Subaru je do danas prodao više od 23 milijuna osobnih automobila s pogonom na sve kotače što je više od bilo kojeg drugog proizvođača na svijetu
Marka Subaru općenito se smatra jednim od pionira i predvodnika pogona na sve kotače, a svoju kompetentnost u tome je godinama pokazivala na Svjetskom prvenstvu u reliju po čemu je ova japanska marka postala globalno poznata. Ali priča o zaista neobičnom proizvođaču koji je kroz povijest birao potpuno drugačiji put od većine konkurenata seže mnogo dalje u prošlost. 15. srpnja su proslavili svoj 70. rođendan, a ovo je priča o njihovoj povijesti.
Industrijska povijest ispisana je u Japanu 15. srpnja 1953., kada se pet velikih tehnoloških kompanija spojilo pod okriljem novoosnovane tvrtke Fuji Heavy Industries Ltd (FHI). Među njima je bilo pionirsko poduzeće u zrakoplovnoj industriji čiji korijeni sežu u daleku 1917. godinu, ali prije svega njegov novoosnovani automobilski odjel Subaru.
Danas bivši Fuji Heavy Industries Ltd. djeluje pod nazivom Subaru Corporation, a preimenovanje se dogodilo 2017. u povodu 100. obljetnice zrakoplovnog odjela tvrtke. To je bio i logičan potez s obzirom na to da je automobilski posao sada glavni oslonac japanske korporacije.
Naziv marke Subaru (japanski za "ujediniti") simbolizira upravo spajanje pet tehnoloških kompanija FHI grupe 1953. godine. S druge strane, Subaru se na japanskom odnosi na i na zviježđe Plejade. Dok je ova konstelacija u Hrvatskoj poznata i pod nazivom "Sedam sestara", u Japanu samo šest najsjajnijih zvijezda pripada sazviježđu Plejada - a taj broj odgovara pet kompanija osnivača FHI-ja, dopunjenih matičnom tvrtkom FHI. Šest zvijezda Plejade stoga do danas karakterizira Subaruov logo, koji je nastao na prijedlog Kenji Kita, prvog predsjednika FHI-ja.
Već 1954. godine je novi proizvođač automobila predstavio je svoj prvi osobni automobil, Subaru 1500. Bio je to prvi japanski automobil opremljen inovativnim monokokom, no proizvedeno je samo 20 predserijskih primjeraka.
Prvi serijski model Subarua bio je mnogo manji i jednostavniji Subaru 360, koji je predstavljen u proljeće 1958. Mali automobil s dvoja vrata "umiljatog dizajna" ispisao je japansku automobilsku povijest kao prvo serijski proizvedeno obiteljsko vozilo u tada novoj klasi malenih Kei automobila. Kasnije će ta klasa zavladati japanskim tržištem. Segment malih Kei automobila definiran je politikom koja je u startu davala porezne povlastice modelima obujma do 360 kubičnih centimetara i maksimalne duljine od tri metra, između ostaloga, kako bi se ubrzala motorizacija stanovništva. Pod nadimkom Ladybug ("Bubamara"), Subaru 360 postigao je neviđenu popularnost, čak i u SAD-u.
Pogon na sve kotače kod Subarua uveden je zbog toga što je elektroprivreda Tohoku Electric Supply Company objavila natječaj za veliku narudžbu za osobna vozila s pogonom na sva četiri kotača 1971. godine. U to je vrijeme energetska tvrtka zahtijevala vozilo koje je sigurno i prikladno za zimsku upotrebu. Bio je to izazov za koji je Subaru bio dobro pripremljen. Inženjeri Subarua uspješno su provodili testove pogona na sva četiri kotača s modelom 1000 Station Wagon od 1969. godine, i neposredno prije natječaja su predstavili prototip Subaru 1300 G 4WD, pa su zahvaljujući iskustvu uspjeli pobijediti na natječaju. Rezultat toga je bio novi Leone Station Wagon 1400 AWD.
Ovaj Subaru s kompaktnim 1,4-litrenim boxer benzinskim motorom bio je prvi automobil koji je prenio pogon na sva četiri kotača iz robusnog terenskog segmenta u masovno proizvedene klasične osobne automobile. Subaruova paleta modela s pogonom na sva četiri kotača brzo je rasla, 1975. je stigao limuzinski Leone, a nakon toga sportski pickup Brat za tržište SAD-a 1977. godine.
U osamdesetim godinama je Subaru pokrio gotovo sve klase svojim modelima s 4x4 pogonom. Tada je također stigao i moderniji stalni stalni pogon na sve kotače umjesto pogona na sva četiri kotača koji se u početku mogao uključivati i isključivati.
Simetrični pogon na sva četiri kotača koji je tipičan i jedinstven za Subaru postao je moguć s bokser motorima koje Subaru proizvodi od 1966. godine i dosljedno ih ugrađuje uzdužno. Od bokser motora koji je ugrađen duboko u vozilo do mjenjača, kardanske pogonske osovine i diferencijala stražnje osovine, cijeli pogonski sklop radi u jednoj liniji točno duž središnje osi vozila za sigurno iskustvo vožnje karakterizirano vrhunskom kontrolom . Ovaj "Symmetrical AWD" je nakon bokser motora postao Subaruov drugi zaštitni znak i posebnost koja ga ističe od ostalih.
U Europu je 1981. stigao Subaru 1800 4WD, nakon čega su uslijedili minibus Libero (1983.), mali Justy (1984.), te sportski modeli XT (1985.) i SVX (iz 1991.). Uspjeh Legacyja započeo je 1989. godine. S više od pet milijuna primjeraka, on i dan danas drži prvo mjesto kao najprodavaniji automobil na svijetu s pogonom na sve kotače. Od 1993. Impreza je iznenadila kao prva u kompaktnoj klasi sa standardnim pogonom na sva četiri kotača i etablirala se pod legendarnom oznakom WRX STI s ukupno šest svjetskih naslova kao gotovo nepobjedivi prvak u Svjetskom prvenstvu u reliju.
Godine 1995. Subaru Outback lansiran je kao prvi crossover karavan, a dvije godine kasnije popularni Forester je bio jedan od predvodnika SUV trenda. Subaru je do danas prodao više od 23 milijuna osobnih automobila s pogonom na sve kotače u više od pola stoljeća, čime je učvrstio svoju poziciju broj jedan proizvođača automobila s pogonom na sve kotače.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.