Početna Novosti 14748 pregleda

Rimac Nevera se prvi puta utrkivala na stazi: Završila je sedma i postavila rekord

FOTO: YouTube

VIDEO Iako se sedmo mjesto čini kao ne previše dobar rezultat valja istaknuti kako svih šest automobila koji su bili brži od Nevere nisu cestovni, a hrvatski auto je bio brži i od aktualnih WRC automobila

Rimac Nevera je nevjerojatno brza na ravnoj cesti ili stazi. To jako dobro znamo jer je Nevera to nekoliko puta dokazala postavljanjem rekorda za ubrzanja. Najimpresivniji rekordi koje trenutno drži je najbrže ubrzanje za serijski cestovni auto od 0 do 100 km/h za nevjerojatne 1,74 sekunde i podjednako spektakularno brzih 402 metra (1/4 milje) za 8,25 sekundi.

Author: YouTube foto: YouTube

No mnogi su se pitali može li Nevera biti brza i na trkaćoj stazi imajući prvenstvenu na umu vrlo veliku masu automobila. Sada je dokazano da može biti vrlo brza, ali daleko od toga da je toliko impresivna kao na ravnom pravcu. Nevera se natjecala na legendarnoj brdskoj utrci u sklopu Festivala brzine u Goodwoodu i osvojila 7. mjesto u vrlo žestokoj konkurenciji. Za volanom automobila sjedio je dugogodišnji testni vozač Rimca Miro Zrnčević Mrgud koji je brdsku stazu dugačku 1866 metara prešao za 49,32 sekunde. Za najbržim autom moćnim McLarenom Solusom (45,34 min) je zaostao malo manje od četiri sekunde.

Iako se sedmo mjesto čini kao ne previše dobar rezultat valja istaknuti kako svih svih šest automobila koji su bili brži od Nevere nisu cestovni. McLaren Solus je auto namijenjen samo za trkaće staze, drugi Subaru GL Family Huckster specijalna prerada za Travisa Pastranu, dok je treće mjesto zauzeo stari McLarenov bolid Formule 1 iz 70-ih godina - McLaren-Cosworth M26. Četvrti je bio trkaći Porsche 911 GT3 Cup, peti trkaći Nissan Skyline GT-R R32 Calsonic, a šesti Chrysler Viper GTS-R, također trkaći auto. Nevera je iza sebe ostavila vrhunske automobile poput aktualnih WRC automobila iz Forda i Hyundaija te trkaći Ferrari 488 Challenge i ujedno postavila rekord staze za cestovne elelktrične automobile u Goodwoodu. 

Brdska utrka u Goodwoodu zamišljena je kao vrhunac višednevnog Festivala brzine koji svake godine privlači stotine tisuća posjetitelja i koji mnogim proizvođačima služi kao mjesto za prezentaciju njihovih novih sportskih modela. Zanimljivost utrke je ta da se u njoj natječu vrlo različiti tipovi automobila od novih i starih trkaćih modela, preko ludih prerada do serijskih cestovnih auta. Nema nikakvih ograničenja kada je u pitanju automobil pa se često na stazi mogu jedan nakon drugog vidjeti auti koji se ne bi smjeli natjecati skoro nigdje drugdje. Dobar primjer za to je i apsolutni rekorder staze, električni McMurtry Spéirling koji je nevjerojatno brz zahvaljujući ogromnom ventilatoru koji siše zrak ispod auta i tako ga lijepi na cestu. McMurtry Spéirling je prošle godine ostvario vrijeme od 39,08 sekundi i uništio konkurenciju, no ove se nije natjecao da bi i drugi dobili šansu. 

Iako se utrka u Goodwoodu ne računa za nikakvo prvenstvo riječ je o vrlo gledanom događaju na kojem ima itekako ozbiljnih trkaćih auta, pa uspjeh Rimca i Mire Zrnčevića Mrguda možemo bez pretjerivanja svrstati među neke od najviđenijih automobilističkih uspjeha Hrvata posljednjih nekoliko desetljeća. 

Rezultati utrke u Goodwoodu:

1. Marvin Kirchhöfer McLaren Solus GT 45.34
2. Travis Pastrana Subaru GL Family Huckster 46.37
3. Michael Lyons McLaren-Cosworth M26 46.89
4. Adam Smalley Porsche 911 GT3 Cup 47.40
5. Jake Hill Nissan Skyline GT-R R32 (Calsonic) 48.18
6. Florent Moulin Chrysler Viper GTS-R 48.29
7. Miro Zrnčević Rimac Nevera 49.32
8. Adrien Fourmaux Ford Puma WRC 49.47
9. Andrew Morrow Ferrari 488 Challenge 49.88
10. Olaf Manthey Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 51.44

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.