Dijeljenjem pogonske osnove između trkaćeg automobila, Toyote GR i Lexusa, projekt postaje održiv, a istodobno zadržava ekskluzivnost
Unatoč globalnom trendu smanjivanja motora i elektrifikaciji, Toyota je potvrdila ono što su mnogi ljubitelji performansi potajno priželjkivali, potpuno novi V8 biturbo motor. Ova odluka je još jedan hrabri potez proizvođača koji unatoč pritiscima emisijskih normi ne odustaje od svojeg jedinstvenog smjera kojim cilja ponuditi sve pogone koje kupci žele.
Na Japan Mobility Showu 2025. predsjednik Toyotina odjela za pogonske sustave, Takashi Uehara, potvrdio je da novi V8 nastaje unutar iste modularne obitelji kao i budući Toyotini motori od 1,5 i 2,0 litre. To znači da inženjeri koriste jedinstvenu tehničku osnovu, prilagodljivu za modele od gradskih hatchbacka do superautomobila. U konceptnom GR Yarisu M, dvolitreni motor G20E već razvija više od 400 KS, a Uehara kaže kako je novi V8 "u osnovi srodan tom motoru, samo s dvostruko više cilindara, dva turbopunjača i znatno većom snagom".
 
Toyota planira novi V8 hibrid, ali ne kao plug-in sustav. Električni dio bit će više orijentiran na podršku performansama i trenutačan odaziv, a ne na vožnju bez emisija. Ovaj motor debitirat će u novom GR supersportskom modelu, a paralelno će se pojaviti i u Lexusu, kao srce budućeg sportskog coupea (na slikama).
Na pitanje hoće li luksuzna marka dobiti pristup istom motoru, Uehara se nasmiješio i rekao. "Jeste li vidjeli Lexus Sport Concept? To je taj auto". Tim riječima praktično je potvrdio da će i Lexus koristiti novu tehnologiju, no u drukčijoj izvedbi. Dok će Toyota GR varijanta imati izraženo agresivan i gotovo trkaći karakter, Lexusova verzija bit će sofisticiranija, s glatkijim odazivom i profinjenijim tonom ispuha.
 
Ekonomska logika također je jasna. Razvijati potpuno novi motor samo za jedan model bilo bi preskupo. Dijeljenjem pogonske osnove između trkaćeg automobila, Toyote GR i Lexusa, projekt postaje održiv, a istodobno zadržava ekskluzivnost.
Zanimljivo je da Toyota nije usamljena u obrani osmerocilindraša. Mercedes-AMG priprema novi V8, BMW radi na nadogradnji svog V8 motora kako bi zadovoljio buduće norme, Porsche planira zadržati V8 barem do 2035., a Mercedes još uvijek čuva i svoj legendarni V12. Dakle, još uvijek ima nada za velike motore koji bude emocije.
 
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
     
        
    
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.