Prije nego što su modeli s oznakom S i RS postali simboli Audijeve moderne brzine, postojao je jedan Audi koji je dokazao da limuzina može biti brža od mnogih egzotičnih jurilica. I ne, nije riječ o R8 ili RS6, nego o prvoj generaciji S4, izvedenici tadašnjeg Audija 100, koja je 2012. na slanim ravnicama Bonnevillea postala najbrža limuzina na svijetu.
Ovaj konkretni primjerak, star 32 godine, danas se prodaje na aukciji. No, on odavno nije serijski. Originalni S4 iz 1993. imao je 2,2-litreni turbobenzinski peterocilindraš s 230 KS i pogon na sve kotače, ovaj automobil je potpuno druga priča.
Vlasnik i tvorac projekta, Jeff Gerner iz američke radionice Four Ring Performance, uzeo je tvornički motor i ugradio hrpu posebnih dijelova izrađenih od aluminija, a na sve to dodao ogroman BorgWarner S400SX turbopunjač. Rezultat je bio nevjerojatnih 1170 KS i 957 Nm i to izmjerenih na kotačima, ne na radilici.
Takva snaga tražila je i poseban poligon za testiranje. Na Bonneville Speed Weeku 2012. ovaj S4 je dosegnuo maksimalnu brzinu od 420 km/h, a prosjek dviju mjerenih vožnji bio je 383 km/h, što mu je tada donijelo titulu najbrže limuzine na svijetu. Kako bi vio donekle siguran pri takvim brzinama, automobil je dobio kompozitna stakla, zaštitni kavez, sustav za gašenje požara i padobran za kočenje. Sve to je i danas na njemu. Iako izgleda spremno za novo rušenje rekorda, prodavatelj tvrdi da bi se s manjim preinakama mogao registrirati za cestu u nekim američkim saveznim državama.
U Audijevoj povijesti, S4 iz 1993. nije najpoznatiji model, ali među poznavateljima ima kultni status zbog kombinacije kompaktnog formata, pogona na sve kotače i legendarnog peterocilindraša. Ova ekstremna verzija taj je recept odvela na potpuno nove razine, ravno najbržim automobilima na planeti.
Automobil se trenutačno prodaje putem online aukcije, a kupac će osim dubokog džepa trebati i veliku doza hrabrosti. Jer iako tehnički može biti cestovno legalan, radi se o brutalnom sirovom automobilu kojeg ne može bas svatko voziti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.