Novi zakon bi trebao donijeti mnoge novosti vezane uz obavezna auto osiguranja
Spremaju se velike promjene vezane uz obavezna automobilska osiguranja od kojih bi trebali profitirati vlasnici vozila (osiguranici), serviseri ali i država.
"Na pomolu su tektonske promjene, jer ruši se monopol osiguravajućih društva koja su obilato iskorištavala monopolističku poziciju na tržištu. Ruše se standardi koji su omogućavali osiguravajućim društvima monopol, privilegije i enormne dobiti, a sve na štetu osiguranika, servisera, potrošača, države", izvijestili su iz "Hrvatske udruge auto struke" (HUAS).
Iz HUAS-a su izjavili: "EU standardi napokon u Hrvatskoj! Cilj izmjena Zakona o osnovnom auto osiguranju je povećati prava osiguranika, osigurati da se auti nakon nesreća dovedu u prvobitno stanje, smanjiti monopol osiguravatelja, ukinuti poražavajuće niske satnice rada koje plaćaju osiguravatelji serviserima, smanjiti nagodbe, sivu zonu, fušeraj... Za EU standarde!"
Novi zakon bi trebao donijeti mnoge novosti. Nakon prometne nezgode nećete morati ići na obaveznu procjenu štete u osiguravajuća društva. Prijava štete i dalje će se odvijati na poznati način, no procjenu će moći samostalno uraditi i svi licencirani serviseri. Osim u servisima procjena će se i dalje moći obavljati kod samih osiguravatelja, a moći će se koristiti i usluge vještaka.
Novim zakonom bi se nagodbe koje nameću osiguravatelji svele na razumnu mjeru. Iz HUAS-a tvrde da trenutno osiguravatelji ne žele popraviti na 70 posto šteta po EU standardima. Upravo toliko šteta završi s nagodbama.
Cilj ove promjene je suzbiti neponavljanje vozila, popravak "u fušu" i odljev PDV-a od 30 milijuna eura godišnje. Zbog takvih popravaka sigurnost vozila postaje sve manja, a prosječna starost vozila sve veća. Bit novog zakona je da i osiguravatelji i osiguranici imaju ona prava i obaveze koje postoje u EU, da se bitno smanji broj nagodbi, da se onemogući izbjegavanje plaćanja PDV-a, da se spriječi siva zona i spriječi tako veliki broj tehnički neispravnih automobila, tvrdi HUAS.
Kad je riječ o osiguranjima stižu ogromne promjene čitavog sustava obrade, procjene i isplate šteta. Potrošači dobivaju veća prava, a osiguravatelji gube privilegiranu poziciju u kojoj su sami određivali visinu i naknadu štete, a nerijetko su se koristili i nagodbama. Čak 70 posto šteta rješavali su tako, a to je imalo za posljedicu da se popravci obavljaju nekontrolirano, da se nerijetko auti uopće ne popravljaju, da se ugrožava sigurnost u prometu, da se vozila 'sklepaju' po fušeraijima i po principu sam svoj majstor", izjavio je odvjetnik Antonio Đureta koji je predsjednik HUAS-a.
Prema prijedlogu novog Zakona o obaveznim osiguranjima u prometu, kojeg je Ministarstvo financija uputilo u javnu raspravu 3. svibnja, na svoje će doći ponajprije osiguranici, jednako tako i brojni serviseri koji će se staviti u relativno ravnopravan položaj s osiguravateljima, no ponešto bi mogla zaraditi i država, jer kod nagodbi osiguravatelji nisu plaćali PDV. Javna rasprava, ili kako se sad zove e-savjetovanje, trebala bi biti gotovo do 3. lipnja. Tada će konačni prijedlog novog, izmijenjenog Zakona biti dostavljen Vladi, a potom i Saboru. Pri izradi prijednola zakona sudjelovali su i brojni specijalisti iz područja zaštite potrošača, auto biznisa, pravnici, državni službenici. Prema nekim procjenama, sve vezano uz nove standarde trebalo bi zaživjeti već na jesen.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.