Početna Moto 3016 pregleda

Zašto ginu motociklisti: Tko je kriv za kobne nesreće?

U prvih devet mjeseci poginulo je 49 motociklista, u listopadu još 5, za najcrnjega vikenda čak 8. Ne luduju i ne ginu zapravo najmlađi. Svaki 4. poginuli bio je stariji od 50, svaki treći u dobi od 30 do 40 godina, a “samo” je po 5 žrtava u dobi od 16 do 24 i od 24 do 30 godina...

 

Idemo 'u glavu'! Statistika je neumoljiva i već na prvu, potkraj sezone uživanja i utrkivanja na motociklima, skuterima i mopedima, pokazuje koju cijenu za to plaćamo. Od 1. siječnja do 30. rujna u nesrećama je poginulo 49 motociklista, izvijestila nas je Služba za odnose s javnošću MUP-a RH. Od 49 poginulih, 46 osoba bile su vozači, redom muškarci, a tri putnici, sve osobe ženskoga spola.Od 46 poginulih vozača motocikala 32 ili 69,6 posto skrivilo je nesreću u kojoj je stradalo. A od svih 49 vozača i putnika koji su poginuli na motociklima, njih pet, a svi su bili muškarci i vozači, nije koristilo zaštitnu kacigu. Svaki deseti. Utvrđeno je 4757 prekršaja nekorištenja kacige kod vozača i putnika.

Author:

Uloga kacige neprocjenjiva je, iako pruža bitnu a ne i potpunu zaštitu. Najučinkovitija je zaštita glave, a to je jako važno, jer  su tri od četiri smrtna ishoda posljedice ozljeda glave. Kaciga mora biti propisna, homologirana i uredno pričvršćena, obvezna je, a kazna za vožnju bez nje je 1000 kuna, uz obvezno isključenje iz prometa.Ukupno je u prvih devet mjeseci u prometu poginulo 240 sudionika.

Author:

Opće je uvjerenje kako na dvama kotačima najčešće luduju i ginu mladi. No u ovoj motociklističkoj sezoni više je nego svaki četvrti poginuli bio u dobi od 50 ili više godina, njih 15 u dobi od 30 do 40 godina, 11 su bili stariji od 40 a mlađih od 50 godina, a samo ih je po pet bilo u dobi od 16 do 24 godine i od 24 do 30 godina. Nitko mlađi od 16 godina nije poginuo. Ukupno je u prvih devet mjeseci u cestovnome prometu poginulo 240 sudionika. 


Nažalost, tako je tri mjeseca prije isteka 2018. premašen ukupan broj poginulih motociklista u cijeloj 2017. godini. S petoricom onih koji su smrtno stradali u listopadu, do zaključenja ovoga broja, već ih je 54, četiri više nego 2017. i šest više nego cijele 2016. godine. 

Author:

A malo je motociklista koji su već spremili svoje ljubimce u garaže, podrume i šupe, jer ovo 'bablje ljeto' kao da nema kraja. Dani su mahom sunčani, temperature su samo noću, ujutro i predvečer niske, pa su ceste danju pune vozila na dvama kotačima. Bolje opremljeni vozit će ih i do kraja godine. Posve je sigurno da će ova crna statistika poprimiti veoma zabrinjavajuće razmjere.
Lani je, na isteku godine, na našim prometnicama bilo 85.120 registriranih mopeda i 69.148 registriranih motocikala. U tih 365 dana dogodilo se 2526 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, 174 više nego u 2016. Osim 50 poginulih, ozlijeđena je 1961 osoba(662 teže i 1299 lakše), odnosno 96 više u odnosu na 2016. godinu. Dakle, suprotno ciljevima strategija o sigurnosti u cestovnome prometu, broj poginulih i ozlijeđenih motociklista povećava se. Evo potvrde: vozači mopeda i motocikala sudjelovali su lani u 9 posto svih nesreća, u svakoj 11-oj, međutim u ukupnome broju stradalih osoba njihov udjel je 13,5 posto, od čega kod poginulih osoba 15,1, a ozlijeđenih 13,4 posto. 

