Početna Novosti 7231 pregleda

Rimac planira razviti novi pogon na dizel, plin ili vodik

FOTO: Davorin Višnjić / PIXSELL

Mate Rimac otkrio je da "traže" potpuno novu tehnologiju koja bi mogla koristiti fosilna goriva za proizvodnju električne energije

Rimac je svjetsku slavu stekao razvojem i proizvodnjom brutalno snažnih i brzih električnih automobila poput Concepta One i Nevere, no u budućnosti bi hrvatska tvrtka mogla proizvoditi i automobile koje pokreću fosilna goriva. Mate Rimac je u razgovoru za Autocar otkrio da "traže" novu tehnologiju koja bi mogla koristiti fosilna goriva za proizvodnju električne energije.

Author: Rimac Automobili foto: Rimac Automobili

Iako ovaj opis zvuči kao nešto što već imamo, odnosno hibridni automobili, Rimac planira razviti nešto potpuno drugačije. Kako je objasnio Mate Rimac, tekuća goriva koja se pregrijavaju, uključujući "LPG, vodik i dizel" mogla bi generirati električnu energiju za pogon elektromotora. Pregrijavanje (eng. Superheating)  je povišenje temperature tvari iznad temperature faznoga prijelaza bez promjena agregatnoga stanja, odnosno zagrijavanje tekućine iznad točke ključanja bez prelaska u drugo agregatno stanje. Pregrijana tvar tada se nalazi u nestabilnom stanju u području druge faze. Čistu je vodu na primjer moguće pod posebnim uvjetima zagrijati sve do 180 °C bez faznog prijelaza u vodenu paru.

Prema Rimcu, ova tehnologija bi teške baterije učinila zastarjelima, jer bi bila mnogo lakša i kompaktnija od njih, a i punjenje goriva je mnogo brže od punjenja baterija. Mate Rimac je objasnio je da njegova tvrtka “nije isključivo električna”, već “radi ono što je u tom trenutku najuzbudljivije”. Dodao je da je cilj novog programa ispitati održivost takozvanih "nanocijevi" i otkriti mogu li se koristiti kao učinkovit izvor energije za vozilo.

U SERIJI 2026. Rimac: Plan je proizvoditi desetke tisuća robotaksija godišnje

Rimac je priznao da su identificirali startup koji je eksperimentirao s ovom tehnologijom u "malom opsegu" s obećavajućim rezultatima. Prema prvim ispitivanjima, nanocijevi bi mogle raditi s učinkovitošću od 80%. To je znatno više u usporedbi s prosječnom učinkovitošću motora s unutarnjim izgaranjem. Što se tiče nusproizvoda pregrijavanja tekućih goriva, oni uključuju CO2 i druge plinove, ali u puno manjim količinama u odnosu na emisije klasičnih automobila s motorima na unutarnje izgaranje.

Mate Rimac nije ulazio u detalje kada bi ovakva tehnologija bila spremna za proizvodnju. Međutim, sugerirao je da bi program mogao imati veliko značenje za cijelu automobilsku industriju, a posebno za sportske automobile koji su najosjetljiviji na problem mase i veličine baterija. 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • verdad

    Od fosilnog goriva izčarobirat nešto za štorm?!?? 🤔🤔 Sumnjam da bu to prošlo kako gore busevi na štorm po EU, dapače i dapile mnogo košta održavanje kočija na štrom, potvrdili rent-a-carovci. Živeli nitro autići! ;) 🍹

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.