Početna Auto 376 pregleda

Ovo je novi Renault Twingo: Košta 20.000 eura i stiže iz Slovenije

FOTO: Renault

Novi Twingo vraća ideju malog, pristupačnog i pametno osmišljenog gradskog auta. Nudi prostor gotovo kao Clio, jednostavnu tehnologiju i pogon koji smanjuje trošak vožnje

Nakon modela 4 i 5, Renault je još jednom dokazao da zna kako oživjeti vlastitu povijest u modernom električnom autu. Četvrta generacija Twinga, predstavljena u Parizu vraća se korijenima modela iz 1992., ali u električnom ruhu i s cijenom nižom od 20.000 eura. Novi Twingo ne želi biti samo još jedan retro pokušaj, nego logičan nastavak Renaultove električne ofenzive.

Author: Renault foto: Renault

Ulog je visok, jer A segment je u deset godina s milijun novih auta godišnje pao na oko 600 tisuća, no Renault smatra da ima rješenje. Twingo bi trebao ponuditi prostor i opremu kao Clio, zadržati pristupačnost i pritom biti u stanju odgovoriti na kineske konkurente. Proizvodnja ostaje u Novom Mestu, u jednoj od najboljih Renaultovih tvornica, što je važna poruka za europsku industriju.

Author: Renault foto: Renault

Dizajn je svjesna posveta prvom, legendarnom, Twingu. Prednja svjetla s LED prstenom i tri horizontalna proreza su prepoznatljivi detalji koji sada dolaze u suvremenom izdanju. Sam automobil je jako narastao, ali je ostao prilično malen. Dugačak je 379 cm pa je za 36 centimetara dulji od originala, no zadržao je mali krug okretanja od 9,9 metara. Twingo odsad ima petera vrata, što ga čini praktičnijim za obitelj, a dojam dodatno podižu deseci detalja, od reljefnih logotipova u recikliranoj plastici do vodenog žiga u stražnjem staklu.

Author: Renault foto: Renault

Kabina je potpuno nova, ali i dalje jednostavna za korištenje. Digitalna instrumentna ploča od 7 inča nalazi se ispred vozača, dok središnji zaslon od ima 10,1 inča. Infotainment je OpenR Link s podrškom za Google i ChatGPT. Francuzi nisu štedjeli na klasičnim tipkama i kontrolama, što je pohvalno. Klimatizacija se tako podešava trima okretnim kotačićima s malim zaslonima.

Author: Renault foto: Renault

Dodatak praktičnosti je preklopivo suvozačevo sjedalo i klizna stražnja klupa. Straga ima neočekivano mnogo mjesta za koljena, a prtljažnik s 360 litara je po kapacitetu na razini osjetno većih gradskih auta. Sjedala se više ne razvlače u ležaj kao u originalu, no Twingo svejedno ostaje vrlo prilagodljiv i upotrebljiv u svakodnevici.

Author: Renault foto: Renault

Tehničku osnovu čini AmpR Small platforma, zajednička s modelima R4 i R5, no baterija je osjetno manja - 27,5 kWh. Deklarirani doseg od 263 kilometra za mali gradski automobil djeluje sasvim u redu, a potrošnja od nešto iznad 10 kWh na 100 km je vrhunska. Punjenje je prilagođeno maloj bateriji. Serijski AC punjač od 6,6 kW puni bateriju za oko 4 sata i 15 minuta, opcijski 11 kW skraćuje vrijeme punjenja na oko 2 sata i 35 minuta, a na DC brzim punjačima moguće je puniti maksimalnom snagom od 50 kW i tako napuniti bateriju s 10 na 80 posto za približno 30 minuta.

Author: Renault foto: Renault

Električni motor od 82 KS i 175 Nm smješten je sprijeda. Masa oko 1200 kilograma znači da je Twingo i dalje prilično lagan auto što će se sigurno osjetiti i u vožnji, a prednja osovina preuzeta s R5 i stražnja torzijska iz Captura trebale bi donijeti poznatu Renaultovu elastičnost na neravninama. Vozači koji vole finese cijenit će ručice za podešavanje razine regenerativnog kočenja i mogućnost vožnje jednom papučicom, rijetke opcije u ovoj klasi.

Author: Renault foto: Renault

Twingo je razvijen neuobičajeno brzo. Od koncepta 2023. do serijskog modela prošle su samo dvije godine. Ključ je bio novi razvojni centar u Šangaju s oko 150 inženjera koji su direktno radili s dobavljačima, sinkronizirani s tehničkom bazom u Guyancourtu. U sklopu plana Renaulution, Twingo je četvrti stup linije koja je već donijela novi R5, R4 i redizajnirani Clio, te nadopunjuje električnu ponudu s Meganom i Scenicom.

Author: Renault foto: Renault

Cjenovno i konceptualno cilj je jasan. Twingo ispod 20.000 eura ulazi segment gdje su se do sada nudili samo kineski električni auti. Prednost Renaulta je što nudi europsku proizvodnju, poznatu servisnu mrežu i dizajn koji kupci već prepoznaju.

Author: Renault foto: Renault

U konačnici, novi Twingo vraća ideju malog, pristupačnog i pametno osmišljenog gradskog auta. Nudi prostor gotovo kao Clio, jednostavnu tehnologiju i pogon koji smanjuje trošak vožnje. Konkretne cijene za Hrvatsku kao i datum početka prodaje još nisu otkriveni.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.