Author:

Još je jedan statistički podatak zapanjujuć: učestalost smrtnoga stradavanja vozača ove kategorije vozila više je nego dvostruko veća u odnosu na stradavanje sudionika ostalih prometnih nesreća. Od lanjskih svih 34.368 prometnih nesreća, prosječno je na svakih 103,8  nesreća smrtno stradao jedan sudionik, spram 2526 prometnih nesreća ove kategorije sudionika (motociklisti), u kojima je jedan poginuo prosječno na svakih 50,2 nesreća.

Author:

Vozači motocikala i mopeda prouzročili su lani 1321 ili 52,3 posto od 2526 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, dakle više nego svaku drugu. A 9,8 posto svih nastradalih vozača i putnika na motociklima i mopedima nije koristilo zaštitnu kacigu, od čega 16 posto (svakih 6,3) kod poginulih, 11,6 posto (svakih 8.6) kod teško ozlijeđenih i 8,7 posto (svakih 11,5) kod lakše ozlijeđenih.Jedna od najčešćih pogrešaka vozača motocikala i mopeda je nepredviđanje poteza drugih sudionika u prometu, osobito vozača auta, a posebno za prolaska motociklom pokraj parkiranih ili vozila u koloni.

VIDEO Zbog goleme ptice dva motociklista sudarili se brzinom 170 km/h

Manje iskusni često precjenjuju svoje vozačke sposobnosti pa je to dvoje opasna kombinacija. Mnogi voze po nogostupima, u pješačkim zonama, na površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila. Mahom svi pretiču i obilaze kolone po kolniku za vozila iz suprotnoga smjera. Neki  upravljaju neregistriranim ili  vozilom kojemu je istekla prometna dozvola, voze bez vozačke dozvole i pod utjecajem alkohola, uklanjaju blokade na mopedima...

Autom nasrnuo na motociklista | Author: YouTube foto: YouTube

Vozači mopeda i motocikala moraju cijelu godinu voziti s upaljenim kratkim svjetlima i danju, a u protivnome slijedi novčana kazna u iznosu 300 kuna. Nošenje posebnih motociklističkih odijela nije zakonom propisano, no stalno korištenje motociklističke jakne, hlača, kombinezona, rukavice, čizama, štitnika... preporučeno je svima, ne samo kao zaštita od vremenskih neprilika, nego i od mogućih ozljeda. Također se sugerira da se radi bolje uočljivosti koriste dijelovi motorističke opreme u što 'življim' bojama.

Author:

Unatoč brojnim prijašnjim apelima i pozivima da se više pažnje posveti sigurnosnom aspektu vožnje, slab je njihov odjek u motociklističko-mopedističkoj populaciji. Stoga policija iznova apelira na mopediste i motocikliste da se kreću propisanom brzinom, da ju prilagode uvjetima na kolniku, da upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom kategorijom, vozilima koja su registriran, odnosno vozilima koja imaju važeću prometnu dozvolu. Stoga policija podsjeća i na obveze i na kazne.

Tragični travanj: Poginulo 28 osoba, a za vikenda čak 6 motociklista | Author: Dusko Jaramaz/PIXSELL foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Prekoračenje dopuštene brzine – novčane kazne su od 300 do 15.000 kuna ili kazna zatvora do 60 dana, uza, za najveća prekoračenja brzine, određivanje do 3 negativna prekršajna boda i izricanje zaštitne mjere oduzimanja vozačke dozvole,
Za nepostavljanje registarske pločice na vidljivo mjesto kazna je 300 kuna. Na ovo podsjećano jer sakrivši tablicu mnogi se 'osokole' pa rade opasne preršaje. Upravljanje mopedom ili motociklom bez položena vozačkog ispita stoji od 5000 do 15.000 kuna ili 60 dana zatvora. Za upravljanje motociklom koji nije registriran ili je istekla prometna dozvola više od 15 dana kazna je 2000 kuna.
Upravljanje mopedom ili motociklom kojemu je isteklo važenje prometne dozvole do 15 dana kažnjava se sa 700 kuna.

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.