Početna Auto 49 pregleda

Test BYD Dolphin Surf: Kakav je najjeftiniji auto u klasi?

FOTO: Dubravko Kolarić

BYD Dolphin Surf Comfort nudi kombinaciju pristupačne cijene, dobre opreme i iznenađujuće udobnosti, a s realnim dosegom od oko 300 kilometara pokazuje da mali električni auti mogu imati dosta smisla

U jeku ubrzanog razvoja električnih automobila, kada su cijene i dalje previsoke za mnoge kupce, BYD je odlučio poremetiti računicu konkurentima u Europi. Dolphin Surf Comfort, gradski automobil od oko četiri metra, donosi ozbiljnu ponudu za od 19.490 eura čime je nakratko preuzeo titulu najjeftinijeg električnog auta u Hrvatskoj. Nju mu je u međuvremenu preoteo Leapmotor T03, no on je osjetno manji i skromniji model stoga nam se ovaj BYD ipak čini kao nešto povoljnija ponuda, barem na papiru. No kakav je automobil u praksi. To smo saznali iz prve ruke, tijekom sedmodnevnog testa top verzije Comfort koja nudi obilje opreme i snage, no po osjetno većoj cijeni - 25.990 eura (26.640 uz nadoplatu za ovu boju). Iako je to 6500 eura više od baznog modela, za taj iznos teško je dobiti bilo što drugo električno na tržištu...

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Moderan, zanimljiv i prepoznatljiv

Dolphin Surf na prvi pogled ne izgleda nimalo loše ili jeftino. Linije karoserije odaju moderan dizajn bez nekakvog retro-naslijeđa ili prepoznatljivog stila. Dominiraju oštre linije, dinamični svjetlosni potpisi, a u oči upada i pomalo neobični C-stup.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ukupna dužina vozila od 3,99 metara je "mrvicu" manja od današnjeg standarda u europskom B-segmentu i zbog nje auto izgleda posebno kompaktno, pomalo poput auta u A-segmenta. Aluminijski naplatci od 16-inča su za današnje standarde vrlo maleni, pogotovo ako uzmemo u obzir da je riječ o najvećim naplatcima za ovaj auto, no sasvim se solidno uklapaju u izgled auta i sigurno pridonose udobnosti. Auto se vizualno se ističe i dostupnim atraktivnim bojama od kojih je ova na testnom autu možda i najdiskretniji izbor.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Kvaliteta, ali i neočekivani nedostaci

Unutrašnjosti automobila se također nema što prigovoriti. Na središnjoj konzoli dominira 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji, kao i zasloni u drugim BYD modelima skriva jedan zanimljiv "trik u rukavu". Naime pritiskom na ikonicu na zaslonu ili tipku zaslon se mehanički rotira i iz položenog postaje okomiti ili obratno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako u tjedan dana vožnje s ovim autom nismo shvatili za što bi to moglo biti korisno, sigurno će se nekim vlasnicima svidjeti. Uostalom, rotiranjem zaslona pomalo se mijenja i izgled unutrašnjosti i možda je "u tome fora"

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaslon se ističe preglednim i logičnim izbornicima i responzivnim sučeljem. No ipak smo mu našli neke stvari koje nam se nisu svidjele. Pokretanje sustava dosta dugo traje, a fontovi, odnosno neki natpisi u izbornicima su zaista premaleni da bi ih sigurno uočili od prve, bez previše skretanja pogleda s ceste. Isto vrijedi i za ikonice za upravljanje klimom, koja je, iako isključivo digitalno namjestiva na zaslonu, u ovom autu manualna, bez mogućnosti namještanja željene temperature. Kad smo već kod temperature, moramo spomenuti i da auto nema prikaz vanjske temperature, što bi moglo biti malo nezgodno tijekom zime jer ne znate prijeti li opasnost od poledice ili ne. Usput rečeno, ovo je već drugi kineski auto kojeg smo vozili i koji nema tu funkciju koja je desetljećima standard u Europi. Zašto je tako, nije nam jasno jer se ne radi o skupoj ili kompliciranoj funkciji, koja može biti izuzetno korisna.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Instrumenti su digitalni i dosta pregledni, no i tu nailazimo na jedan čudan detalj. Naime, auto nema klasično putno računalo već prikazuje predviđenu prosječnu za posljednjih 50 kilometara. Tako en možete znati prosjek na nekoj kraćoj ili dužoj dionici, osim ako ne manualno, u glavi ili na papiru ne računate potrošenu energiju koristeći postotak stanja baterije, njezin neto kapacitet i prijeđene kilometre...

