nose flotne nabave, rent-a-car i poslovni korisnici. Drugi je svijet privatnih kupaca, onih koji automobil plaćaju sami i njihove preferencije malo toga imaju zajedničkog s ukupnom statistikom
.
Ukupna prodaja – marke (TOP 10, svi kupci)
| Rang | Marka | Registracije 1–11/2025 (svi kupci) |
|---|---|---|
| 1. | Škoda | 8797 |
| 2. | Volkswagen | 8000 |
| 3. | Opel | 5811 |
| 4. | Renault | 5150 |
| 5. | Suzuki | 4045 |
| 6. | Toyota | 3828 |
| 7. | Dacia | 3569 |
| 8. | Hyundai | 2880 |
| 9. | Kia | 2586 |
| 10. | Audi | 2517 |
U ukupnoj prodaji Škoda je nedodirljiva s 8797 registracija, dok Volkswagen broji 8000. Među modelima uvjerljivo vodi Škoda Octavia s 3717 komada, a slijede VW T-Cross i Opel Corsa.
Ukupna prodaja – modeli (TOP 10, svi kupci)
| Rang | Model | Registracije 1–11/2025 (svi kupci) |
|---|---|---|
| 1. | Škoda Octavia | 3717 |
| 2. | Volkswagen T-Cross | 3068 |
| 3. | Opel Corsa | 2941 |
| 4. | Renault Clio | 2299 |
| 5. | Opel Mokka | 2082 |
| 6. | Suzuki Vitara | 1989 |
| 7. | Renault Captur | 1889 |
| 8. | Dacia Duster | 1647 |
| 9. | Škoda Kamiq | 1261 |
| 10. | Dacia Sandero | 1201 |
No čim iz jednadžbe izbacimo flotne kupce, slika se prilično preokreće. Prema podacima o registracijama koje Promocija Plus posebno bilježi za privatne kupce, najprodavaniji proizvođač zapravo je Volkswagen. Privatni kupci (bez leasinga) registrirali su čak 2837 njegovih automobila, dok Škoda pada na treće mjesto s 1631, iza Hyundaija s 1632. Toyota i Suzuki nadomak su im, što pokazuje koliko je tržište privatnih kupaca osjetljivo na cijenu, opremu i akcije.
Privatni kupci bez leasinga – marke (TOP 10)
| Rang | Marka | Registracije 1–11/2025 (privatni kupci bez leasinga) |
|---|---|---|
| 1. | Volkswagen | 2837 |
| 2. | Hyundai | 1632 |
| 3. | Škoda | 1631 |
| 4. | Toyota | 1613 |
| 5. | Suzuki | 1586 |
| 6. | Dacia | 1460 |
| 7. | Kia | 1409 |
| 8. | Renault | 1177 |
| 9. | Opel | 741 |
| 10. | Citroën | 712 |
Još je zanimljiviji pogled na konkretne modele. Dok je u ukupnoj prodaji Octavia uvjerljivi broj jedan, među privatnim kupcima (bez leasinga) ne nalazi se ni blizu vrha. Prvo mjesto drži Volkswagen T-Cross sa čak 1415 registracija, model koji je uz agresivne akcije ove godine nerijetko bio dostupan za oko 20.000 eura, čime je postao najpristupačniji način da se uđe u Volkswagenov SUV segment.
Vitara je već godinama miljenik privatnih kupaca, a to potvrđuje i drugo mjesto s 820 registracija. Suzuki je u ovom segmentu praktički institucija: uz Vitaru, među deset najtraženijih nalazi se i SX4 (494), model koji redovito drži cijenu i čiji jednostavan karakter odgovara širokom krugu kupaca.
Treće mjesto privatnih kupaca drži Dacia Sandero (735), a u top 10 su očekivano i Duster (486) te Captur (686). Cjenovno pristupačni, jednostavni za održavanje i s ponudom koja je često ispod psihološke granice od 20.000 eura, Dacia i Renault uspijevaju privući upravo publiku koja automobil kupuje vlastitim novcem, bez benefita korporativnih popusta.
Zanimljivo je da se tek na sedmom mjestu pojavljuje Škoda Octavia sa 541 primjerkom. Model koji dominira ukupnim poretkom pokazuje koliko flotni kupci utječu na tržište i koliko se preferencije privatnih i poslovnih kupaca razlikuju. Octavia ostaje poželjna, ali nije financijski dosežna za prosječnog privatnog kupca u istoj mjeri kao mali SUV-ovi.
Privatni kupci bez leasinga – modeli (TOP 10)
| Rang | Model | Registracije 1–11/2025 (privatni kupci bez leasinga) |
|---|---|---|
| 1. | Volkswagen T-Cross | 1415 |
| 2. | Suzuki Vitara | 820 |
| 3. | Dacia Sandero | 735 |
| 4. | Renault Captur | 686 |
| 5. | Hyundai Tucson | 572 |
| 6. | Kia Stonic | 561 |
| 7. | Škoda Octavia | 541 |
| 8. | Suzuki SX4 | 494 |
| 9. | Dacia Duster | 486 |
| 10. | Citroën C3 | 462 |
Kada se u statistiku uključi i privatni leasing, poredak se malo mijenja, ali trend ostaje isti. Volkswagen tada dodatno učvršćuje vodstvo (4032), Škoda raste na drugo mjesto (2398), a Suzuki praktički izjednačava rezultat s Toyotom. Među modelima i dalje kraljuje T-Cross sa 1876 registracija, ispred Vitare (1139) i Octavije (823). Tu se jasno vidi da dio privatnih kupaca ipak poseže za financiranjem putem leasinga kako bi došao do većih i skupljih modela od onih koje mogu kupiti za gotovinu ili na kredit.
Privatni kupci uključujući leasing – marke (TOP 10)
| Rang | Marka | Registracije 1–11/2025 (privatni kupci s leasingom) |
|---|---|---|
| 1. | Volkswagen | 4032 |
| 2. | Škoda | 2398 |
| 3. | Suzuki | 2388 |
| 4. | Toyota | 2372 |
| 5. | Hyundai | 1892 |
| 6. | Kia | 1781 |
| 7. | Dacia | 1715 |
| 8. | Renault | 1459 |
| 9. | Opel | 888 |
| 10. | Audi | 882 |
Dakle, tržište privatnih kupaca izrazito je racionalno i izrazito cjenovno osjetljivo. Mali SUV-ovi oko 20.000 eura apsolutni su pobjednici, dok poslovni korisnici i flotne prodaje guraju statistiku prema većim i skupljim modelima. Hrvatska automobilistička scena zato izgleda drukčije ovisno o tome gledamo li je kroz prizmu korporacija ili obitelji koje automobil kupuju iz vlastitog džepa.
Privatni kupci uključujući leasing – modeli (TOP 10):
| Rang | Model | Registracije 1–11/2025 (privatni kupci s leasingom) |
|---|---|---|
| 1. | Volkswagen T-Cross | 1876 |
| 2. | Suzuki Vitara | 1139 |
| 3. | Škoda Octavia | 823 |
| 4. | Renault Captur | 815 |
| 5. | Dacia Sandero | 791 |
| 6. | Suzuki SX4 | 735 |
| 7. | Hyundai Tucson | 701 |
| 8. | Kia Stonic | 666 |
| 9. | Škoda Kamiq | 616 |
| 10. | Dacia Duster | 605 |
U godini koja ulazi u završnicu, pobjednici su već jasni: Volkswagen među privatnim kupcima i Škoda u ukupnoj prodaji, dok je T-Cross kralj hrvatskih garaža.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.