Uzrok brojnih svađa i rasprava automobilskih fanatika i obožavatelja utrka na četirima kotačima je pitanje koji su bolji vozači – oni koji sjede u kokpitu najbržih bolida i postižu brzine koje graniče sa zakonima fizike ili pak oni koji su toliko ludi da nevjerojatnim sposobnostima kontroliraju 'sirovi' trkaći auto u jurnjavi kroz šumu, snijeg ili led...
Mišljenja su, kao i uvijek – podijeljena. Fanovi Formule 1 govore kako nijedan relijaš ne bi mogao izdržati precizan i nevjerojatan tempo jedne utrke Formule 1, a kamoli napore koje iziskuje vožnja takvih bolida u sedamdesetak krugova, suludim brzinama i s velikom preciznošću svaki put, uz naravno G-sile nepodnošljive 'običnome' čovjeku. Sve to rame uz rame s dvadeset istih takvih momaka, svih u borbi za što bolji plasman.
Legendarni Michael Schumacher najbolji je primjer toga. Preciznim i ubitačnim tempom jenostavno je godinama nemilosrdno pobjeđivao svu konkurenciju koja mu se našla na putu. Kako bi se snašao u relijaškpom autu namijenjenom za WRC? I sam je jednom prilikom rekao kako 'užasno' respektira vozače WRC-a i smatra ih 'luđacima'. Naravno, u dobrome smislu. Spomenimo primjer relijaške legende – Sebastiena Loeba. Francuz je osvojio sve što se u reliju osvojiti da, bio je neprikosnoveni kralj WRC-a deset godina. Oprobao se i za volanom bolida F1 i tada ponovno očarao. Sudjelovao je na službenim testiranjima timova u F1 za sezonu 2008. Za upravljačem Red Bullova bolida ostvario je osmo mjestu između sedamnaset pravih vozača u F1.
Uvjeren sam kako bi vrhunski vozač svjetske klase, jedne od ovih različitih disciplina, bio jednako brz u objema, ako u jednadžbu stavimo konkurentan automobil/bolid i dovoljno vremena za trening. I vozači WRC-a i vozači F1 među najsposobnijim su ljudima za upravljanje vozilima na svijetu, a brojni primjeri govore kako su se vozači F1 uspješno okušali u WRC-u i obrtnuto. Mislim kako je ovakva usporedba totalno nepotrebna, odnosno miješanje krušaka i jabuka.
Vozači u ovim disciplinama autosporta vrhunski su u onome što rade, a što je teže zaista nije bitno pitanje. Zašto? Upravo stoga što nitko od nas nije nikada bio u njihovoj koži, nismo bili niti vozači Formule 1, niti vozači svjetskoga relijaškog prvenstva. Imajući to na umu, ostaje nam jedino da zaključimo kako su i vozači relijaških automobila i vozači bolida klasa za sebe, koju ne treba uspoređivati, a kada bi se i moralo, brojni dokazi upućuju na to da što god im dali u ruke pravi vozači svjetske klase bit će u tome dobri.
Možda se većina nas (obožavatelja utrka) prije može poistovjetiti s vozačima WRC-a, jer nam je taj 'svijet' ipak nekako bliži. Tu se voze auti, ne bolidi, utrke se voze na šumskim putevima i asfaltiranim cestama. Sve nam je to nekako prirodnije i bliže, a svijet Formule 1 je ipak nešto sasvim drugačije, daleko i posebno na svoj način. Na kraju ostaje jedino da kažem, divim se i jednima i drugima. I Schumacher, Raikkonen, Senna, kao i McRae, Loeb ili Ogier snašli bi se u svemu što bi im dali u ruke, pod uvjetom da ima četiri kotača, upravljač i papučicu gasa.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
makka
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.