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pohvalno je da auto nije potpuno bez klasičnih tipki, pa je dio najvažnijih funkcija ipak izdvojen na tipke ispod zaslona i na volanu, što svakako olakšava upotrebu u vožnji. Pohvale zaslužuju i udobna sjedala presvučena umjetnom kožom, mekani nasloni za ruke i solidni materijali i vrlo dobra kvaliteta izrade koje podižu dojam unutrašnjosti jednog "sasvim pristojnog" gradskog automobila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Komfor: Iznenađujuće prostran i praktičan

Premda ima samo četiri sjedala, Dolphin Surf pruža neočekivano mnogo prostora. Čak i putnici od 190 cm ne pate straga, a naslon stražnje klupe nudi ugodan kut sjedenja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prtljažnik od 308 litara je, recimo, otprilike na razini prosjeka ove klase te nudi dobru iskoristivost i praktičan dodatni pretinac ispod poda. Preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se korisnih 1037 litara, što je vrlo dobar rezultat za auto ovih dimenzija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja: udobna, tiha, brza, ali s pokojom slabijom točkom

Verzija Comfort je opremljena elektromotorom snage 156 KS, što je poprilična "ergela" za ovako mali auto. Energija dolazi iz BYD-ove LFP Blade baterije od 43,2 kWh, što je također sasvim solidan kapacitet za gradski električni auto. Premda tvornički podaci govore o 9,1 sekundi do 100 km/h, subjektivan dojam u vožnji je da automobil djeluje još življe. Snage je uvijek dovoljno, i prilikom ambicioznijih pretjecanja na otvorenoj cesti. U gradu, gdje provodi većinu svog vremena, Dolphin Surf se osjeća kao riba u vodi, miran, tih uglađen i dinamičan kada treba biti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je podešen meko, što većinu neravnina uspješno filtrira, no u nekim situacijama straga zna djelovati malo grubo, osobito na kratkim poprečnim neravninama. Upravljač je lagan i dobro prilagođen gradskim uvjetima, iako pruža nešto manje povratnih informacija neo bismo to poželjeli. Kočnice su snažne i predvidljive, a regeneracijsko kočenje uvjerljivo.

Potrošnja i realan doseg: Nije samo za grad

Tijekom testa BYD Dolphin Surf Comfort pokazao se očekivano učinkovit, čak i štedljiviji nego što smo milili da će biti. Prosječna potrošnja energije na našem testu je iznosila 14,3 kWh na 100 kilometara. U ekstremno štedljivoj vožnji na otvorenim cestama automobil se zadovoljio s tek 9,1 kWh, dok je na autocesti, očekivano, zabilježena najveća potrošnja, 20,5 kWh pri prosječnom tempu od oko 120 km/h. U gradskom prometu, gdje se osjeća najugodnije, Dolphin Surf nam je trošio oko 12,1 kWh na 100 kilometara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U prijevodu to sve znači da automobil, ovisno o stilu vožnje i ruti može realno priječi od oko 200 do oko 450 kilometara. U gradskim uvjetima moguće je prijeći oko 360 kilometara, dok u kombiniranoj svakodnevici doseg iznosi oko 300 kilometra. U štedljivom režimu vožnje doseg raste i na više od 400 kilometara, dok na autocesti realno ne treba računati na više od 200 kilometara. Dolphin Surf Comfort nudi sasvim funkcionalan domet za svakodnevne gradske i prigradske potrebe, a ako zatreba s njime se može i na duži put.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

BYD Dolphin Surf Comfort podržava DC brzo punjenje snagom do 85 kW, što omogućuje punjenje baterije od 10 do 80 posto za otprilike 30 minuta. Uz AC punjenje baterija se od 0 do 100 posto napuni za nešto više od pet sati.

Zaključak: Povoljan ali prilično ozbiljan

BYD Dolphin Surf Comfort nije samo najpovoljniji električni auto B-segmenta (gradske klase). Ima sasvim solidan doseg, a u svakodnevici uvjerava udobnošću, prostranošću i osjećajem zrelosti. U Comfort verziji nudi izdašnu opremu i dovoljno performansi za sve scenarije. U konkurenciji s Renaultom 5 i Citroënom e-C3, djeluje kao model koji se može dobro natjecati i to uz osjetno konkurentniju cijenu. Jedine ozbiljnije zamjerke idu na račun digitalnih sitnica i nelogičnosti, ali to je i dalje prihvatljivo u kontekstu ove cijene.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Plus:

+ Prostranost i udobnost za ovu klasu

+ Realan doseg i povoljna potrošnja

+ Bogata oprema i cijena

Minus:

− Premali fontovi u infotainmentu

− Povremeno tvrđa realcija stražnjeg ovjesa

- Nema pokazivač vanjske temeprature

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1390 kg

Dimenzije: 399 x 172 x 159 cm

Snaga: 115 kW / 156 KS

Okretni moment: 220 Nm

Baterija (neto): 43,2 kWh

0–100 km/h: 9,1 s

Najveća brzina: 150 km/h

Doseg kombinirano (WLTP):  310 km

Potrošnja: 15,5–17,2 kWh/100 km

Cijena: 26.640 € (testirani model), 25.990 (bez dodatne opreme) 19.490 € (osnovni Active, 88 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani BYD Dolphin Surf Comfort

Aluminijski naplatci 16", manulani klima uređaj, LED svjetla, zakretni dodirni zaslon 10,1", digitalni instrumenti 7", sjedala presvučena umjertnom kožom, električno podešavanje vozačkog sjedala, grijanje prednjih sjedala, sustav kamera s prikjazom od 360 stupnjva (3D), bežično punjenje telefona....

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.