Ta očigledno ogromna svota novca slijeva se u mali dio tržišta, koji iznosi manje od jedan posto prodanih 90 milijuna vozila. U sljedećih pet godina vodeći proizvođači automobila pripremat će desetke novih električnih i hibridnih automobila.
Samo Ford ovih dana planira uložiti 11 milijardi dolara u razvoj i proizvodnju električnih vozila, a svi ostali proizvođači u proizvodnju baterija i električnih automobila kane uložiti sredstva ukupno vrijedna preko 90 milijardi dolara, s tendencijom rasta. Američki proizvođači spremaju se uložiti najmanje 19, Nijemci 52 a Kinezi 21 milijardu dolara. Očekuje se kako bi do 2030. godine u Americi prodaja električnih automobila mogla doseći 15 do 20 posto prodaje novih vozila.
Ovaj porast ulaganja pokazatelj je reakcije na regulative o smanjenju emisije štetnih ispušnih plinova u Europi i Kaliforniji. I dok je evidentan Teslin uspjeh u prodaji električnih limuzina i SUV-ova, svi ostali proizvođači žele dio kolača, odnosno tržišta, za sebe. Svjesni su kako onaj tko bude prvi ima i najveće šanse za uspjeh. Njemački Daimler najavio je ulaganje najmanje 11,7 milijardi dolara u razvoj deset potpuno električnih automobila i četrdeset hibrida. Najveće investicije pak najavljuje Volkswagen, koji do 2030. godine ulaže 40 milijardi dolara.
Američki General Motors otkrio je kako planira do 2023. godine uvođenje 20 novih električnih i hibridnih modela, no nije otkrio koliko novca kani uložiti. Ni kineski proizvođači, odnosno partneri Forda, VW-a i GM-a, nisu otkrili točne iznose, ali prijete agresivnim investicijskim planovima. Bilo kako bilo, tržište električnih automobila zahuktalo se do usijanja, konkurencije je sve više, a kupci će odlučiti koje će tvrtke profitirati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.