Početna Novosti 2287 pregleda

Baterija VW-a ID.3 ima 93 posto kapaciteta nakon 100.000 km

FOTO: Volkswagen

Veliki test ADAC-a otkriva mnoge detalje koji kupce zanimaju vezano uz vožnju i vlasništvo električnog automobila kao što su troškovi održavanja, realni doseg, punjenje u praksi i degradacija baterije

Njemački ADAC je obavio maratonski test električnog Volkswagena ID.3 (model prije redizajna iz 2020. godine). Nakon 100.000 pređenih kilometara zaključili su da je doseg automobila sa 77 kWh baterijom sasvim dovoljan. Automobil je na testu često ostvarivao deklarirani doseg od ostvarivao od 525 km, a na autocesti je pri nižim brzinama bilo moguće čak 400 kilometara. Na nižim temperaturama ispod nule taj je doseg ipak padao na 300 do 320 km. Obavljen je i ekstremni test vožnje iz Münchena do glečera Rettenbach na nadmorskoj visini od oko 2700 metara i natrag do Münchena pri temperaturi do minus devet stupnjeva. Na ovom testu koji se sastojao od vožnje do  automobil je prešao oko 400 kilometara s jednim punjenjem baterije. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Tijekom maratonskog testa zaključili su i da su pauze za punjenje od tridesetak minuta na ultrabrzim punjačima sasvim dovoljne za putovanje jer baterija bi se gotovo uvijek od između 10 i 30 posto stanja napunjenosti napunila do oko 80 posto za samo pola sata. NO pri niskim temperaturama snaga punjenja je redovito bila manja. Testnim vozačima ADAC-a nije se se svidio infotainment sustav ID.3 koji je, prema njima, spor, dok je upravljanje funkcijama automobila dosta nepraktično zbog dodirnih komandi za regulaciju temperature i glasnoće ispod zaslona Infotainmenta koje nisu osvijetljene i dodirnih tipki na volanu koje su "bez osjećaja i komplicirane za korištenje". I povezivost automobila bi mogla biti bolja. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Unatoč svim kritikama opći zaključak ADC-a nakon 100.000 kilometara je pozitivan: automobil je dobar u vožnji, nudi udoban prostor za četiri osobe i dovoljno velik prtljažnik. Na dugim putovanjima, uravnotežen ovjes i dobra sjedala osiguravaju udobnost. Živahna ubrzanja i mali krug okretanja impresivni su u gradskoj vožnji.

Održavanje automobila pokazalo se relativno jeftinim jer VW ID.3 mora na servis samo svake dvije godine, bez obzira na kilometražu. Auto je tako na prvi redoviti servis otišao tek kada je imao 74.271 kilometara.

Automobil je imao samo i jedan problem zbog kojeg je morao na popravak u servis. Na oko 55.000 kilometara začulo se škljocanje straga desno, što se pripisalo neispravnom pogonskom vratilu. Problem nije nepoznat u VW-u. Popravak je obavljen besplatno u okviru jamstva no  bila su potrebna dva pokušaja popravka. Naime škljocanje se ponovo vratilo malo prije 100.000 kilometara.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Kako bi se utvrdilo starenje baterije, vozilo je više puta tijekom testa podvrgnuto neovisnim provjerama baterije na ispitnom stolu i na cesti tijekom testa izdržljivosti. Utvrđeno stanje zdravlja (SoH) pogonske baterije bilo je nešto više od 93 posto nakon 100.000 kilometara. Ova vrijednost je znatno iznad 74 posto koje VW obećava na 100.000 kilometara kao dio svog jamstva na bateriju.

ADAC još uvijek nije završio s testom ID.3. Sljedeći cilj sada je 160.000 kilometara, nakon čega istječe jamstvo proizvođača na bateriju i rizik od potencijalnog kvara baterije prelazi na kupca. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se baterija i ostatak automobila ponašati u nastavku testa. 

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.